OS i Paris 2024 (dressyr)

Status
Stängd för vidare inlägg.
För mycket stång på Freestyle. Hon släppte den lite efter skritten och då var munnen bättre i pa/pi/pa men sen korades stången allteftersom igen och munnen ser ju för tråkig ut. Samtidigt är kvalitén på allt super!
 
Trist att Freestyle är så orolig i munnen. Cathrine ser verkligen mjuk ut i sin ridning och i sin hand så undrar om det inte är nåt slags ptsd-tics som kommer fram när man inte spänner igen nosgrimman allt man har?
 
Nu nämdes pb. Undra om de läser här :rofl:
Hahaha så kul. Det är speciellt kul på ekipage man inte känner igen. Brukar de ha 66 och får 68 har de ju gjort det kanon för sin nivå liksom.

*kl*
Diskussionen om att det är lägre poäng än vanligt tycker jag Mats svarar bra på. Poängen är mer RIMLIGA nu. Domarna har ju inte missat debatten och form och mun döms bättre tycker jag.
 
Diskussionen om att det är lägre poäng än vanligt tycker jag Mats svarar bra på. Poängen är mer RIMLIGA nu. Domarna har ju inte missat debatten och form och mun döms bättre tycker jag.
Håller verkligen med. Tycker Mats är väldigt fräsch i sitt tänk kring bedömningarna. Och att han gillar OS-formatet ger extra plus från mig😁. Jag gillar verkligen detta med grupperna men läst mycket negativa kommentarer på fejan.
 
Väldigt trevlig ritt med fint flyt från Belgien. Håller med Mats att det såg ut som en glad och harmonisk häst :love:

För en lite oinsatt i formaten på mästerskap - vad är det som skiljer det här formatet mot de andra? :bag:

Alltid detta gnäll om poängen. För mig är det logiskt med något lägre procent med tanke på att det är sju domare som synar allt i sömmarna med tillgång till kameror.

Förstår heller inte problemet om alla döms något lägre än vanligt. Väljer man att tävla i en bedömningssport får man också acceptera den bedömning man får. Självklart får man tycka vad man vill - även om det inte spelar någon roll och är ointressant i sammanhanget.
 
Filmningen på piaffen är ju katastrof. Nog för att jag vill se hur hovarna trampar, men 50% av skärmen är ju sand. Ser gärna hela ryttaren och hästens huvud? 😅
 
Det enda jag kan titta på när jag ser Total hope är bockhoven. O_o
Men den såg rätt fin ut, kul för Norge! Lite kort i formen för min smak.
 
Jag är så vansinnigt partisk vad gäller Isabell. Absolut älskar detta ekipaget😍! Än rider hon försiktigt och ger Wendy en fin upplevelse på banan. Hon har gjort ett mirakel med piaffen, alltså herregud! Isabell kan få allt att piaffa😁. Formen hela sista medellinjen är on point och jag är helt säker på att de kommer bli bättre och bättre genom hela tävlingen.
 
För mycket stång på Freestyle. Hon släppte den lite efter skritten och då var munnen bättre i pa/pi/pa men sen korades stången allteftersom igen och munnen ser ju för tråkig ut. Samtidigt är kvalitén på allt super!

Trist att Freestyle är så orolig i munnen. Cathrine ser verkligen mjuk ut i sin ridning och i sin hand så undrar om det inte är nåt slags ptsd-tics som kommer fram när man inte spänner igen nosgrimman allt man har?
Danske kommentatorn menar att den går och drar upp tungan och att det inte är för att hon har tag i den. Men njaee, tyckte också hon hade mer fatt i stången än hon brukar. Men säker runda både från henne och werth!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Snart är det VM och lagen är presenterade! För Sverige rider: Patrik Kittel/Touchdown Juliette Ramel/Buriel Therese Nilshagen/Dante...
38 39 40
Svar
793
· Visningar
44 856
Senast: MiniLi
·
Dressyr Är det inte dags att dressyren också får en egen OS-tråd? Det svenska laget består av Tinne Vilhelmson Silfvén, Patrik Kittel, Juliette...
48 49 50
Svar
999
· Visningar
78 860
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp