OS-dressyren

Sv: OS-dressyren

Jag tror det går åt pepparn men naturligtvis hoppas jag att det går att andra hållet och att vi både får en lagmedalj och kvalar hela gänget till küren. Hoppas går ju. :D

Om ryttarna från Spanien, Danmark, USA och Australien kan bli extremt magsjuka på tisdag morgon, och svenskarna samtidigt rider för allt vad tygen håller och hästarna inte blir rädda av kameror/vimplar/publiken/domarbåsen/dressyrstaketet/sina egna skuggor kanske det går. Jag håller tummarna!

Sjukt spännande och nervöst! Bra tider, kan glo på svtplay på jobbet :D
Hoppas på att Scandic är sig själv, att Anton gör en bra ritt & att Santana håller sig på mattan!
Fast höjdpunkterna blir ju Valegro & Damon Hill :love:
Intressant att se om Parzival är som i fredags eller som sitt vanliga jag samt att jag hoppas att Undercover går sjukt bra!

Man kan väl säga att MM med familj då skapat sig sina förutsättningar och satsat fullt ut, samarbetet/vänskapen med Hannell lär inte skada.
Tycker det är roligt att/om det isf är så (är inte insatt i hennes bakgrund eller ekonomi, haha) men då har hon ju tagit sig dit hon är med små medel som dom valt att koncentrera på sjukt bra träning, hårt jobb och bra hästar!

Men imorgon är det dags för specialen! Vad tror ni, hoppas påinför den? Såg att PK har fått influensa och mår inte särskilt bra. Får hoppas att han får till en toppenritt iaf! Tror ni svenskarna kvalar finalen? Rimligen borde både Tinne och Patrik fixa det tycker jag:).

Jag är så cynisk så jag är övertygad om att det bara är för att ha en undanflykt om det går dåligt. Tycker det är ett ganska vanligt förekommande fenomen.

För övrigt tror jag det kommer bli tre stycken slätstrukna rundor, föruhoppningsvis inte sådana katastrofer som i grand prix men inga toppen resultat heller. Jag tror nog både Tinne och Patrik går vidare till küren. Förhoppningsvis rycker Minna upp sig lite i resultatlistan!

KL

Efter att hopplaget missade medalj i går, en medalj som kändes rätt "säker" så önskar jag att dressyrlaget gör en bragd.

Tyvärr tror jag det blir platt fall, som vanligt.

Jag är så cynisk så jag är övertygad om att det bara är för att ha en undanflykt om det går dåligt. Tycker det är ett ganska vanligt förekommande fenomen.

Låter illavarslande, tycker jag, med influensaspridning i svensklägret. Hur hanterar man det? Är stackars Patrik satt i karantän?

Ja Damon Hill brukar vara rolig att se. (Får hoppas det inte blir som i GPn i fredags.)

Själv håller jag extra koll på Rivera, Mistral Höjris, Undercover, Fuego och Rubi, ja förutom svenskarna då förstås. (säkert glömde jag någon speciell också, men det är de jag tänker på först)

För dom som får in Dansk tv 2 så går dressyren live där :)

Skönt att slippa Gunilla Byström

Jag som har dålig koll på dressyren, visst räknas tidigare resultat i lagtävlingen också och det från idag läggs ihop?

Så där, nu är vi igång igen :)

(Hoppas vi slipper diskussionen om Minnas boende osv. nu i fortsättningen... både i media och här i tråden)

Jag som har dålig koll på dressyren, visst räknas tidigare resultat i lagtävlingen också och det från idag läggs ihop?

Som jag förstår det så avgörs lagtävlingen av både GP och GPS.
Vilka som går vidare till individuella finalen avgörs bara av GPS (18 bästa).

Från OS-sidan:
After the first phase, the Grand Prix, the best seven teams (including any teams tied for seventh place) and the best 11 individuals (including any tied for 11th place) who are not already qualified as team members, progress to the next phase, the Grand Prix Special.

The Team event medals are decided by the total of the scores in the Grand Prix and the Grand Prix Special.

After the Grand Prix Special, the best 18 individuals (including any tied for 18th place) go through to the Grand Prix Freestyle. Riders are selected to go through on the basis of their performance in the Grand Prix Special only.

Performance in the Grand Prix Freestyle determines the medals in the Individual event.

Tack då vet jag! Vi får hoppas svenskarna går vidare individuellt då för det ser väl ganska svårt ut för laget. :/

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kräkningar
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka