OS i Paris 2024 (dressyr)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan inte kolla på sändningen förrän efteråt men håller ett öga på resultaten - Susanne Baarup (domare C) 76,3 % på Werth dvs lägst av de sju domarna och 82, 7 % på Cathrine dvs högst av de sju domarna. Hon var jämnare på de andra två danska ekipagen men hon har alla de danska högre än Werth.
 
Det enda jag kan titta på när jag ser Total hope är bockhoven. O_o
Men den såg rätt fin ut, kul för Norge! Lite kort i formen för min smak.
Det är många hästar som har höga trakter har jag tänkt på. Jag kan för lite om skoning och hovar för att förstå vad det skulle ge i form av gångarter och balans...
 
Det är många hästar som har höga trakter har jag tänkt på. Jag kan för lite om skoning och hovar för att förstå vad det skulle ge i form av gångarter och balans...
Nu är just den hingsten nog medfött bokhov för det syns på hingstbilderna med. Tycker det är lite märkligt att en sådan godkänns till avel.

Generellt sett kan man väl säga att mer hov/längre hov ger rundare och högre gång, jämför med tenessee walking horse tex och nog tycker jag att dressyrhästarna precis som du säger skos med rätt höga trakter..
 
Väldigt bra grupp överlag, Henri rider mycket trevligt på ett fantastiskt vackert sto även om det inte höll denna gång.

Total Hope såg fin ut!

Munnen på Freestyle kändes inte okej, lite snällt bedömt tyckte jag att hon ligger så långt före trots missen i ettorna… framförallt skulle jag ha dragit lite på övergångarna piaff-passage om jag var domare ;) men det är jag inte.
Annars är den ju superfin och Cathrine rider trevligt.

Wendy såg fin ut! Kul! Jag var inte säker på att Isabell verkligen skulle klara av att få den så bra redan till OS men hon visar verkligen vad hon kan, piafferna är riktigt bra!

Glamourdale ser bra ut, äntligen tillbaka på den nivå han var.
Munnen och kontakten är inte perfekt men det ser ändå okej ut… tycker jag… utan att ha sett inzoomade bilder.

Belgaren är en favorit ❤️ Fin och mjuk ridning på trevlig häst. Hoppas verkligen den kan ta sig till finalen individuellt med men annars ser iaf belgarna ut att klara sig till lag finalen så man får se den en gång till?

Dufour, Fry och Werth kommer vara med på individuella medaljerna i finalen tror jag. Även Jessica och Dinja ska nog räknas med dit. Tveksam på Hester, formen var inte bra?
Har jag glömt någon som borde vara med?

MEN jag tror de där bästa rider på säkerhet under GPn, de vet att 75% idag räcker. I GPS kommer de satsa mer, ingen risk att missa finalen med en dålig ritt men ingen idiot satsning för att inte riskera lagmedaljen. Och i küren tror jag de kommer chansa ordentligt, medalj är det som gäller och hedersamma fjärdeplatser vill ingen av dessa ryttare ha. Blir spännande se vad de bjuder på!
 
Nä belgaren redan ute ser jag. Synd!
Men vi får se dem i GPS iaf. Den har inte så mycket passage men väldigt trevligt tiden tycker jag.
 
IMG_3709.jpeg
 
Predicted score att nå finalen måste ha höjts rätt mycket. Hoppas verkligen på Sandra Sysojeva i final men det känns tveksamt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Snart är det VM och lagen är presenterade! För Sverige rider: Patrik Kittel/Touchdown Juliette Ramel/Buriel Therese Nilshagen/Dante...
38 39 40
Svar
793
· Visningar
44 856
Senast: MiniLi
·
Dressyr Är det inte dags att dressyren också får en egen OS-tråd? Det svenska laget består av Tinne Vilhelmson Silfvén, Patrik Kittel, Juliette...
48 49 50
Svar
999
· Visningar
78 860
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp