Sv: Only in America.....eller?
Nu så skall vi se om jag fått till det.
Det första exemplet handlar helt om ägarens bekvämlighet. Hunden hade inte fått några fördelar av låda.
Jo men om ägaren varit så skadad eller sjuk att det bara inte går, kan det inte vara okej då?
Hundpensionat är ju ingen trevlig miljö för en hund.
Nu så menar jag riktiga nödsituationer.
Exempel nummer två bygger på teorin om att inaktiva hundar blir nödiga och behöver kissa. Det argumentet har escodobe redan bemött.
Lösningen för de hundarna skulle alltså vara att de lär sig att slappna av inne när de är ensamma?
För vissa hundar stökar ju runt en del och då så är de aktiva och borde behöva kissa.
De som jag har träffat på som har haft problem har varit just understimulerade hundar som stökar om inne.
Faktiskt.
Jag har inte tänkt på det sambandet tidigare.
Vad gäller de frusna hundarna finns det som sagt både kläder och skor att ta till under de korta perioder det är riktigt kallt. Risken med att införa låda i sådana fall är att latmasken Hodgson ägaren kryper fram och vips så tycker visst hunden att det är busväder vid nollgradigt ( fast det egentligen är ägaren som inte vill gå ut).
Men det är ju ett annat problem.
Risken med Latmasken är ju också att hunden inte får gå ut när den behöver det och det måste ju vara värre.
Enda användningsområdet som jag kan se är till servicehunden. Den jobbar dygnet runt inne som ute och lär få nog med aktivering ändå och där nytta med hunden är så stor att man kan rucka på det här med utomhusrastning.
Ja och kanske Tullens hundar och andra hundar som arbetar på platser där det inte riktigt passar att kissa och bajsa.
Det kan du väl hålla med om?
Eller på resa där kissa och bajsa är svårt att ordna.