Sv: OS-dressyren
Jag tror absolut att det går att göra mycket där.
Jaha - ett citat tack.
Självklart har människor olika förutsättningar, men oftast handlar det om strikt fysiska förutsättningar. Och det är ju vad sport handlar om - och har gjort i alla tider. Fysiken kan man ändå påverka med ganska små medel. Även om du är en fattig bonde från Kenya kan du vinna i distanslöpning, tex.
Jag är mest häpen över hur oerhört envist du och vissa andra försvarar den riktigt sunkiga delen av sporten som om det inte vore ett problem eller någonting som ens ska behöva dryftas. Då är man missunnsam. Locket på! Le! Det är klart att vi måste unna hårt arbetande Minna (fast vem jobbar inte hårt för att nå framgång i ett OS?) att kunna köpa en medaljhäst som Uthopia 6 månader före ett OS! Smile!
Tror du verkligen att det hade gjort någon skillnad? I dressyren kan jag inte komma på ett enda ekipage heller som det hade gjort någon skillnad för med den typen av ägarregel. I hoppningen är det iofs annorlunda.
Jag tror absolut att det går att göra mycket där.
Jag tycker att både du och Ponte är rätt duktiga på att hävda att hela sporten består av överklass.
Jaha - ett citat tack.
Att heller inget stackars betongbarn får möjligheten att komma till toppen osv. Det blir lite tramsigt för att det spelar ju ingen roll vilken sport det handlar om så har inte ALLA förutsättningar att lyckas. Om det beror på att man är talanglös, saknar pengar eller bor mitt i skogen och vill segla så ÄR livet orättvist.
Självklart har människor olika förutsättningar, men oftast handlar det om strikt fysiska förutsättningar. Och det är ju vad sport handlar om - och har gjort i alla tider. Fysiken kan man ändå påverka med ganska små medel. Även om du är en fattig bonde från Kenya kan du vinna i distanslöpning, tex.
Jag är mest häpen över hur oerhört envist du och vissa andra försvarar den riktigt sunkiga delen av sporten som om det inte vore ett problem eller någonting som ens ska behöva dryftas. Då är man missunnsam. Locket på! Le! Det är klart att vi måste unna hårt arbetande Minna (fast vem jobbar inte hårt för att nå framgång i ett OS?) att kunna köpa en medaljhäst som Uthopia 6 månader före ett OS! Smile!