Om jag hade ditt avelssto!

Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Hampton :love: Hoppas Cyllene tar in honom nästa år han kan även hoppa han skulle kanske passa både dig och Bailice . Upplever honom som mycket häst man får tänka på att han blivit äldre sen kortet Där skulle inte jag tveka på honom till henne :love:

http://translate.google.com/transla...v:IE-SearchBox&rlz=1I7ADSA_svSE442&prmd=imvns

http://translate.googleusercontent....on.htm&usg=ALkJrhjjaGmXrzXOGJIcvHNyAAXAySwwTw

Mia

Görel kul att du haft samma uppfattning på Sir oldenburg fölen :)
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

*kl*
Cox Ramona
1997 e.Artist ue.Arram uue.Bordeaux
Poäng 38 Mankhöjd 159 cm Avelsvärdebokstav AB Hoppdiplom.
Energisk, arbetsvillig men har mycket humör och egen vilja, på gott och ont!
Tränat hoppning på upp till 160cm nivå som yngre och tränas i dressyr på (just nu) LA nivå.

2st tidigare avkommor
Agent 2003 e.Aerline. 163cm som 4åring och tävlar hoppning på upp till 140cm nivå.
Cobra 2005 e.Camaro M. Tävlar hoppning på upp till 105cm nivå.



 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Nu vill jag också vara med! Skulle vilja betäcka ett "lånesto" e. Hohenstein ue. Dionysos. Har 129 på på dressyrindex men bara 74 på hoppning. Jag skulle själv vilja sätta en hopphingst på denna donna. Vad säger ni?
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Jag säger att vill du ha en hopphäst ska du välja ett sto med bättre förutsättningar att ge dig den avkomman du vill ha. Det finns hoppstammade dressyrhästar men väldigt få dressyrstammade hopphästar.
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Håller med Görel - tror inte du kommer få någon i denna tråden som vill lägga hopphingst på det stoet!
Detta är väl inte i första hand tänkt som en hingsstipstråd, utan som en rolig grej, även om man såklart kan dra nytta av andras tankar.

Är du ändå inne på att låna ett sto skulle ja se mig om efter något annant, ta gärna en kik på ASVHs "Stopoolen", om det nu är en hophäst du vill ha.

Är tanken att få fram en dressyrhäst trots hopphingst kan du kanske få bättre tips i tåden "Funderingar Hingstval 2012".
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

*kl*

Ett år gammal bild, på bilden 5 år och knappt riden.

Ca 175-176 stor =) e Indorado - Lux Z - Athlet Z.

Tävlad 110 siktar högre såklart =) Men troligt min blivande avelsmärr sen ;)

gra_196627620.jpg
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Skrev faktiskt inte att jag är ute efter en hopphäst. Ville bara vara med...
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

*Kl*

Jag sätter igång denna tråden igen. Den verkade vara uppskattad.

OBS! Påminner om att man inte får lägga ut bilder på hingstarna om man inte själv har tagit bilden!!

Mitt ena sto: Bernstein -Lester - Abbé
(har tyvärr ingen bild där man bara kan se henne)
MotherValle_zps9e9193da.jpg
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Jag säger Sir Donnerhall II, hon ser fin ut i korset ;) Eller Bellagio!

kl

Lägger in min foderhäst! e. Akribori - D-Day - Kaliber, f.03.
Placering i 1.20 hopp och MsvC dressyr, ca 160 cm. Har en bror e. Bayron som gått MsvB dressyr och Lätt fälttävlan. Mamman har tävlat MsvC dressyr. Mormor är Elit-premierad och ligger bakom svårklasshästar i både dressyr och hoppning, t.ex. Casanova Grocer (Bellini-Urbino-Kaliber) och Flecu(Hip Hop-Flamingo-Kaliber.
Stoet har en avkomma e. Biggles som fick hoppdiplom med 9-7 på kvalitetstävlan, placerad i LA dressyr som 5-åring.

Athena_zpsf050e671.jpg

athenataringgarp-1_zps7c3e63d0.jpg

2012-11-2720-15.png
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Rent spontant tror jag att Canterbury hade kunnat vara spännande på henne. Just för att behålla och eventuellt förstärka både hopp och gång.

KL

Vad hade ni velat lägga på denna? :)

Sto, f -09, Damino SD - Acapulco - Prince Orac xx. 177 cm. Rör sig trevligt och hoppar bra (gjorde även mamman). En räv bakom varje öra, men ändå stabil i temperamentet.

liten_zps7aea5dd5.jpg


DSC_3317.jpg


DSC_3040.jpg
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Kanske någon lite nättare hingst, Hermes?

kl

Fendifis399_zps7581d654.jpg


Vad hade ni lagt på den här lilla fröken? Hon är efter Faustinus- Royal Olymp-Davignon. 160 i manke men bara tre så växer väl lite till i alla fall. Mamman och mormodern var båda 175 så det finns stort bakom.
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

tycker du hermes är av nättare typ? så olika man kan tycka :D Du har en fin tjej (spanat in henne förut), hon ser kort ut i ryggen?
Hade nog kollat på hingstar med längre linjer. 160 som treåring är ju inte jättestort (min 2åring är 160 nu) så hade inte varit rädd för att kolla på lite större hingstar men med en lättare typ, även om hon har stort bakom. Bellagio kanske?

KL. Jag har lånat ut mitt fina sto till avel denna säsong, de funderar på hingstval, men vilken hingst hade ni lagt på henne? En het kandidat är Dalwhinnie vad jag har hört, vad tror ni om det?

Solette
http://www.blup.se/sv-se/horses/133243-solette-swb

36632_10151313102626344_1791300470_n.jpg


Hennes mamma är berättigad Elit men inte infört ännu.
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Jaså han är kanske inte så nätt längre haha, gamla bilder jag måste ha sett :p ja min är kort i ryggen, kan knappt ha sadel som är 17.5, den på bilden är bara 17
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

En hingst som jag kanske inte är ett superfan av men som jag tor ahde kunnat passa är Don de Jeu. Han är visserligen 171 cm, men superädel och kort. Nackdel är ju att han inte hoppar så lysande, men det kompenserar nog din donna upp;). Annars är ju Canterbury förstås en favorit som känns som en riktig multihingst som passar många ston.
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Har du någon koll på vad Capo har gjort ? Verkar ju som att den var väldigt lovande som 3 åring så jag hade helt klart gjort antingen en repris pappan till den verkar ju fortfarande vara i avel (iom ett sto licens så blir det ju enklare) annars helt klart Contendro eller något liknande.
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Har du någon koll på vad Capo har gjort ? Verkar ju som att den var väldigt lovande som 3 åring så jag hade helt klart gjort antingen en repris pappan till den verkar ju fortfarande vara i avel (iom ett sto licens så blir det ju enklare) annars helt klart Contendro eller något liknande.

Jo, han var ju tvåa i treåringarnas hoppning på "Z-festivalen" (om det är Zhangersheides form av treårstest vet jag inte? Något åt det hållet skulle jag tro.) Vet med säkerhet att han gått lägst 140 med förra ägaren, men jag är dålig på Tyskarnas klass-namn så vet inte riktigt om han startat högre än, " Kl.S* " säger mig ingenting. Eklunda tar in på Canabis så det är helt klart en möjlighet att göra om kombon! :D
 

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela...
2
Svar
21
· Visningar
5 397
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 306
Senast: cassiopeja
·
Avel Som trådrubriken avslöjar, handlar detta om ston, i avel...Jag letar/säljer inte något själv, men fördriver ofta tiden med att titta...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 089
Senast: fridshem
·
Avel Jag är rätt säker på att jag kommer få en del negativa komentarer nu och det är jag beredd på, kritisera mig gärna men snälla förklara...
2
Svar
26
· Visningar
4 194
Senast: yennork
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp