Är den där dvärgväxt då? Jag tycker inte att den ser kondrodystrof ut utifrån den bilden.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Flerfärgad pudel sökes åt berner sennentik. Måste insemineras för hon vill inte paras och de vill inte behöva hålla fast henne
Visa bifogad fil 65070
Finns dvärgväxt inom dalmatiner också, såhär ser de ut. Det verkar vara en recessiv gen.
Även den recessiva genen för långhår finns i rasen.
Haha förstår dig! Jag tycker också de är fantastiskt finaJag googlade långhårig dalmatiner, jag är kär!
Då undrar man ju om hon blivit parad förr och fått valpar och hur de isf gjorde då. För de får inte inseminera annars.Flerfärgad pudel sökes åt berner sennentik. Måste insemineras för hon vill inte paras och de vill inte behöva hålla fast henne
Då undrar man ju om hon blivit parad förr och fått valpar och hur de isf gjorde då. För de får inte inseminera annars.
För övrigt helt jäkla vansinnig dumt hela parningen.
Tror knappast att sådana uppfödare bryr sig om om man får inseminera eller inte tyvärrDå undrar man ju om hon blivit parad förr och fått valpar och hur de isf gjorde då. För de får inte inseminera annars.
För övrigt helt jäkla vansinnig dumt hela parningen.
Det är tillåtet numer.Vet en tik som blivit inseminerad och fått kullen reggad trots att hon inte haft valpar tidigare.
Det är nog svårt däremot att få en veterinär att gå med på det, när jag googlade verkade man rätt restriktiv med inseminering och vad jag förstår det som får bara vissa vet inseminera? Enligt jbv?Det är tillåtet numer.
Och jag vet väldigt många Speciellt nu under pandemin så har det ökat markant, men jag vet fler än jag kan räkna på två händer även innan pandemin.Vet en tik som blivit inseminerad och fått kullen reggad trots att hon inte haft valpar tidigare.
Va? Är det?Det är tillåtet numer.
Kan ju lika gärna vara en hane som inte kommer till skott.Va? Är det?
Så det där med att en tik måste kunna para naturligt är borta?
Fy fan.
I min värld är naturlig reproducering superviktig. Naturlig och normal könsdrift, naturliga parningar och naturliga valpningar.Kan ju lika gärna vara en hane som inte kommer till skott.
Tycker också det är dumt men så är det.
Det kräver fortfarande att veterinären som inseminerar intygar att det inte finns några hinder för naturlig parning. Men visst, det har helt klart blivit lättare att inseminera nu än tidigare.Va? Är det?
Så det där med att en tik måste kunna para naturligt är borta?
Fy fan.
Ganska vanligt ändå, speciellt när hane bor långt bort/i andra länder/hanen död.Vet en tik som blivit inseminerad och fått kullen reggad trots att hon inte haft valpar tidigare.