Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nyfiken fråga; är Patterdale en blandning av några specifika terriers? Får upp spridda utseenden när jag googlar.Vad sägs om Patterdale x Husky? Vilka mordmaskiner det kommer att bli!
Nej det är egentligen en ganska etablerad ras, eller "typ av hund" som funnits länge i UK. Den är dock inte erkänd som ras inom FCI eller KC. Lite som Jack russeln var och fortfarande är i mångt och mycket egentligen.Nyfiken fråga; är Patterdale en blandning av några specifika terriers? Får upp spridda utseenden när jag googlar.
Nej det är egentligen en ganska etablerad ras, eller "typ av hund" som funnits länge i UK. Den är dock inte erkänd som ras inom FCI eller KC. Lite som Jack russeln var och fortfarande är i mångt och mycket egentligen.
Det syns absolut att det är en Patterdale när man ser en. Här i UK i alla fall, jag vet att de är godkända i någon av de amerikanska kennelklubbarna men jag har ingen aning om vad de har för hundar där.
Ja det var några exempel som såg riktigt snygga ut! Haha, det kan jag tänka mig.De är jättefina, för övrigt, men små jaktidioter. Lika jaktvarianten av russel i temperamentet.
Ja det var några exempel som såg riktigt snygga ut! Haha, det kan jag tänka mig.
Som sagt jättefina! Lite som en Parson möter Tysk jakt och nästan bara i hela färger. De flesta är svarta eller lever.Visa bifogad fil 158814
Det här! (Bild från pixabay)
Nope, nej, icke… Jag låser in mej o mina hundar nu o gräver underjordiska gångar så vi slipper mänskligheten o alla dessa saker mänskligheten har för sej Jag har haft Tysk jaktterrier o vad jag förstått e Patterdale ganska lik o jag har husky nu o en kombination mellan något som e likt tyskarna o en husky e näe jag finner inga ord… Jag vill skrika rätt utVad sägs om Patterdale x Husky? Vilka mordmaskiner det kommer att bli!
Jag har en stark känsla av att folk inte kommer att a en ANING om vad de har i kopplet.Nope, nej, icke… Jag låser in mej o mina hundar nu o gräver underjordiska gångar så vi slipper mänskligheten o alla dessa saker mänskligheten har för sej Jag har haft Tysk jaktterrier o vad jag förstått e Patterdale ganska lik o jag har husky nu o en kombination mellan något som e likt tyskarna o en husky e näe jag finner inga ord… Jag vill skrika rätt ut
"som vanligt"...Jag har en stark känsla av att folk inte kommer att a en ANING om vad de har i kopplet.
Lite så."som vanligt"...
Sicken sötisHär är min kompis lilla tik, just under året gammal:
Visa bifogad fil 158815
Här är min kompis lilla tik, just under året gammal:
Visa bifogad fil 158815
Riktigt fin!Här är min kompis lilla tik, just under året gammal:
Visa bifogad fil 158815
Dom kommer inte ha en aning… Jag har inte kompostgaller i mina fönster för att de e snyggt Min husky/malamute försöker liksom krossa fönster för o jaga o döda katter o vilt…. Jag vill inte veta vad som händer om man blandar in en skvätt Patterdale….Jag har en stark känsla av att folk inte kommer att a en ANING om vad de har i kopplet.
Haha, ja och i alla huskygrupper där folk lägger inlägg "jag har skaffat kattunge, den går VISST bra ihop med min husky!" mm, vänta bara oddsen att den blir mat är rätt mycket högre än att den inte blir det. Katten alltså.Dom kommer inte ha en aning… Jag har inte kompostgaller i mina fönster för att de e snyggt Min husky/malamute försöker liksom krossa fönster för o jaga o döda katter o vilt…. Jag vill inte veta vad som händer om man blandar in en skvätt Patterdale….
Fast just det, tillsammans med katter och vinthundar, behöver ju inte alls vara sant. Många, många hundar med väldigt hög jaktlust har inga problem att skilja på katter i hemmet och katter ute.Haha, ja och i alla huskygrupper där folk lägger inlägg "jag har skaffat kattunge, den går VISST bra ihop med min husky!" mm, vänta bara oddsen att den blir mat är rätt mycket högre än att den inte blir det. Katten alltså.