OS-tråden

Kollar marathonsimmningen nu. Tyckte det var skittråkigt först men nu har jag kollat nästan två timmar. Hade tänkt att det var sån frihet att simma så istället för bassäng, men det ser mest jobbigt ut eftersom dom simmar typ på varandra. Och sanslöst långt :wtf:

Såg repris från två riktiga "dykningar" över mållinjen i friidrottsloppen nu. Tror ni de kommer att bli standard i jämna kamper? :D

Såg repris från två riktiga "dykningar" över mållinjen i friidrottsloppen nu. Tror ni de kommer att bli standard i jämna kamper? :D

Ser sjukt dumt ut, och då kan man ju bara föreställa sig hur det kommer se ut om det här slår igenom och typ alla kastar sig i mål istället för att springa :eek:

Jag tycker inte att det ska vara tillåtet. Om det nu är så att det går att förbjuda, kanske inte funkar det heller...

Ser sjukt dumt ut, och då kan man ju bara föreställa sig hur det kommer se ut om det här slår igenom och typ alla kastar sig i mål istället för att springa :eek:

Jag tycker inte att det ska vara tillåtet. Om det nu är så att det går att förbjuda, kanske inte funkar det heller...

Tänkte detsamma :( trodde hon snubblade men när hon sa att hon slängt sig med flit så blev det bara konstigt :mad:

Nu har jag inte läst hela tråden, utan bara tittat in någon gång ibland, så det här har kanske tagits upp tidigare, men jag tycker i allmänhet att TV-kommenterat är ointresserat och nonchalant avseenden sporten/idrotten/deltagarna som visas, samtidigt som det är ett enormt, mycket större än någonsin när SVT hade hand om sändningarna, fokus på De Stora Stjärnorna, alternativt svenska (ofta små) medaljchanser...
Tommy Zachrisson och Nilsmark som kommenterar golf, är då exempel på positiva undantag. Jag har själv spelat och tävlat mycket golf, och hoppas bara att även de som inte spelat alls förmår uppskatta kommenterandet.

Ett exempel på det som stör mig:
Häromdagen såg t.ex. några lopp med kval till försöken på 100 meter, där såg i TV-rutan små ganska rundlagda tjejer från söderhavsöar springa, en tjej från Saudiarabien (var det väl) i klädd något slags heltäckande kroppsstrumpa, och en del personer från länder vars flaggor och koder jag behövde googla för att förstå vilka det var. Under 90 % av tiden babblar kommentatorerna om andra saker, t.ex. svenskar som ska tävla senare i andra grenar, eller om Usain Bolt ska vinna herrarnas 100 meter. Någon enstaka bland de tävlande, då sannolika medaljörer kommenteras lite flyktigt, och vid något tillfälle så ifrågasätter kommentatorerna varför man ska ha dessa kval, och inte se till att enbart idrottare med tillräckliga resultat får komma till OS.
Hade det varit SVT, så hade vi fått reda på en och annan story om de tävlande, kanske hur tjejen från Saiduarabien kämpat för att alls få idrotta (om det nu är så), eller hur mycket friidrott bidrar till samhällsutvecklingen på Fidjiöarna, eller att "här är första kvinnan någonsin som fått åk till OS från Långbortistan".

I idén runt OS, till skillnad från t.ex. ett VM i någon sport, finns en tanke om "förbrödring", genom att idrottare och åskådare från hela världen träffas på samma evenemang, och då kombinerat med De Coubertins motto: "Det viktigaste är inte att att vinna utan att tävla väl", så ser jag det som att kommentatorerna helt enkelt trampar på den "olympiska tanken".

Det är meningen att folk från "Långtbortistan" ska få vara med i OS! Det ska vara tävlingar fria från fusk, dopning och oseriösa världsrekord med hjälp av harar.
Folk ska mötas och både deltagare och åskådare ska lära sig något av själva mötena.

Idag ska jag titta på hoppningen (börjar 15.00), ev väntar jag med att dra upp det på TVn tills Sveriges omgång drar igång, vill gärna se Angelica Bengtssons stavhoppkval (börjar 14.45) och ev kanotfinalen (14.47?). Kanske Kallurs kvallopp runt kl 16 också. Fotboll och handboll har jag inte tålamod att följa en hel match men kommer nog vara på i bakgrunden när resten av familjen kommer hem :p

Idag ska jag titta på hoppningen (börjar 15.00), ev väntar jag med att dra upp det på TVn tills Sveriges omgång drar igång, vill gärna se Angelica Bengtssons stavhoppkval (börjar 14.45) och ev kanotfinalen (14.47?). Kanske Kallurs kvallopp runt kl 16 också. Fotboll och handboll har jag inte tålamod att följa en hel match men kommer nog vara på i bakgrunden när resten av familjen kommer hem :p
Kan man se hoppningen någonstans förutom Viaplay/Viasat? :) Känner mig för snål för att betala flera hundra för ett par timmars tv :down:

Kan man se hoppningen någonstans förutom Viaplay/Viasat? :) Känner mig för snål för att betala flera hundra för ett par timmars tv :down:

Nej, dagens hoppning verkar inte gå på 3an eller 10an. Som det ser ut nu visas lagfinalen på 10an imorgon och individuella finalen på 3an på fredag men det kan ändras.

Det ska tydligen vara segling till ca kl 20 och efter det så visar de kanske lite gymnastik :banghead: :banghead: :banghead: När det äntligen finns något jag vill se, då får jag inte se det. Underbart. jag börjar bli less på alla ändringar och all obefintlig information kring ändringarna.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 767
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Kropp & Själ I söndags var jag med om något mycket läskigt och har försökt googla på det men det verkar vara så ovanligt att jag väljer att göra en...
Svar
12
· Visningar
5 910
Senast: AraSlei
·
Äldre Då det bara är ett par veckor kvar är det förstås dags för OS-tråden! :bump::banana: Jag ser mest fram emot konståkningen! Sen förstås...
56 57 58
Svar
1 151
· Visningar
35 478
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar