Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
”Om jag skulle vilja ha en fralla skulle jag alla dagar i veckan köpa en av dig”
Från m’s instagram.
Jag gissar på M som i ”handlar med både hästar och hundar och importerar frallor från Polen”? För att kunna ”erbjuda köpare ett prisvärt alternativ” och ”valt att inte föda upp enligt skk”?”Om jag skulle vilja ha en fralla skulle jag alla dagar i veckan köpa en av dig”
Från m’s instagram.
Ja jag ser många av dessa i stadsmiljö, även inne i Stockholm har jag sett huskys knalla runt i köpcentrumen.Är det bara jag som inbillar mig eller har det ökat med korsningar av husky, malamute och liknande hundraser senaste tiden? Även att okunnigt folk/förstagångs hundägare köper renrasiga och sedan får problem för att dom inte hade räknat med att dom kräver mycket?
Är det bara jag som inbillar mig eller har det ökat med korsningar av husky, malamute och liknande hundraser senaste tiden? Även att okunnigt folk/förstagångs hundägare köper renrasiga och sedan får problem för att dom inte hade räknat med att dom kräver mycket?
En av mina grannar (med noll hundintresse och kunskap) tog över en husky när en henne närstående familj blev "allergisk". Grannen och hunden har det jättebra ihop Jag bara "kan ni inte gå runt och vara lyckliga där färre ser er?"När jag gick valpkurs för flera år sedan så var det en kille med huskyvalp i samma grupp. Han bodde i lägenhet i stan, var "emo" och hundvalpen var mörk, med blå ögon. Han hade valt hundrasen för utseendet. Han hade inga planer på att låta hunden dra. Trevlig kille, men ingen koll på vad han hade i kopplet.
Staffar och staffekorsningar upplever jag som vanligare, dock.
Jag tycker det är färre. De var ju på modet för några år sedan, ffa för de blå ögonen. Men nu tycker jag att det har svalnat. I ”orten” där jag bodde förut såg jag mest bullys och oreggade mallar jag tycker malinois verkar bli en ”mode-ras” nu. Folk ser coola mallar på sociala medier och tror av någon anledning att alla mallar är födda som välutbildade IGP-hundar som man kan impa på polarna med. Självklart oreggade i de allra flesta fall, av naturliga skäl. Men fortfarande riktigt jäkla illa.Är det bara jag som inbillar mig eller har det ökat med korsningar av husky, malamute och liknande hundraser senaste tiden? Även att okunnigt folk/förstagångs hundägare köper renrasiga och sedan får problem för att dom inte hade räknat med att dom kräver mycket?
Höjer med en Rottweiler x Tax/Corgi som vi har här ute på landet..Såg just en golden retriever chihuahua mix på en rescue-sida.
Jättesöt på något märkligt sätt, och beskrevs som nervös och med resursfförsvar
Tanken på en jättestor chihuahua med dålig mentalitet är rätt skrämmande faktiskt...
Kan du inte smygta en bild och posta här? Jag blir nyfiken på hur en sån skulle se utHöjer med en Rottweiler x Tax/Corgi som vi har här ute på landet..
Inte helt ovanligt att rottisar får till det med jack russeln och taxar av någon anledning, har träffat flera. Relativt fula hundar grov kropp litet huvud halvkorta ben lite spret här och där I övrigt släthårig.Kan du inte smygta en bild och posta här? Jag blir nyfiken på hur en sån skulle se ut
Om man ändå skall göra en blandras kan man ju välja två lämpliga raser. Fattar inte ens hur man får idén att blanda en rottweiler med taxar och Jack RusselInte helt ovanligt att rottisar får till det med jack russeln och taxar av någon anledning, har träffat flera. Relativt fula hundar grov kropp litet huvud halvkorta ben lite spret här och där I övrigt släthårig.
Alltså den ser ut exakt som en ful rottweiler (tänk dig de där extrema utställningsrottisarna) fast med en dm långa ben.Kan du inte smygta en bild och posta här? Jag blir nyfiken på hur en sån skulle se ut
Nej jag förstår inte heller men på något sätt lyckas väl dom ettriga små terrierna komma tillOm man ändå skall göra en blandras kan man ju välja två lämpliga raser. Fattar inte ens hur man får idén att blanda en rottweiler med taxar och Jack Russel
Ja, det kanske är tjuvparningarNej jag förstår inte heller men på något sätt lyckas väl dom ettriga små terrierna komma till
Jag hoppas verkligen att det är det i samtliga fall!!!Ja, det kanske är tjuvparningar
Det är ganska få hundraser som passar med korta ben, och rottweiler är nog inte en av domAlltså den ser ut exakt som en ful rottweiler (tänk dig de där extrema utställningsrottisarna) fast med en dm långa ben.
Det låter skitfult :PAlltså den ser ut exakt som en ful rottweiler (tänk dig de där extrema utställningsrottisarna) fast med en dm långa ben.