Om jag hade ditt avelssto!

Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Rolig tråd!

Vad hade ni lagt på mitt sto?
http://www.sporthorse-data.com/d?i=10904491
http://www.blup.se/sv-SE/horses/157533-alice-swb

Super trevligt temperament, bra gångarter, hoppar bra. Lite av en multi-häst :)
falttavlan_120908_clara__alice_057_514b4452ddf2b33b526e9440.jpg

img_9695_514b445ee087c323191ea540.jpg

img_9696_514b4460e087c3231528f915.jpg


Tyvärr har jag ingen bra exteriör bild på henne...
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Jag hade lagt Cohiba på henne, för att utveckla vidare på multitalang med inriktning på hoppstam.
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Rolig trad.
Far jag vara med?

Vad hade ni lagt pa denna?
KWPN E: Tolando U:Amati (E: Akzent II) Ue: Planeet

Tre bra gangarter, framforallt skritten. Kan vara lite envis och okanslig ibland.

Skulle vilja ha en lite kansligare hast, lite storre, men lika vacker som mamman :love:
For dressyr, men far garna hoppa bra ocksa for skojs skull.

(Ska inte avla pa henne, men vore roligt att veta hur ni tankt)

nortonHeath.jpg


adi5.jpg


Hittade ingen uppstalld bild utan ryttare sa den har far duga.
stand_zpsa952b32a.jpeg
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Det är nåt som inte verkar stämma i din hästs stamtavla. Den enda Amati jag hittar med den stammen är avelshingst.
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

*KL!*

Rolig tråd! Vad hade ni lagt på denna här?

Paintsto e. Mr Lex Quincy Dan ue. Forest Fantasy
Trevliga gångarter när de kommer fram och får till ganska trevliga språng vid löshoppning. Kan ha lite humör och åsikter men i övrigt trevlig!

Hade gärna fått något allround och något större än hennes ca 152 cm...

486055_556813554358813_1723411342_n.jpg
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Håller med dig. Han borde passa stoets exteriör. Tullstorp verkar dock inte ha honom i år o sist jag kollade var det inte heller löst nån licens.
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Han är med på Björkhagas sida nu.

Ellipsis, jag hade tittat på floricello om det är mot dressyr du söker.
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

rostad; Har du nagra Donnerhallfavoriter?

Om man ska sälja den, så brukar DP vara intressant, så kanske någon son efter honom. Jag gillar själv SD I. Bra efter som ditt sto har internationell stam, så då hade jag satsat på en internationell hingst (dvs. inte med svensk stam).
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Till din hade jag tittat på Bravour 1197, trevlig allroundhingst med lite storlek (173cm). Han har även en trevlig typ.
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Kl, Vad hade ni lagt på denna?
f. 2010 så inga personliga meriter ännu.
e. Camaro M - Martini - Cavalotti. Modern gått svår hoppning och msv dressyr. Morbror Absolut 9039 godkänd i SWANA i usa.

Toppenpsyke - lite nerv och lite hårdhet men positiv, klok och cool att ha att göra med. löshoppar med scoop och försiktighet, fina fram och bakben, men med något högt huvud och rör sig inte helt genom kroppen. Har fått mycket beröm av dressyrtränare för hennes fina galopp.

Är stor ca 171 cm i dagsläget.

SDC13045_zpsd827e7c3.jpg


64365_10152664547985545_1502531636_n_zps4dc021ac.jpg


lite löstrav och galopp http://www.youtube.com/watch?v=5eXd24IBprw

Löshoppning

http://www.youtube.com/watch?v=kPPz7cDEj2Y
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Nämnd innan här men i alla fall: Canterbury - allroundhingst som verkar väldigt trevlig i både hopp och dressyr, har verkligen fått upp ögonen för den hingsten i år :love:
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Kollade upp honom, jädrar vilken fin häst det verkar vara! Synd bara att han bara har 7 på benen, men min fick 8 på benen på två-årspremieringen och är fortfarande ganska så korrekt men lite gracil i sitt benställ.
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

*KL*

Nu har jag redan bestämt mig vilken hingst hon ska få detta året. Men det är ändå roligt att höra vad andra hade valt.

Pisces f-00 e. Bernstein ue. Quilted xx

Trevligt temp, kan bli lite het. Bra trav och galopp. Dåligt (kort) skritt. Inriktning dressyr. Har tävlat t om St. G, har aldrig haft föl tidigare.



 

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela...
2
Svar
21
· Visningar
5 397
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 306
Senast: cassiopeja
·
Avel Som trådrubriken avslöjar, handlar detta om ston, i avel...Jag letar/säljer inte något själv, men fördriver ofta tiden med att titta...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 089
Senast: fridshem
·
Avel Jag är rätt säker på att jag kommer få en del negativa komentarer nu och det är jag beredd på, kritisera mig gärna men snälla förklara...
2
Svar
26
· Visningar
4 194
Senast: yennork
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp