Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det är nog Goldens snälla rykte som gör att barn klättrar på dom, och till slut får de nog. Annars är ju Schäfern ungefär lika vanlig, men de är inte lika "snälla" så folk har mer respekt för dom
En bekant till mig har köpt ny sällskapshund, Karelsk Björnhund/Malle/Rottis...
Detta efter att ha haft två olika shelterimporter tidigare som inte funkat i familjen med småbarnen och fått lämnas bort.
En vän fick avliva sin GD pga mentalitetenNä, DET kan inte vara någon rolig historia!
Nu har jag inte jättestor erfarenhet av GD, annat än just min brors hund, men har fått för mig att det är ganska karaktäristiskt för rasen att vara snälla på gränsen till mesiga? Men jag kanske har fel? Just det exemplaret jag tänker på var en supermysig hund iaf, storleken till trots väldigt lätthanterlig, vänlig och social (men han hade ju också fått en vettig uppfostran såklart).
Suck såg nyss ett inlägg om ”American corgi” valpar, dvs korsning pembroke och cardigan så man får merlevalpar. Givetvis utan koll på hur man bör korsa merle men just denna var faktiskt korsad med en tricolor och inte röd tik, förmodligen mest av en slump...
Går en kurs nu där det är med ett par med en blandrastik. De berättade att de nu blivit pensionärer och därmed känt att de hade tid med hund så nu har de skaffat sin allra första. Tiken är en blandning av labradoodle, riesenschnauzer och briard.... Tack och lov verkar de fått en väldigt snäll hund men hur tänker man när man som första hund köper en sån blandning?
Jag hoppas ju lite att hunden är ett resultat av en olyckshändelse, men med tanke på hur folk verkar ta valpar på vad som helst nu för tiden så kan man ju undra....
Ja, det kan ju bli rätt mycket fart och arbetsbehov i en sån blandning, hon verkar dock rätt cool än så länge (är inte mer än 8-9 månader om jag minns rätt) så jag hoppas för både hennes och ägarnas skull att hon fortsätter vara det...Oj, det var en livlig blandning!
"Mamma är "aussidor" (labrador/australian shepherd) en snäll och okomplicerad hund. Pappa är bordercollie (utan vall) /schäfer.En härlig hund som är med på alla äventyr,tycker om alla stora som små."
16.000 styck.
Bara 16.000?"Mamma är "aussidor" (labrador/australian shepherd) en snäll och okomplicerad hund. Pappa är bordercollie (utan vall) /schäfer.En härlig hund som är med på alla äventyr,tycker om alla stora som små."
16.000 styck.
Bara 16.000?
Är det för att det inte finns pudel med i blandningen?
Är det för att det inte finns pudel med i blandningen?
Tycker så förbannat synd om hennes och andra hundar i samma situation.Den unga mamman från tv tar 17.000 kr för sina oreggade rakryggade schäfrar så nu är det guldläge för folk att trissa upp priserna
Samma här.KAN bara inte förstå varför pudelblandningar är så populära/dyra/eftertraktade?? (i mina ögon är de liksom inte ens söta...)
Tycker så förbannat synd om hennes och andra hundar i samma situation.
Huskys och schäfrar som får stå i hundgårdar hela livet.
Varför skulle en B/B bara få paras med en A/A? Det är ju fritt båda två.Såg en parning mellan två hundar som hade HD B/B och B/C. Uppfödaren utgav sig att avla fram arbetande och friska hundar där hälsotester är av stor vikt. Men är verkligen det en optimal parning om man vill sträva efter friska individer?
Tänker att en B/B skulle paras med en A/A isåfall?