Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu skiljer det iofs en del mellan mops och fralla men två av de finaste hundarna jag har sett har varit vit herdehundar/fralla och dvärgpincher/fralla. Såg dem i en annons där ägarna letade intressenter för kommande kullen mellan dem. Hade varit intressant att se hur valparna såg utVill man ha en snygg hund som slutresultat tänker jag att mops är det absolut sista man borde blanda i... Huskyn däremot är för fin för sitt eget bästa, tvi fan att de har blivit på modet att använda i olika trendmixar.
Men den var jättesöt! Påminde en del om min pudel/chihuahua faktiskt (fast de flesta säger att hon är ful så jag är kanske partisk )Nummer 13, blandning Pug och Italian Greyhound var ju också två ganska olika hundar att blanda
Ja utseendemässigt var den väl inte värst, men att korsa en mops och en vinthund... Tänk om den hade fått vinthundens lust att springa, men mopsens korta ben och andingssvårigheterMen den var jättesöt! Påminde en del om min pudel/chihuahua faktiskt (fast de flesta säger att hon är ful så jag är kanske partisk )
Ja, själva blandningen i sig är nog inte så lyckad. Det är inte min hund heller tyvärrJa utseendemässigt var den väl inte värst, men att korsa en mops och en vinthund... Tänk om den hade fått vinthundens lust att springa, men mopsens korta ben och andingssvårigheter
Haha ja, jag hittade den på reddit och nån där sa att den såg ut som hyenan Ed (den korkade) i Lejonkungen och ja.. joJag trodde den var Photoshopad först så jäkla ful
Haha ja, jag hittade den på reddit och nån där sa att den såg ut som hyenan Ed (den korkade) i Lejonkungen och ja.. jo
Tänker att en blandning av dalmatiner/cattledog/greyhound borde se ut som en hyenaHyenor kallade vi resultatet av att en släktings boxer på tidigt 80-tal gav sig av på en dejt med en gråhund. Gråhundsfärgad, tigrerad, raggig halvlång päls.
Hyenor kallade vi resultatet av att en släktings boxer på tidigt 80-tal gav sig av på en dejt med en gråhund. Gråhundsfärgad, tigrerad, raggig halvlång päls.
Bild!
Fast de två bilderna på mixerna mellan pekingese och mopsen gillade jag faktiskt, de såg trevliga ut rent fysiskt sett. Det kändes som att de påminde mig om någon ras men jag kan inte komma på det.Om man kollar genom den här sidan tycker man att folk borde förstå att resultatet när man korsar mopsar helt enkelt blir en ful hund. Beagle och mops är det enda som för det mesta faktiskt ser rätt rimligt ut.
PUG MIX LOOK BOOK: 40 PUG CROSS BREEDS — WEIRD WORLD (pugcity.org)
Den ser verkligen ut som en cartoon, som om någon plockat fram en livs levande hund från en tecknad filmUndrar om alla blir så fula som den här som jag hittade:
Visa bifogad fil 67860
Ska man försöka se NÅGOT positivt så kanske den iaf kan andas ordentligt med den längre nosen..
Den svarta såg ut som en konstig labradorFast de två bilderna på mixerna mellan pekingese och mopsen gillade jag faktiskt, de såg trevliga ut rent fysiskt sett. Det kändes som att de påminde mig om någon ras men jag kan inte komma på det.
Fast den var semi-långhårig och såg ut som en från samma grupp.Den svarta såg ut som en konstig labrador
Det var inte podengos du såg då? Kan se ut tex såhär (finns även som strävhår)Jag Tror att jag såg två jack russel/podenco idag, de var det sötaste! Så synd att jag inte hade med mig kameran! Såg ut som två lite större men kortbenta tanfärgade jackrussels som någon satt normalstora faraohundshuvuden på! Typ som Milou i The Mask. Jätteglada också! Ägaren var tyvärr inte där så jag kunde varken hälsa eller fråga vad det egentligen var för korsning.
Det visade sig faktiskt vara det, jag visste inte att de kunde ha så korta ben! Men de är båda rescues så vem vet hur rasrena de är egentligen, och om jag lyckas ta kort på den ena ska ni få se varför jag blev fundersam. Även matte kallade henne för "Spare parts".Det var inte podengos du såg då? Kan se ut tex såhär (finns även som strävhår)
(bild från rasklubbens hemsida)