Om jag hade ditt avelssto!

Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Ja just det, D+R har jag ju hört innan.
Men då kanske Connaisseur (ue.donnerhall) hade kunnat bli en ganska bra match? Får se vad han ser ut att ge för storlek på avkommorna, jag har ju minst 2år på mig ;) Men den hingsten gillar jag skarpt och som den lilla ser ut och är i dagsläget skulle han nog komplettera henne bra.

Menmen som sagt, långt kvar och i den här tråden var det ju egentligen inte jag som skulle tycka och "bestämma" :angel:

Angående BW så är han som sagt jäkligt snygg och har du ett sto med bra bakben så kan det nog bli bra :laugh:
Det där med OCD kan jag på tok för lite om för att uttala mig om. Men då förstår jag varför han inte är godkänd i ASVH.
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Den här tråden var inge rolig längre eftersom den inte handlar om de den ska längre :/ Kan vi inte fortsätta med de den är till för?
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Moderatorn instämmer.

Det är ett intressant ämne, men om det diskuteras i en separat tråd istället hittar de som är intresserade lättare till diskussionen, och de som vill fortsätta den här trådens ämne gör det här.

Görel - moderator
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

:D :D :D

Du och jag letar efter exakt samma hingst. Den finns inte. Det som finns som i närheten är Stakkato och Flipper D'Elle men de håller inte typ, exteriör och gångmässigt för mina krav.

Jag behöver litet, kvickt, explosivt, gärna ädelt och vackert med iaf normala gångarter. Och det ska vara en hingst med egna resultat internationellt om inte avkommorna går där.

Fritt från Corde och Ramiro.

Jag har letat i två år! :crazy:

Nu blir jag faktiskt lite deppig...:( ...och samtidigt "glad" att jag inte är korkad som inte hittar det jag vill ha...skrik om du hittar nåt!
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

:D :D :D

Du och jag letar efter exakt samma hingst. Den finns inte. Det som finns som i närheten är Stakkato och Flipper D'Elle men de håller inte typ, exteriör och gångmässigt för mina krav.

Jag behöver litet, kvickt, explosivt, gärna ädelt och vackert med iaf normala gångarter. Och det ska vara en hingst med egna resultat internationellt om inte avkommorna går där.

Fritt från Corde och Ramiro.

Jag har letat i två år! :crazy:

Har iofs inte kikat jättenoga på hans avkommer men har sett en del som passar bra in på din beskrivning efter Heartbreaker ofta lite mindre och förvånansvärt ädla flera av dem (om man ser till honom själv) kvicka taggade hästar, sen har jag iofs sett en del som inte är det efter honom så kanske lite osäkert vilken typ man får. Men fri från Corde o Ramiro är han ju.
Svårt att hitta små gummibollar som är corde fria är ju framförallt från honom det kommit om man ser till det äldre gardet av hingstar.
Jag har gummiboll så jag kan dela med mig i mina som är 4x corde resp 5x corde, corde kan man aldrig få för mkt av :angel: kan säga att det är ridkänsla att rida dessa katter.
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Heartbreaker finns faktiskt med på den lilla lista som finns i bakhuvudet. Och Baloubet även om det blir storlek...

Jag har gummiboll i alla mina hästar utan just det stoet jag letar hingst till. Hon har stooort mjukt språng och jag vill kvicka upp det lite... Skulle gärna betäcka henne med ett av mina andra ston om det gått. :D

Egentligen kan jag ta lite mer Corde, men inte Calypso/Contender... Hon har Contender 3+3!
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Mitt sto:

32489521.jpg


Efter: Cardento - Cortez ( 180 hög )
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Är D verkligen 180 :eek: Nog för att hon känns stor, men inte så extremt!

Diamant de Revel säger jag lite lagom halvgenomtänkt, det skulle nog kunna göra sig med lite franskt på henne :)
 
Senast ändrad:
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Är lite nyfiken på vad ni har för förslag till mitt sto.
e. Baloubet du Rouet - Sandro. Ca 174 cm i mkh.
pompa.jpg
[/IMG]
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Heartbreaker finns faktiskt med på den lilla lista som finns i bakhuvudet. Och Baloubet även om det blir storlek...

Jag har gummiboll i alla mina hästar utan just det stoet jag letar hingst till. Hon har stooort mjukt språng och jag vill kvicka upp det lite... Skulle gärna betäcka henne med ett av mina andra ston om det gått. :D

Egentligen kan jag ta lite mer Corde, men inte Calypso/Contender... Hon har Contender 3+3!

Vill du ha kvicka fötter så får du tuffa över till danmark med stoet till min favis, där får du garanterat kvicka fossingar, att han är stor inte särskilt ädel och definitivt inte Corde fri är ju en annan femma :angel:

De kvicka fötterna hänger med även när han ligger som morfar, har precis den hingsten du beskriver här hemma i hagen minus några meriter men det lilla spöket blir av med kulorna så snart vädret tillåter det till hösten egentligen helgerån så bra som han ser ut att bli men så är det med fel färg på papperna bra mkt surare att få fram en så bra grabb stona kan man ju använda i avel ändå trots fel färg. Surt som sjutton att Joys helbror inte är i avel längre hade varit värt att försöka få fram en grön papprad likadan nu när man ser hur bra det blir.
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Antar att din häst heter Weva rose,adel rose eller Uronie? Hursom, så skulle jag lägga nån hingst med bra temperament på henne, men som ändå är rörlig o lättriden. Min första tanke är Twilight, Bellagio eller Johnson. Jag tror att Flemmingblodet passar gribaldiblodet. Har såklart mitt egna sto som referent (Krack C-Gribaldi), men det verkar även vara en väldigt populär kombination i holland.
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Hon heter Rachel.
Hon själv är väldigt hög i blod men inte dum.
Jag fick henne som nybörjare och har lyckats lära mig massor för hon är så tålmodig. Men lugn rörlig hingst är att föredra.
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Har följt tråden i det tysta, verkligen jätteintressant att se hur ni resonerar kring olika ston! :laugh:

Kanske ni har några spännande val till min tjej också!?

Kandi, trakehner imp. Danmark e. Antares - Ostwind - Seul Soun.
Har en helbror i Danmark som gått Prix St:George. Själv är hon otroligt ridbar, pigg och vaken, känslig och med på noterna. Ibland lite väl uppåt och kan se lite spöken. Har väldigt lätt både för att samla och länga.
Hon har en toppenskritt, bra trav och hyfsad galopp. Hon har framför allt jättebra bakben i alla gångarter. Hon är helt korrekt i sitt framställ, men är något hastrång.

Hon behöver en dressyrhingst med mer höjd (själv är hon bara ca 160 i manken och har ganska smått bakom sig), som är högställd och har bra galopp med milt temperament.
Alternativt får ni gärna komma med ponnyförslag, kanske högställd C-ponny med bra galopp? (Hingsten får gärna ha förmågan att BARA lämna stoföl också... :angel:)


Har bara halvtaskiga bilder...

32516002.jpg


32516010.jpg


30907284.jpg


31525055.jpg
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Å vilken bra idé =D Hoppas det inte är för sent! Börjar med att lägga in bild (om jag lyckas hehe) på mitt sto! Hon är 166cm, e.Carte dÓr-Irco Mena-Any Questions, plus: 8 på glp o typ, hoppar som en katt. Minus: ngt tät fram (dock korrekt, har 7 på extremiteter), och lite "kortlinjerad". Önskar en hållbar avkomma med bra temperament, gärna inte mindre än mamma =)

Ärs, lyckas inte med bild, här är länk till blup, där finns bild...

http://blup.se/sv-SE/horses/164191-miss-irca-dor-swb
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Kl

Kul tråd... Vore intressant att veta vad ni skulle vilja lägga på mitt sto som har följande stam: Irco Mena -Calido I -Calando I samt även hennes lillasyster som har samma möderne men Laptop till pappa. Om vi nu bara utgår från stammarna.

/J
 

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela...
2
Svar
21
· Visningar
5 397
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 306
Senast: cassiopeja
·
Avel Som trådrubriken avslöjar, handlar detta om ston, i avel...Jag letar/säljer inte något själv, men fördriver ofta tiden med att titta...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 089
Senast: fridshem
·
Avel Jag är rätt säker på att jag kommer få en del negativa komentarer nu och det är jag beredd på, kritisera mig gärna men snälla förklara...
2
Svar
26
· Visningar
4 194
Senast: yennork
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp