OS-tråden

clusia

Trådstartare
För att inte spamma sönder VGV-tråden med snack om OS får vi hålla oss till en egen tråd. För jag är väl knappast den enda som kommer kolla?

Sveriges olympiska kommitté tippar 15 medaljer. Tror du det blir fler eller färre?

Vad ser du mest fram emot?
 
Funderar på att köpa Discovery+ under OS - gjorde det under sommar OS. Kollar aldrig på tv utan streamar bara via datorn.
 
Jag ser mest fram emot skidskyttet och längdskidorna. Men jag kommer även försöka se Nils van der Poel, Sandra Nöslund och andra svenska medaljchanser i t.ex. alpint även om jag inte går upp mitt i natten för att se det.

Jag ska skaffa Discovery+ och hållla tummarna för att det funkar bättre det här OS:et än förra!
 
Yes jag kollar! :banana:

Ska försöka se så mycket som möjligt, men prioriterar skidskytte och längdskidor. Sen kommer jag kolla en del alpint, curling, hockey. Svenska medaljchanser. Och kanske lite annat :laugh:
 
Yes! Kommer framför allt se skidskytte, längd, skicross, slopestyle och big air. Men lär även bli lite hockey och curling.
 
Kommer kolla curling, konståkning och säkert nåt mer. Har inte Discovery+ så får se vad som duker upp på 5an (och 9an?).
 
Kollade lite av invigningen. Den olympiska elden blev en besvikelse, en fackla i en hållare? Som knappt syns.
 
Jag har OS-lov hela OS :D Ställer således om dygnet och lever i Peking-tid.
Håller med SOK om 15 medaljer men med lite flyt kan det bli ytterligare medaljer.

Ser mest fram emot längd, alpint, skidskytte, curling, skridsko, hockey och skicross :)
 
Jag ser mest fram emot alpint, längskidor, skidskytte, curling. Men kommer följa svenskarna i samtliga grenar.

Annars gillar jag att titta på lite av allt i särskilt sådana grenar som jag inte följer i vanliga fall. Tex konståkning, bob/kälke, snowboard.
 
Längd och skidskytte kommer jag följa med, det följer jag hela vintern ändå 😅 annars blir det väl att kika på lite olika grenar där vi har svenska medaljchanser, Sandra Näslund ska bli kul att se och van der Poel såklart.
 
Jag blev lite besviken(?) på elden. Jag trodde de skulle tända eld på hela snöflingan men så blev det ju inte.
 

Liknande trådar

Fritid Nu är det bara 4 dagar tills de första tävlingarna smyger igång, 6 dagar tills den officiella invigningen 🎉 Har ni börjat OS-peppen...
42 43 44
Svar
877
· Visningar
27 066
Senast: Zpunk
·
  • Låst
Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
60 61 62
Svar
1 227
· Visningar
86 617
Senast: lizan
·
Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
769
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 007
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp