OS-dressyren

Sv: OS-dressyren

Verkar som Anton fått klister under bakhovarna idag :/ tänk vilket tryck där kunde varit i honom med lite mer aktion i baken :love:

Fina Anton men vilken miss!! Utan den hade det varit personbästa för dem!

Kan de inte åka på piffochpuffträning hos Kittel? Piaffen försvinner bara mer och mer tycker jag..

Vad sa Gunilla om Antons bakben? Jag sitter och kollar på Dansk Tv och där klankade dom ner rätt rejält på dom!

Jag har inte så stor koll på detta ekipaget sen innan os men var inte bakbenen bättre i fredags? Nu sprätte dom ju sand efter sig i passagen :crazy:

Men alltså.. vad är det för paus de pratar om? Tittar man i startlistan så ser det inte ut som om det ska vara någon paus?

Tycker den ibland ser ut som två olika hästar fram och bak.
Men sista traven på meddelinjen efter galoppen fick hon lite tryck i honom!
Så trist på missen :(

Synd på den missen för Tinne! Hade dock önskat lite piggare bakben på Anton.

Hahaha, jag har sagt innan om Favourit att hon borde åka till PK för att få fart på piaffen:D! Men så länge Anton piffar på och inte står på bakbenen är jag glad:p.

Tänkte ni förresten på att tom Gunilla Byström kritiserade bakbenen-det var nytt!!

Det står inte paus men om man tittar på starttiderna så startar Max-theurer 12.28 och Truppa 13.45. Det är över en timme mellan de starterna så där blir det ju paus. Vilket är tacksamt, mina hästar vill ha mat då precis som domarna;)

Gunilla sa att de var sega, behövde kvicka på sig och att Tinne borde spänt bågen mer för att få igång bakbenen.

Ja dääär var det en paus ja! Så praktiskt. Jag behöver gå ut med hundarna, äta lite och förflytta mig till morsan för att kolla till katten där :D

intressant med diskussionen om Tinne borde tagit en felridning och gjort om istället för att få fler poäng.
Det var det första jag tänkte men när hon inte gjorde det trodde jag att det var
nån regel som sa att de inte fick rida fel.

Det är ingen ren sport, är tyvärr slutsatsen. Kanske begränsa ägandeformerna för OS-ekipage? Man kanske inte ska kunna köpa en medaljhäst några månader innan ett OS?

Som det är nu, får vi som utövare får stå ut med att andra tycker att den snobbig, oavsett vilket arbete som ligger bakom. Dressyren har länge varit för skyddad verkstad. Det vore på tiden om den debatterades mer öppet.

Ägandeformen för OS-ekipage är redan begränsad. Hästens ägare måste ha samma nationalitet som den nation den tävlas för och den måste ha rätt ägare vid årsskiftet innan OS. Hur ska det mer begränsas? Den får bara kosta en viss summa? Om man har en för stor förmögenhet får man inte vara med?

Ponte:
Nej jag tycker inte att det är ett hån mpt betongbarnen att säga att alla kan lyckas. Jag är ett stadsbarn och cyklade nån mil om dagen för att komma fram och tillbaka till stallet. Nu hade jag tur att min mamma betalade ridskolan för mig, men hade hon inte gjort hade det funnits möjligheter att lära sig rida på nån ponny nånstans iaf. Vill man så går det! Nu är jag förstås ingen världsryttare-men hypotetiskt hade jag kunnat lämna allt i Sverige och farit till Tyskland och satsat på min ridning-men så motiverad har jag aldrig varit.

Ett hån tycker jag det (som jag sagt innan) är att hävda att det enbart är överklass som håller på med ridsport. För det stämmer inte för bredden av sporten i Sverige.

intressant med diskussionen om Tinne borde tagit en felridning och gjort om istället för att få fler poäng.
Det var det första jag tänkte men när hon inte gjorde det trodde jag att det var

De borde väl få -2 för felridning precis som vi vanliga dödliga väl? Eller?

Jag blev väldigt förvånad över att domarna inte var snabba med att ringa i klockan.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka