Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En i bekantskapskretsen har skaffat en stövar-tollare mix.
Första hunden, de jagar inte, och vill ha den till lite promenader och soffmys typ...
Det är såna som kommer på vardagslydnadskurs sen för att de inte förstår varför deras hund bara sticker när de släpper den i skogen på deras mysiga familjepromenader eller varför deras hund jagar grannens katt/cyklister/bilar.
Att säga att andningen inte är huvudanledningen till varför boxrar avlider är en grov underdrift -- jag har aldrig hört talas om en boxer som dött av andningsproblem förutom fall där hundar lämnats i en varm bil. Det har säkert hänt, men det måste vara ytterst ovanligt.
Sen visst, rasen har andra problem. Spondylos är vanligt men ger oftast inga stora problem, så dödsorsak vet jag inte om man kan kalla det. Cancer är det stora problemet, men det ser jag inte som ett avelsproblem.
Nu träffar jag inte särskilt många labradorer, men de jag har träffat på diverse kurser är ungefär en tiondel så intensiva som boxrar och hänger sällan i kopplet som boxern gärna gör. Det gör ju sitt för att andningen ska bli mer ljudlig också. Men visst, nosen är kortare så det är klart att det finns en skillnad. Men är den så stor att hunden far illa på det minsta sätt? Det är ju det som det handlar om i grunden.
Varför ska cockerpoo och labradoodle uppfödare alltid skryta om sånt som är en självklarhet hos renrasuppfödare?
Äntligen är vår älskade Signe parad och väntar valpar. Signe är inte vem som helst. Hon är en energisk, lojal och arbetsvillig energiknippe. En frisk tik som är noggrant hälsotestad innan parning. Fri från patella defekter och ögonlyst. Självklart finns intyg på detta som köparen får en kopia på. Hennes kavaljer och fader till valparna har även han genomfört dessa tester och är i utan anmärkning. Signe har ett jobb. Hon aktiverar, motiverar och tränar med människor som har grav psykisk ohälsa som diagnos. På ett slutet sjukhus. På fritiden träffar hon barn i nedre skolåldern, och lär dem hur man ska uppföra sig när man umgås med hund. Inte alla barn får lära sig hur man gör detta tyvärr. Signe följer med på alla våra äventyr. Hon åker buss, fikar på stan, umgås med spädbarn, katter, tonåringar, andra hundar och mycket mer. Hon är i utmärkt ålder och otroligt rolig att umgås med. Vi vill ha en avkomma från henne men kan inte behålla alla valpar. Därför får du möjlighet att köpa en valp efter en tik som inte är vem som helst. Jag som matte och hennes träningspartner är mycket mån om vart hennes avkommor flyttar. Du får av mig livslång support och jag lär dig allt om hundens olika faser i livet. Jag jobbar med andras hundar i min vardag och har god kunskap samt utbildning i ämnet hund. Jag lär dig/er allt! Valparna är leveransklara i januari 2021. Då är de fyllda 8 veckor. Då är det fullständigt hälsotestade, vaccinerade, chipmärkta, avmaskade och vana vid allt Självklart skriver vi köpeavtal och du/ni får kopior på Signes samt hanhundens hälsointyg. Det ska vara tryggt och roligt att köpa hund! Detta är ingen bakgårdsparning. Till valparna önskar vi hem där hundköpet är väl genomtänkt. Barn i familjen är varmt välkomna, men inte ett krav. Det är engagerade hem vi önskar till våra valpar.
Varför ska cockerpoo och labradoodle uppfödare alltid skryta om sånt som är en självklarhet hos renrasuppfödare?
Äntligen är vår älskade Signe parad och väntar valpar. Signe är inte vem som helst. Hon är en energisk, lojal och arbetsvillig energiknippe. En frisk tik som är noggrant hälsotestad innan parning. Fri från patella defekter och ögonlyst. Självklart finns intyg på detta som köparen får en kopia på. Hennes kavaljer och fader till valparna har även han genomfört dessa tester och är i utan anmärkning. Signe har ett jobb. Hon aktiverar, motiverar och tränar med människor som har grav psykisk ohälsa som diagnos. På ett slutet sjukhus. På fritiden träffar hon barn i nedre skolåldern, och lär dem hur man ska uppföra sig när man umgås med hund. Inte alla barn får lära sig hur man gör detta tyvärr. Signe följer med på alla våra äventyr. Hon åker buss, fikar på stan, umgås med spädbarn, katter, tonåringar, andra hundar och mycket mer. Hon är i utmärkt ålder och otroligt rolig att umgås med. Vi vill ha en avkomma från henne men kan inte behålla alla valpar. Därför får du möjlighet att köpa en valp efter en tik som inte är vem som helst. Jag som matte och hennes träningspartner är mycket mån om vart hennes avkommor flyttar. Du får av mig livslång support och jag lär dig allt om hundens olika faser i livet. Jag jobbar med andras hundar i min vardag och har god kunskap samt utbildning i ämnet hund. Jag lär dig/er allt! Valparna är leveransklara i januari 2021. Då är de fyllda 8 veckor. Då är det fullständigt hälsotestade, vaccinerade, chipmärkta, avmaskade och vana vid allt Självklart skriver vi köpeavtal och du/ni får kopior på Signes samt hanhundens hälsointyg. Det ska vara tryggt och roligt att köpa hund! Detta är ingen bakgårdsparning. Till valparna önskar vi hem där hundköpet är väl genomtänkt. Barn i familjen är varmt välkomna, men inte ett krav. Det är engagerade hem vi önskar till våra valpar.
30 tusen papp...Pris 28 000 eller?
Jag har en vän som frågade mig om "Australiensk cobber dog".
Att dom träffat en som var så söt och rar. Dyra men verkar ju vara värda pengarna.... (detta från en vän i Sverige)
Jag bor i Australien och hade aldrig hört talas om denna "ras" tills detta kom upp. En snabb googling så är det väl generationsavel av labradoodle och eftersom de inte kunde reggas i nån rasklubb så hittade man på en egen
Haha mmmm.. Jag har nyligen börjat nytt jobb och på lunchen försökte jag lära känna lite kollegor. En kollega berättade stolt att hon har en Cobberdog. En annan kollega frågade då vad det var för hund. Svaret hon fick var ”en korsning mellan pudel, golden och cocker som har blivit en egen ras. Den fäller inte, är allergivänlig och perfekt som servicehund inom vård och skola.”Pris 28 000 eller?
Jag har en vän som frågade mig om "Australiensk cobber dog".
Att dom träffat en som var så söt och rar. Dyra men verkar ju vara värda pengarna.... (detta från en vän i Sverige)
Jag bor i Australien och hade aldrig hört talas om denna "ras" tills detta kom upp. En snabb googling så är det väl generationsavel av labradoodle och eftersom de inte kunde reggas i nån rasklubb så hittade man på en egen
Men alltså noggrann testade? Ögonlyst och patella? Öh.Det är förvisso jättefint att föräldrarna hälsotestas men det är egentligen rätt meningslöst när man inte vet hur hälsan är i resten av linjerna. Folk verkar helt omedvetna om att valpar ärver från hela familjebilden och inte bara sina föräldrar.
Undrar om han verkligen menar alla för 10 000 eller om det är 10 000 st?Visa bifogad fil 57492
Här är en som går mot strömmen och nästan skänker bort valparna han ”inte behöver”
Undrar om han verkligen menar alla för 10 000 eller om det är 10 000 st?
Om det är en tjuvparning och man verkligen inte tänkt få valpar så kanske det är nån variant av humor?Vet inte om jag eg. tycker det spelar någon roll. Känns oseriöst i båda fallen. ”Inte behöver”
Alltså hade jag fått elva sådana valpar i en bostad full med grejer hade jag nästan betalat 10 000 för att någon skulle ta med sig dom därifrån!Undrar om han verkligen menar alla för 10 000 eller om det är 10 000 st?
Wow, så unikt! Få medlemsskap i en Facebookgrupp!!!Maltipoo..
Jag söker en fodervärd till en liten underbart söt och trevlig liten tik. Vi vill att du bor i Skåne och självklart passar vi henne när ni är på semester eller när ni behöver hundpassning. Hon kostar 13000kr och ni tingar henne för 3000kr som inte betalas tillbaka vid ånger. Därför är det viktigt att tänka igenom ert beslut. Vår lilla prinsessa får flytta hemifrån tidigast 6/10-20 När du är foderfamilj eller köper valp hos oss får ni tillträde i en FB-grupp just för er kull och dessutom tillgång till en stor allmän grupp. I grupperna lägger vi ut foto på våra fyrbenta familjemedlemmar, tips och råd, valpträffar, information om tex när det är dags för vaccinering osv.