OS-dressyren

Sv: OS-dressyren

Jag dämmer inte de som inte valt samma väg som mig men jag tycker det är jävligt tråkigt när det snackas då mycket skit om människor som har lyckats arbeta sig upp och när de blivit äldre den fått bra sponsorer/ hästägare.

Det tycker jag är riktigt tråkigt! Det är lättare med pengar, absolut, men bara för att du har pengar så betyder det inte att du blir bäst. Jag ser ofta dessa som har massor med pengar men som ändå inte kan rida hästarna de köper och kommer därför ingen stanns.

Vi har ju också Michelle Hagman som genom hårt arbete och slit har kommit fram, det finns många problemet är bara att de som har arbetat sig fram oftast har pengar när de väl är framme och då säger folk, ää h*n har så fin lastbil eller häst, jäkla rikemannsfolk...

Känns som om både Byström och Björe jobbat lite för länge med detta? Victoria Carlebäck var ju helt klart en uppfriskande nyhet under fälttävlan

Nej, verkligen inte. Sadeln åker isåfall snarare bakåt och det är därför man har förbygel/brösta. Fårskinnet har man för att dämpa tryck och om sadeln är lite för vid.

Alltså det är bra med dumma frågor ja, annars lär man sig inget, men Byström får ju liksom inte hålla med om saker som inte stämmer

Ja.. eller, det är väl inte så konstigt att det går bra med en sådan häst som är så fin... men då har dom glömt bort när det exempelvis var katastrof i dressyren , eller någon som rev femton hinder i banhoppningen eller stannade ut sig på första hindret i terrängen :D

Folk börjar ju inte titta och minnas förrän det går bra liksom oavsett sport.

Känns som om både Byström och Björe jobbat lite för länge med detta? Victoria Carlebäck var ju helt klart en uppfriskande nyhet under fälttävlan

Jag tycker Björe är super. Behaglig att lyssna på och väldigt insatt. Men dressyren är, som vi redan tidigare har konstaterat, en mycket liten ankdamm och man kan inte som sportutövare/hästnäringsidkare alltid säga vad man tycker.

Jag tycker att det är väldigt många syrliga påhopp på kommentatorerna. Det är nog inte helt lätt att alltid hålla tungan rätt i munnen - det finns det ju många roliga exempel på från andra sporter .

Jag tycker det är tråkigt när en expertkommentator håller med om felaktigheter även att det nu inte var just hennes gren. En expert kommentator ska väl vara just expert?

*knapp*

Vad glad jag är för Jan Ebeling som gjort två väldigt fina rundor (för att vara dom såklart). Kul kul kul! :)

Nu återgår jag till att hoppas att övriga USAryttare inte rider så bra och hejar på Sverige och GBR! :D

Jag tycker det är tråkigt när en expertkommentator håller med om felaktigheter även att det nu inte var just hennes gren. En expert kommentator ska väl vara just expert?

Och experter har aldrig fel anser du? Finns det ens något absolut rätt eller fel i ridsporten? I dressyren kan man mycket väl tänka sig att en fårskinnsfäll kan få sadeln att ligga stabilare, så hon trodde väl att det var samma sak i hoppningen. Men det är ju en rätt obetydlig detalj.

Haha jaa jag tror ju inte att några mirakel kommer ske, men jag hejar på dem ändå! :D

Förresten gillade jag verkligen finska Emmas ritt också! :)

Jag dämmer inte de som inte valt samma väg som mig men jag tycker det är jävligt tråkigt när det snackas då mycket skit om människor som har lyckats arbeta sig upp och när de blivit äldre den fått bra sponsorer/ hästägare.

Men det förändrar ju inte kravet på pengar för att kunna prestera i sporten. Det är ju den springande punkten. Ingen annan OS-gren avgörs till 50 procent av plånboken.

Ah det gjorde hon bra! Lite forcerat och han blir lite stark-men inga stora missar:). Tror Minna är jättenöjd!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Badrumsrenovering
  • Tips på Fiskmiddagar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka