Only in America.....eller?

Sv: Only in America.....eller?

:bow::bow::bow::bow:

Jag förvånades ständigt över en bekant till sambon som kom med ren känslomässig utpressning för att få hundvakt när hen skulle ut på nöjesresor.

Kan inte hundvakten en viss tid så får man boka om resplanerna. Detta har funkat för mig sen långt innan jag blev myndig. (det är ändå ingen som vill vara hundvakt åt sju stora hundar;))

Allt resande ar inte 'nojes resor' ibland kan man helt enkelt inte boka om, eller vet inte hur lange man blir borta.

Fast de allra flesta hundar vet att centralen är "inomhus" och skulle således inte pinka i en låda där heller.

Arlanda's lada anvandes flitigt infor hund utstallningen i Stockholm ... det kandes pa lukten nar man kom till bagagehanteringen precis innan utstallningen var. Da den stod vid bagagebanden var det ocksa innomhus, men manga hundar var tydligen tillrackligt nodiga for att anvanda den anda.

Fast de allra flesta hundar vet att centralen är "inomhus" och skulle således inte pinka i en låda där heller.

Jo fast om alla de som ändå pinkade och sket inne på Centralen gjorde det i toalåda så skulle det vara ett lyft - för Centralen.
Nu så hamnar det litet överallt och ofta på perrongen.

På tågresa ska hunden ha tråkigt, precis som på bilresor. De ska då ligga och vila

I hundens värld händer det inte direkt mycket inne i ett hus oavsett hur aktiv familjen än är. Hundens värld består till stor del av dofter och i ett hud finns det inte så mycket av vare sig mark- eller vindvittring. Annat än från familjen och det blir till slut rätt trist.

Sedan finns den aspekten huset lär se ut som ett slagfält om hunden ska få röja runt som den vill och behöver och den kommer vara ett pain in the ass på besökare, som representerar ny vittring.

På tågresa ska hunden ha tråkigt, precis som på bilresor. De ska då ligga och vila

Det finns massor av "ska" när det gäller allt möjligt och även du borde vara medveten om att allt inte alltid är som det skall vara.
I en perfekt värld så skulle jag ju inte se en massa uppspelta hundar på bussar och tåg och aldrig behöva kliva i hundbajs.
Men så är det ju inte.

Om en toalåda kan hjälpa de hundar som inte är perfekta så är det väl bra?

.... den kommer vara ett pain in the ass på besökare, som representerar ny vittring.

Är det beteendet ett tecken på en uttråkad hund alltså?
För att åter peka på hur hyresgästernas hundar uppför sig.

Det verkar mer och mer som att de är riktigt dåliga på hund trotts att de naturligtvis har påstått motsatsen.
Jag hade hoppats att en toalåda skulle kunna vara en lösning för att skydda mitt hus mot hundkiss.
Jag får nog problem när de flyttar, fy vad huset skall se ut inuti.

Frågan är om ägarna till de hundarna skulle använda lådan. Jag är tveksam. Struntar man i att hunden skiner på perrongen lär man strunta i lådan också.

Men visst, på centralen och flygplatser kan jag se det som en lösning.

Bajset plockas ju oftast upp, men kisset är litet svårt att få bort.
Och med tak på perronger så regnar det inte bort heller utan börjar i stället att lukta.

Ja, ofta är det ett tecken på understimulans. Om det nu inte råkar vara en översocial labbe eller annan människoälskare. De vill helst bo i knäet på folk hur aktiverade de än är.

Men om jag tar mina som exempel, så hälsar de hemskt gärna när besöket kommer men om ingen fortsatt inbjudan till kontakt kommer så går de och lägger sig. Det gäller om vi åker bort också. Ibland får vi besök av kompisen och hennes tre hundar. De går också och lägger sig efter fem minuter.

När jag var liten så hade min pappa Yorkshireterriers.
Små glada golvmoppar som man kunde leka med inomhus.
Jag minns att jag kastade boll och lekte annat bus tills att hundarna slocknade.
Så nog borde det gå.

Det är en schäfer och den får totalt fnatt när det kommer besökare.
Men det går över efter en stund.

Nu känns det som att jag hackar på dig, men man ska absolut inte "trötta ut"# hundar med bollkastande. Det är jättestressande i längden...

Jag kommer gärna och hälsar på med hunden sedan för tips och goda råd.

Praktiska tips och råd finns det bättre personer för ;)
Men ceasar brukar vara mycket populär just bland dom som INTE tycker om hundar normalt sett. Han är behaglig och charmar in sig ( hur många hundar får inte bara följa med på krogen utan även får en strid ström av korv:angel:)

Duktiga hundmänniskor ser däremot problemen;)

Schäfrar brukar vara ganska glada, men inte fnattiga. Då är de antingen ouppfostrade, uttråkade eller både och.

Nu känns det som att jag hackar på dig, men man ska absolut inte "trötta ut"# hundar med bollkastande. Det är jättestressande i längden...

Jag var liten och visste inte bättre.
Och inte min pappa eller hans fru heller.
Hundarna hölls som någon sorts kombination av chic accessoar och bebissubstitut.

Det var över 40 år sedan och jag borde vara förlåten.

Denna är totalt fnattig.
Det är ett helt företag för hela familjen varje gång som någon skall gå ut eller in i huset.

KL Funkar det verkligen med en låda att kissa i för hanhundar, borde det inte vara en stolpe?

I nödlägen finns ju möjligheten att bre ut tidningar på golvet. Då tänker jag inte på dåligt väder utan magsjuk hund.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka