Omröstning: vad väljer ni på söndag?

EU-valet

• Antal omröstningsdeltagare
    261
  • Omröstning stängd .
Jag kommer faktiskt att rösta på Fi även i riksdagsvalet - efter att länge ha slitit med frågan. Det där med att "kasta bort sin röst" på ett parti som ändå inte når 4 proc när den istället kunnat bidra till att SD inte blir vågmästare ...

Men jag kom fram till att jag vill rösta med hjärtat. Gudrun Schyman är så briljant. Dessutom framstår Fi som det tydligaste antirasistiska alternativet till SD. Case closed för min del :)
Jag gjorde detsamma sist det var val. Mycket pga Gudrun, hon behövs.

Jag röstade idag. Det stod och vägde mellan Centerpartiet och Miljöpartiet, men till slut blev det iallafall det förstnämnda. Jag personröstade på Nova Jeanette Nilsson, då jag tyckte att hennes åsikter stämde väl överens med mina egna. Dessutom verkade hon inte vara den som backar i första taget. Det gillar jag :)

Fast jag måste erkänna att S budskap med Palme slog an en ton.
Synd det som hände. Sverige hade sett annorlunda ut om han fått leva.

Lägger min röst på Fi och Soraya Post, känns klockrent att rösta in just henne!

Kommer även rösta rosa i riksdagsvalet precis som de två senaste valen. Då kändes det ganska ensamt (vårt lilla valdistrikt hade 2 röster på Fi - jag och min man) men den här gången är det bättre drag.

Hade Gudrun här på homeparty i mars, och efter det har vi hittat en liten grupp Fi-entusiaster här i vår lilla byhåla...jättekul att göra saker ihop inför valet, måla stolar och ställa ut, stå på torget och snacka med folk mm :banana:

Fast jag måste erkänna att S budskap med Palme slog an en ton.
Synd det som hände. Sverige hade sett annorlunda ut om han fått leva.

Tänker du på tv-reklamen? Jag är så kluven till den. Å ena sidan tänker jag "är de så desperata att de måste åka snålskjuts på sin enda riktiga stjärna", å andra sidan att det kanske är rätt läge att påminna om de grundläggande värdena med hjälp av just honom.

Miljöpartiet får min röst på söndag, centern kunde också ha funkat som alternativ. Vill gärna ha ett starkt grönt block i parlamentet.

Jag var helt säker på att jag skulle rösta på Vänsterpartiet. Men jag vet inte... Funderar på F! eller MP annars. Något av de blir det iaf! :p

Jag har velat lite på hur jag ska fördela mina röster i de olika valen. Vilket block har varit givet, men jag har röstat lite olika i kommun, landsting och riksdag. Men SDs senaste film var den sista knuffen jag behövde för att gå raka vägen och förtidsrösta på Fi!

Jag tror att Fi skulle kunna skicka blommor till SDs PRbyrå... Det är ju nästan så att man tycker synd om SD.

Jag röstar på Folkpartiet för att jag är liberal och de känns som det enda vettiga alternativet. Kommer kryssa Erik Scheller eftersom han är en av de smartaste personerna jag träffat!

Skulle gärna rösta på F! som principparti men tycker det är synd att deras övriga politik är så attans vänsterorienterad. Det gör att de tappar många feminister som är mer höger!

Jag kommer att rösta på MP för första gången i mitt liv. I vanliga fall är jag vänsterpartist men jag känner att jag i detta val vill att miljöfrågorna ska gå före alla andra frågor.

Miljöpartiet, personröstade Isabella Lövin. Velade lite på parti ett tag, men inget annat parti har vettig miljö- och djurpolitik.

Skulle gärna rösta på F! som principparti men tycker det är synd att deras övriga politik är så attans vänsterorienterad. Det gör att de tappar många feminister som är mer höger!

Kan bara hålla med. Hade gärna röstat på F! i en lite annan tappning. Men (v)-arvet är starkt och det är ganska svårt att se om jämställdhet verkligen är viktigare än klass i vissa debatter.

Jag röstar på Folkpartiet för att jag är liberal och de känns som det enda vettiga alternativet. Kommer kryssa Erik Scheller eftersom han är en av de smartaste personerna jag träffat!

Håller med. Folkpartiet passar mig bäst generellt. Samtidigt är det väldigt viktigt för mig med ett mer feministiskt Sverige och EU, men jag håller inte med F! i många andra frågor. Är himla kluven...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 312
Senast: starcraft
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 185
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 842
Senast: Tofs
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 653
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar