Om man hittar pengar

Tingeling

Trådstartare
Vad händer om man köper ett hus och hittar en miljon på vinden? :D
Tillhör dem köparna eller säljarna?
Vilda diskussioner här :D

Sv: Om man hittar pengar

Lösöre som lämnas kvar tillfaller köparen så vitt jag vet. Sen om pengar faller in under lösöre vet jag inte :)

ja det funderar jag också pa? forra agaren till varan gard lamande ju kvar en massa saker (ett helt nytt kök t.ex.) och det tillhör ju oss nu, men ar det skillnad pa pengar?

min nasta fundering! forra agarna borde ju rimligtvis veta om dem gömt 1 miljon någonstans, sa chansen ar ju stor att det ar någon fortgående agare innan dem (eller en helt oberoende person) som gömt/glömt pengarna. Vem tillhör dem da? Hur reder man ut vem agaren ar? Skillnad om det ar dödsbo kanske för det ar ju inte sakert att efterlevande vet om att det lamnats pengar någonstans.

Det hände något liknande i Lund för några år sedan! Tror säljarna fick pengarna men jag är inte säker på att jag minns rätt...

Vad händer om man köper ett hus och hittar en miljon på vinden? :D
Tillhör dem köparna eller säljarna?
Vilda diskussioner här :D

De tillfaller köparen så klart, eftersom denne givetvis inte säger ett knyst om några pengar och sedan spelar dum och totalt ovetandes om dem när säljaren eventuellt för dem på tal! :D

Det hände något liknande i Lund för några år sedan! Tror säljarna fick pengarna men jag är inte säker på att jag minns rätt...
Fast det gällde väl postväxlar? Jag har med för mig att säljarna (eller dödsboet var det nog) som fick pengarna och köparna fick stå för rättegångskostnaderna.

Man kan alltid hoppas på att det är sedlar som inte utgått ur sortimentet :D
Eller mynt

Vore lite snopet om nån rackare samlat på sig 1 miljon i 50-öringar och gamla sedlar utan glitterkant :p

Ja, tänk vad hemskt! Att hitta en miljon i sedlar som inte är giltliga längre!!
Vad fruktansvärt irriterande :D

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 056
Senast: Thaliaste
·
Hemmet Ska titta på ett hus som är 110 år gammalt. Har ingen källare utan krypgrund. Behov av att bytas fönster på ovanvåningen. Mäklaren...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
6 097
Senast: Shaggy
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 126
Hemmet Blir snart tokig! Letar efter en sommarstuga att köpa. Men jättesvårt. Antingen för långt bort, för dyrt, något annat jag inte gillar...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
4 543
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar