Jag har sett annonsen, det är dessvärre shar pei. Renrasig, påstår hon. Och vill ha 16000.Sharpie - ska det vara shar pei, eller är det nåt annat som inte jag känner till?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har sett annonsen, det är dessvärre shar pei. Renrasig, påstår hon. Och vill ha 16000.Sharpie - ska det vara shar pei, eller är det nåt annat som inte jag känner till?
Typ, husky x "sharpie" (stavat så 2 ggr i annonsen..)
Åh! Det ska jag lägga till i min felstavningslista här är resten av mina senaste blocketfynd:Typ, husky x "sharpie" (stavat så 2 ggr i annonsen..)
Huuuu,kolla klornaJag har sett annonsen, det är dessvärre shar pei. Renrasig, påstår hon. Och vill ha 16000.
Huuuu,kolla klorna
Och jag klipper klorna from v.1Ser ut som ganska normala valpklor strax innan första klippningen. Iaf jag klipper inte valpklor första 3 v av deras liv.
Tycker det är mer uppseendeväckande att pappan är "renrasig sharpie".
Shar-pei och husky? Söta valpar, men nej nej nej nej nej nejJag har sett annonsen, det är dessvärre shar pei. Renrasig, påstår hon. Och vill ha 16000.
Älskar verkligen blå ögon. Men smaken är som baken. Älskar brindle men har en kompis som tycker det är fult som stryck. Å andra sidan gillar hon nakenhundar och även om hennes hund ligger mig varmt om hjärtat så nja.
Visa bifogad fil 138952
Jag kan tycka att merle kan vara snyggt om färgerna - hur ska jag säga - har mycket färg. Tycker dock att merle oftast ser lite urtvättade ut.För mig är det som med merle, tycker det är fult i dom flesta fall men kan vara snyggt på rätt hund. T.ex merle på Mudi och Shelties är riktigt snyggt. Blåa ögon blir oftast otäckt på hundar där blicken är stirrande.
Jag kan tycka att merle kan vara snyggt om färgerna - hur ska jag säga - har mycket färg. Tycker dock att merle oftast ser lite urtvättade ut.
Vad ska sista rasen på listan vara?Åh! Det ska jag lägga till i min felstavningslista här är resten av mina senaste blocketfynd:
- Chiuuvava / chiuauauva
- Amerikansk steffortherrier
- Biweryourk
Vad ska sista rasen på listan vara?
Ah, kul, en ras jag inte hört talas om! Det förklaras varor jag hade svårt att gissaBiewer york, mer känd som biewer terrier men kallas nog det förstnämnda av en del eftersom den har ursprung i yorkshireterrier.
KL, eller i alla fall svar till flera:Ja, sådär möglig typ. Merle med mycket och rik färg är snyggt tillsammans med bruna/mörka ögon!
Jag ogillar också pudel och doodle-päls. Typ alla långhåriga småhundar som inte ser ut från sin päls ingår också i den kategorin för mig.KL, eller i alla fall svar till flera:
Jag får väl gå emot majoriteten här då och säga att jag gillar både merle och blå ögon (både husky-ögon och såna som beror på merle eller vita tecken)
Det jag personligen ogillar utseendemässigt (förutom osund anatomi) är pudelpäls och doodle-päls. För mig är det en komplett gåta hur det kan ha blivit så populärt att korsa "allting" med pudel?!?
När jag valde ras försökte jag bortse från utseendepreferenser så mycket jag bara orkade. Men jag är glad att jag inte landade på en ras som behöver hårspänneJag ogillar också pudel och doodle-päls. Typ alla långhåriga småhundar som inte ser ut från sin päls ingår också i den kategorin för mig.
KL, eller i alla fall svar till flera:
Jag får väl gå emot majoriteten här då och säga att jag gillar både merle och blå ögon (både husky-ögon och såna som beror på merle eller vita tecken)
Det jag personligen ogillar utseendemässigt (förutom osund anatomi) är pudelpäls och doodle-päls. För mig är det en komplett gåta hur det kan ha blivit så populärt att korsa "allting" med pudel?!?
Men deras kroppsform är så konstig. Typ som när jag klipper ner min Aussie, han är skitful utan päls.Jag har en fot i varje läger - jag tycker både att massa pudel/doodle-päls(eller annan överdriven päls) och blå ögon för det mesta är rätt fult.
Men en pudel som är helt nerklippt är kanonsnyggt!