OS i Paris 2024 (dressyr)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska också mejla nu bara för det. Är SÅ missnöjd med Byströms ”mmm..fin! 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10, så mjukt, så duktig” när hästarna är spända, sprattliga och ihopdragna, och de berör aldrig frågor om hästvälfärd på ett seriöst sätt utan det är väldigt klyschigt, mesigt och fegt pga vill inte stöta sig med fel folk. Varför ifrågasätts inte förbundskaptenen i dressyr likt förbundskaptener i andra sporter? Både han och Gunilla har ju släppt såååå många grodor genom åren och jag är ytterst tveksam till bådas inställning till djuren.
 
Ja jag känner då inga
Inte jag heller. Minns under VM i Herning när Gunilla pratade om ritten och Anna-Maria skrek ”bebis” för att det syntes i rutan. Enastående kommentering.
Jag har sett det i kommentarsfältet på Facebook. Folk som ger dem beröm och tycker att de är såå bra.
Jag tror folk som tycker att de är bra är folk som inte vill lära sig något eller förstå hur sporten fungerar. Vem som helst utan kunskap kan räkna antal byten och se en fin ökad trav. Men att förstå vad som gör att betyget blir lågt eller högt kräver kunskap och det är - i mitt tycke - den kunskap som en expertkommentator ska tillföra.

Sedan hela problemet med att inte vilja stöta sig med någon är minst sagt irriterande. Det hade varit bättre att ta in någon som inte tävlar aktivt och som vågar säga som det är. Dressyreliten är en liten värld där pengar spelar en central del (sponsorer, hästägare osv).
 
Snygg prestation av Fry, hade munnen varit lugnare hade det ju varit närmst perfekt!
Nja, han är väldigt moderat i sin pi/pa tycker jag😅. Piaffen har utvecklats senaste året men det är fortfarande galoppen som är absolut fantastisk. Bytena är enoooorma! Tyckte även att saxen var väldigt balanserad.

Jag sätter en liten peng på att Dufour skulle kunna vara första över 80%!
 
Bland det trevligaste jag sett av Fry och Glamourdale faktiskt. Lite gapande men annars tycker jag det såg mjukare och mer harmoniskt ut än vanligt.
 
Jag har sett det i kommentarsfältet på Facebook. Folk som ger dem beröm och tycker att de är såå bra.

Kanske man kan skärmdumpa kommentarsfältet i t ex Dressyrsnacket efter gårdagen och skicka som bevis. Jag har också sett enstaka individer som supportar GB och A-M vad de än säger men det brukar ju vara uppblandat med stark kritik som överväger. Att det skulle vara en majoritet som är positiva till SVTs kommenterande är mer en förvrängning a la Bagdad-Bobs verklighetsuppfattning.
 
Kul att se Glamourdale, miss i piruett och dålig ryggning och lite försiktigt tiden piaff. Jag gissar att de kommer vrida på mer i küren och kan vara med om medaljerna?

Fortsatt väldigt nöjd med kommentatorerna, Marockos ryttare var ju inte jätterolig att se men Mats lyckades kritisera utan att vara elak och fick chansen att berömma saker som var bra med. Väldigt trevlig stämning liksom!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Snart är det VM och lagen är presenterade! För Sverige rider: Patrik Kittel/Touchdown Juliette Ramel/Buriel Therese Nilshagen/Dante...
38 39 40
Svar
793
· Visningar
44 856
Senast: MiniLi
·
Dressyr Är det inte dags att dressyren också får en egen OS-tråd? Det svenska laget består av Tinne Vilhelmson Silfvén, Patrik Kittel, Juliette...
48 49 50
Svar
999
· Visningar
78 860
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp