Du menar Leninorden?Du menar Lenin-hen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du menar Leninorden?Du menar Lenin-hen
Meh, i min glädje tittade jag inte ordentligt. 24 röster på F! = 19,5%. Men det är bra siffror det med.
Visst behövs MP i många frågor. Jag känner Isa Lövin redan från tiden innan hon blev politiker och det hon har åstadkommit för fisket går inte att överskatta. Hon är suverän! Gillar hennes "bort med kol och olja - in med ål och kolja"Jag är tyvärr pinsamt oinsatt, speciellt utvecklingen det senaste halvåret då jag haft fokus på mig och min lilla bubbla. Men, det jag har insett i den bubblan är att miljö, djur och ekologiskt tänkande är viktigt för mig. Jag köper mer och mer ekologiskt, speciellt frukt och grönt, det är viktigt både för mig och för mitt barn som ju är framtiden. Så min röst kommer falla på miljöpartiet. Om jag hinner läsa in mig tillräckligt kommer jag också personrösta, och jag är barnledig ikväll så chansen finns
Visst behövs MP i många frågor. Jag känner Isa Lövin redan från tiden innan hon blev politiker och det hon har åstadkommit för fisket går inte att överskatta. Hon är suverän! Gillar hennes "bort med kol och olja - in med ål och kolja"
Men generellt har jag svårt för MPs åsikter om landsbygden. Att människor nog helst bör bo i stora städer för att det ska bli "effektivt". Jag är helt övertygad om att landsbygden behövs och är en vital kraft. Jag är också övertygad om att vi kommer att behöva bilen många, många år till. Bor man på landsbygden KAN INTE kollektivtrafiken byggas ut så att vi kan förflytta oss vettigt. MEN det är inte bilen det är fel på - det är bränslet.
Jag kommer att rösta, vad är min ensak.
Men jag undrar så över varför inte alla partier är med på listan?
Junilistan - har den glömts bort?
Du menar Lenin-hen
Eller kanske L(hen)in?
Nä. Okej. För långsökt.
Kort och gott: Lena. Kom igen, Lena!
Lena Handen? Nej men vad roligt att hon har ett bukenick! Många känner henne men sällan uttrycker hon en egen åsikt.Kort och gott: Lena. Kom igen, Lena!
Särskilt gillar jag utfallet för KD. Eftersom SD och KD i mångt och mycket har samma ultrakonservativa politik med samma religiösa värderingar, med väsentliga skillnader i (1) intellektuell förmåga hos representanterna och (2) den tydliga rasismen och främlingsfientligheten drar jag direkt slutsatsen att de 10 bukare som valt SD (och inte KD):
Är rasister eller extremt främlingsrädda
Eller tycker att det är bra att Sverige representeras av politiker som ligger strax söder om IQ-nivå obefintlig.
Det statistiska underlaget är ganska litet, men det rör sig om två väldigt lika partier förutom några få avgörande skiljelinjer. Sedan kan man komma från andra politiska miljöer till SD men då har jag så enormt svårt att förstå att man kan acceptera den hämmande ultrakonservatismen.
Angående F!, finns färdiga röstsedlar för de i vallokalerna eller är det att skriva på en blankröst som gäller?