Om jag hade ditt avelssto!

Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Kl

Någon som vet vem som tar in Corlensky G?

Han verkar ju ge jättefina avkommor?

Rek honom till Lappis nya ägare.

Skall kolla på en Corlensky G men har ej sett så många live.
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Kl

Någon som vet vem som tar in Corlensky G?

Han verkar ju ge jättefina avkommor?

Rek honom till Lappis nya ägare.

Skall kolla på en Corlensky G men har ej sett så många live.

kolla på språngrulla, där finns all info ;) (det är Waldhof som tar in på honom)
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

språngrullan sa ej mkt sist jag var inne. Inte ens hur avkommorna blev ;).

Nöjda ägare?

Waldhof sa att alla svårklassryttare har en i stallet och att det var få till salu...

Vad säger ni?
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Jag tycker nog ändå det finns endel Corlensky-ungar till salu. Vet en bekant som har sin till salu, den vann 3-års i Örebro. Vet dock inte hur intresset har varit på den.
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Några förslag på hingst till ett sto av det större slaget med stammen Briar - Cortez? Gärna med hyfsade gångarter och lite kortare i rygg/länd.

Nu är ju inte Maserati i avel i år men annars hade väl han passat bra! Mindre, kompakt hingst med tre bra jämna gångarter. Kanske finns han på fryst sen förra året?
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Kl

Hjälp mig nu. jag har tre kandidater kvar till mitt sto efter Napoleon. Vill få fram en dressyrhäst med bra gång att använda själv. Stoet har merit upp till Msvb. Skritten är hennes sämsta gångart.

De jag har valt emellan är
Hohenstaufen
JJ Rayban
Zuidenwind

Har ni några åsikter om dessa? Funderade även på Dionysos men han var inte med bland hingstarna i språngrulla i år. Någon som vet om han betäcker?:confused:
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Finns många till salu han betäckte väl 280 ston eller liknande första året han verkade här så finns väldigt gott om 4 åringar efter honom nu och många som sagt till salu kolla annonssidorna så lär du hitta en hel drös bara där.
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Kl

Hjälp mig nu. jag har tre kandidater kvar till mitt sto efter Napoleon. Vill få fram en dressyrhäst med bra gång att använda själv. Stoet har merit upp till Msvb. Skritten är hennes sämsta gångart.

De jag har valt emellan är
Hohenstaufen
JJ Rayban
Zuidenwind

Har ni några åsikter om dessa? Funderade även på Dionysos men han var inte med bland hingstarna i språngrulla i år. Någon som vet om han betäcker?:confused:

JJ Ray ban skulle jag valt både pga av hans lynne och jämna gångarter samt typ .

Mia
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Tycker nog jag har sett en hel del till salu...

Nej ej många till salu. Inte här o i te på Hastnet. Därför jag skrev så..ja så sa han sÅ oxå.

Intensiv 4 proc av De 3 åringarna som föddes...

Vill ju se 3 åring med bra möderne.

Nyfiken pÅ hans avkommor.
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

jag har en 4-åring efter Corlensky G, mamman gick svår hoppning (syster med RS Isac). Min 4-åring fick hoppdiplom, klass I som gångartstalang som 3-åring, har varit ute på några tävlingar och planen är att hon ska gå 4-års championatet och kvalitets i år. Hon är jättetrevlig att hantera, totalt okomplicerad med det mesta, rör sig kanon, hoppar skitbra och är trevlig att rida.. Jag är supernöjd med min pärla :love: har ett annat sto (e Contender) som är dräktig med CG och betäcker även dottern till Contender stoet (e Balou du Rouet) med CG.
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

kan tyvärr ej lägga ut någon film i dagsläget, hittar inte sladden till videokameran :crazy:

finns för övrigt ett par stycken CG avkommor till salu på H*****t ;)
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

ja va tråkigt!

Hade varit kul att se.

Jo men ej så många...trots att han fått många ston men tänkte titta på stoet som är 3 om hon ser ok ut på film.

Roligt med svårklassmamma på Corlensky G. Då ser man ju vad det blir "på riktigt". Får se om lappis betäcks med honom då så man kan se vad det blir o kan köpa sedan.
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

den var fin!

Vilken "region" är Vreta? Trodde det var Östergötland. Hur gick det på 3 års för denna? Vad fick hon för siffror?
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Siffrorna står sist i filmen, icke dåliga alls!
Geografin får någon annan svara på ;)
 

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela...
2
Svar
21
· Visningar
5 397
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 306
Senast: cassiopeja
·
Avel Som trådrubriken avslöjar, handlar detta om ston, i avel...Jag letar/säljer inte något själv, men fördriver ofta tiden med att titta...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 094
Senast: fridshem
·
Avel Jag är rätt säker på att jag kommer få en del negativa komentarer nu och det är jag beredd på, kritisera mig gärna men snälla förklara...
2
Svar
26
· Visningar
4 194
Senast: yennork
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp