Om jag hade ditt avelssto!

Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Jag hade valt mellan att bevara hennes svenska stam genom att lägga tex Chirlon, eller så hade jag tagit en ädlare hingst om jag ville göra en lättsåld avkomma. Bland dom lite ädlare hade nog Twilight kunnat passa bra :) Även Carlton Hill hade kunnat vara ett alternativ
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Jätterolig tråd! Ska definitivt kolla på hingstar åt er andra bukefalister när timmen inte är så sen och yngsta dottern inte är sjuk och behöver en uppassande mamma! Tills dess får ni nöja er med min dam som förhoppningsvis ska bli mamma för första gången 2015.

"Blomman" är efter Baloubet du Rouet-Lys de Darmen-Jalisco B-Bel Avenir och 170 cm i mankhöjd. Hon är tävlad tom 150 i Belgien i sina yngre dagar och hoppar trevligt, framför allt är (var) hon en häst som alltid ville vara felfri. Har hört mycket ont om Baloubet-avkommor men det här är den raraste häst jag någonsin träffat (och då är hon ändå en fuxmärr!) Har tre okej gångarter men absolut inte superbra då hon är lite för markbunden för min smak. Skulle kunna tänka mig en häst med lite mer nerv i då hon nästan är i coolaste laget!

YaZCi8w.png
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Cornet Oblensky, eller någon av hans söner, tex Bravour?
 
@ Ryttarmamman

Hade jag råd skulle jag valt Contendro I, annars är Bravour riktigt fin.

Spånar lite för den här i framtiden: f-09 e. Richfield (Riccione) ue. Rotspon (Rubinstein I) 168cm. Bra exteriört, känslig med lite nerv. Rör sig bra i alla gångarter, typiskt rubinstein rörelsemönster. Kunde ha lite mindre raka knän i galopp. Smart och lite snarstucken. Hoppar okej.

331282_10151014592413215_1495608176_o.jpg
 

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela...
2
Svar
21
· Visningar
5 397
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 306
Senast: cassiopeja
·
Avel Som trådrubriken avslöjar, handlar detta om ston, i avel...Jag letar/säljer inte något själv, men fördriver ofta tiden med att titta...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 089
Senast: fridshem
·
Avel Jag är rätt säker på att jag kommer få en del negativa komentarer nu och det är jag beredd på, kritisera mig gärna men snälla förklara...
2
Svar
26
· Visningar
4 194
Senast: yennork
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp