Hitta sommarstuga/hur långt till er?

Men det beror ju på vart sommarstugan ligger. Är det 50 mil hem och man ska åka tåg, så är det ju sjukt opraktiskt att inte kunna tvätta. Disk är ju jämförelsevis inte alls lika besvärligt att lösa utan diskmaskin.
Jo visst kan det vara så, om man inte hittar något bra alternativ i närheten.
Eller fixar någon egen lösning.
Men det är fortfarande inte något som gör att priset på en sommarstuga börjar först på nivån där det finns vatten och avlopp på en bekväm villa-standard.
Dessutom så behövs bara vatten och el för en tvättmaskin på sommaren.
Avloppet går att hälla rätt ut i de flesta trädgårdar.

Vad skall vi kalla de sommarstugor som saknar "vettigt avlopp"?
Skjul?
Annat?
Eftersom att de tydligen inte får kallas för sommarstugor då de inte är användbara för alla människor.
 
Vad skall vi kalla de sommarstugor som saknar "vettigt avlopp"?
Skjul?
Annat?
Eftersom att de tydligen inte får kallas för sommarstugor då de inte är användbara för alla människor.
Varför skulle man inte kunna kalla det sommarstuga bara för att alla inte är intresserade av att köpa en stuga utan vatten och avlopp? Det är väl ändå en sommarstuga? Många verkar ju uppenbarligen tycka att det funkar bra. Som parallell är jag inte det minsta intresserad av att köpa sommarstuga i Norrland heller - är det inte heller sommarstugor då?
 
Varför skulle man inte kunna kalla det sommarstuga bara för att alla inte är intresserade av att köpa en stuga utan vatten och avlopp? Det är väl ändå en sommarstuga? Många verkar ju uppenbarligen tycka att det funkar bra. Som parallell är jag inte det minsta intresserad av att köpa sommarstuga i Norrland heller - är det inte heller sommarstugor då?
Fråga @Palermo och @bettysmatte .
Jag vet inte utan håller med dig här.
 
Det beror på vad man vill ha den till och vad man har för möjligheter. En nära anhörig har en stuga bara kanske 30 min bort eller så. Nära pga denne har gård med djur och behövde möjlighet att fara hem lite smidigt för att ta hand om dem. Hade jag velat ha en stuga hade det kanske varit kustnära eller någonstans uppe i bergen för att jag ska se poängen och då hade jag ju behövt söka mig längre bort, vilket skulle ställa krav på stallplats/sommarbete i krokarna för att möjliggöra längre vistelser.
 
Det beror på vad man vill ha den till och vad man har för möjligheter. En nära anhörig har en stuga bara kanske 30 min bort eller så. Nära pga denne har gård med djur och behövde möjlighet att fara hem lite smidigt för att ta hand om dem.
Så är det för oss. Delar sommarstugan med svärföräldrarna (de äger, vi nyttjar :D).
 
Det där kallar jag inte utedass. Utedass för mig är ett litet hus utanför stugan där det finns ett eller två hål i en träbänk som man ska sätta sig över. Brukar stinka rejält. Verkligen inte min grej... 🤪
Ett välskött utedass med urindelare luktar inte. :) Torv för att strö över nr 2 och vatten i dunk, vattenkanna att skölja efter nr 1. Vi hade fantastiska blommor utanför dasset där urinen gick ut. :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 435
Senast: Queen
·
  • Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 071
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 445
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 505
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp