Om jag hade ditt avelssto!

Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Ej stakkato på henne om du ej vet vad hon ger...om du ej bryr dig om storlek o typ :). Han har finare söner kan jag tycka..

Snyggare ja..men han har levererat...mängder..vilket jag inte är hundra på att sönerna gjort..

Av de hingstarna som är i Sverige är det ej så många som skulle passa henne om du vill ha beprövat men zirocco Blue (http://www.vdlstud.com/paard/3/1/85/jumping-horses/zirocco-blue-vdl.htm) o det kan ev gå att få in färskt.. om han passar henne..Är filmen i kort format?

Inte vad jag vet.. teknik-o-nörd...men hon är stor o lång..men på hinder och på tid krymper hon..:grin:

Ja svårt...Angenämt problem---

Mkt spänst o bakben.

Eller hur!
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

31912299.jpg


31912304.jpg


Vad hade ni valt för hingst/ar till denna dam?

Barona (45) e.Bayron-Lambert-Prince Fair XX
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

PÅ din hade tankarna gått att hon borde bo hos mig !

Jag hade tänkt på Bellagio eller Floricello till henne
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Men Belamour är väl i avel ?

jag tror också att han passat superbra till Mercy, men även Shooting Star eller då Bellagio :)

TIll Gladys hade jag valt Apache eller Rausing (eller Ampere)
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Vad hade ni valt till min då ?

Corland-Arram-Zeus

Hon har haft ett väldigt lyckat föl e Corlensky G som hoppade 10-10 på treårs

Hennes största nackdel (om man ser det som en nackdel) är att hon är liten, bara 159 cm, men hon är väldigt uppförs. Hoppar väldigt spänstigt och lätt, hon har precis gått sina första 120 (ryttaren är bara 15 och rider häst för första gången) men hinderhöjder är inga problem, inte ridbarhet heller, det saknas rutin i hästen som man kan räkna som en sexåring i utbildning då hon stod skadad i en hel säsong (ett sår som blev en inre varböld) och de två åren hon var borta från tävlingsbanorna under dräktighet och föl. Hon har också gått lätt flt och är kvalad för en stjärnigt.

Lite rak hals och nästan lite lågställd, men det är hon inte alls (troligtvis en dålig fotograf=jag):
30307102.jpg


Men det ljuger lite för såhär ser hon ut under ryttare

30307080.jpg
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Corlensky G igen, Bravour eller Canterbury. Jag inser att jag verkligen gillar Canterbury:angel: :D
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Angående Belamour hade jag fått för mig att han bara skulle tävla i år. Men jag hade fel:o

Gillar honom! Men magkänslan har inte infunnit sig som hingstkandidat till Mercy.
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Absolut clicken om du vill ha längre ben, högre avkomma o bra gallopp o bra typ. Han ger jättefina avkommor!
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Ja, stakkato har många många avkommor så där ser man ju vad han ger men ej så många i 1.60?( kan ju hahelt fel nu o undrar bara)

Tornesch hade jättedåliga bakben o där har Malin verkligen lyckats utveckla honom. Pratade med Markne om det bl.a. som bedömde min att ha lite dålig bakbensteknik men att Malin ju skulle passa då hon ju lyckats med Tornesch. Ngn som sett vad han ger just i den aspekten ? Hade ej valt en hingst som ej ger bra bakben med henne då du tar upp det.

Det är ej så många beprövade hingstar jag kan komma på..

VDL har en hingst efter Nabab tror jag som hoppar jättebra. Nababblod kanske?

Är fryst ok?
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Jag har funderingar på att ta föl på mitt sto nästa år, fast är väldigt sugen redan nu :o. Vad skulle ni välja för hingst till henne?
Inga superbilder.
Hon är e Blue Hors Hertug u Copi ue Weltmeyer- Romadeur II. Stor, långlinjerad och tre bra gångarter. Önskvärt något kvickare rörelser med mer uttryck. Största plus är temperamentet, mycket hög ridbarhet.
Har en fyraårig avkomma e Johnson (se bilder) som jag är väldigt nöjd med. Den har mycket uttryck i alla gångarter och är mer elektrisk.
Funderar på Johnson igen, eller rentav Jazz direkt. Gillar även Blue Hors Zack och Amperé. Kanske Tailormade Temptation?
Några expertutlåtanden?? :angel:
CINNAMON
CINNAMON
CILANTRO
CILANTRO
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Om du inte redan visste så är Copi elitpremierad, lixom hennes mor och mormor :)
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Jag har ett sto u. Copi, e. Sandakan och BH Zack står högt på listan över tänkbara hingstar. Jazz är ett toppenval om man vet att man klarar av hästar med lite hetare temperament.
Jag tror att du kan gå in både på Dansk Varmblod och KWPN:s hemsida och söka på hingstar för att få fram exteriörutlåtanden och ev. avkommeprövning, så kan du se vilka som verkar passa ditt sto.:idea:
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Nja, fryst känns lite risky iom att det blir första gången..

Visst är det ursvårt! Fattar inte att det ska vara så svårt att hitta en liten gummiboll med fina bakben??? Eller iallafall en hingst som ger nåt sånt..och inte är Contendersläkt...och är bra i huvudet...och snygg...och går stora klasser...och ger avkommor som gör det.. och....och...:crazy:

Har letat på VDL men ingen Nabab som jag kan hitta..
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

For pleasure? Sandro Boy

FP är ju död så där blir det fryst o det känns risky med maiden

Sandro Boy har jag hört av tysk beridarkompis var omöjlig på tävling utomhus (J-t istadig) och det känns ju sådär..ngn som kan dementera eller bekräfta?

Jag skulle vilja ha en hingst med Cumanos scope, Stakkatos bakben och se ut som Tornesch...:d kan man beställa en sån?:idea:
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Jag har funderingar på att ta föl på mitt sto nästa år, fast är väldigt sugen redan nu :o. Vad skulle ni välja för hingst till henne?
Inga superbilder.
Hon är e Blue Hors Hertug u Copi ue Weltmeyer- Romadeur II. Stor, långlinjerad och tre bra gångarter. Önskvärt något kvickare rörelser med mer uttryck. Största plus är temperamentet, mycket hög ridbarhet.
Har en fyraårig avkomma e Johnson (se bilder) som jag är väldigt nöjd med. Den har mycket uttryck i alla gångarter och är mer elektrisk.
Funderar på Johnson igen, eller rentav Jazz direkt. Gillar även Blue Hors Zack och Amperé. Kanske Tailormade Temptation?
Några expertutlåtanden?? :angel:
CINNAMON
CINNAMON
CILANTRO
CILANTRO

Den kan du få ställa hemma hos mig! Skulle gärna ha en Hertug-dotter. :)
Tror du tänker rätt med KWPN där om du vill ha mer kvickhet i benen. Temptation skulle vara spännande, eller Apache :d. Skulle också kunna tänka mig L'espoir till henne. Bellagio eller Ampere om du vill hålla dig i SVerige.
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Apache finns väl också tillgänglig i sverige även om han inte är stationerad här. Jag tror också på de kombinationerna. Johnson är också ett alternativ då jag tycker att avkomman ser jätteläcker ut. Även stoet, säg till om du tröttnar ;)
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Jaså! Är han?!! Han som ser så jävla ridbar ut! Typ mkt därför jag nämnde honom, plus att han är som en gummiboll som trots det aldrig glömmer sina bakben :)
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Apache finns väl också tillgänglig i sverige även om han inte är stationerad här. Jag tror också på de kombinationerna. Johnson är också ett alternativ då jag tycker att avkomman ser jätteläcker ut. Även stoet, säg till om du tröttnar ;)

Alla de som jag föreslog är tillgängliga i Sverige. Men Bellagio och Ampere står i Sverige. Inga utlandsskick alltså som det blir på de andra. :)
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Kom på ang Bellisimo att anledningen att man inte hört så mycket om avkommorna är väl att de precis är i åldern att de ska debutera svår klass? Bellisimo är själv bara 12 år och de äldsta är då bara åtta om han började betäcka som treåring, så att begära prestationer av avkommorna högt upp i klasserna än är väl att ta i;).
 

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela...
2
Svar
21
· Visningar
5 397
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 306
Senast: cassiopeja
·
Avel Som trådrubriken avslöjar, handlar detta om ston, i avel...Jag letar/säljer inte något själv, men fördriver ofta tiden med att titta...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 094
Senast: fridshem
·
Avel Jag är rätt säker på att jag kommer få en del negativa komentarer nu och det är jag beredd på, kritisera mig gärna men snälla förklara...
2
Svar
26
· Visningar
4 194
Senast: yennork
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp