Om jag hade ditt avelssto!

Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Kul tråd!:bump:

Lägger väl även in mina ston;). Vilka hingstar tycker ni hade passat?

Gladys Night C f. 2001 e Bayron- Chirlon- Torbolt. Ca 170 cm hög, av god sporthästmodell. Gudomligt temperament & tre bra gångarter. Hon behöver en lite ädlare hingst med lite "klipp" i.

Länk till film:
http://www.youtube.com/watch?v=UyRUmbR8vjU

Mercy of Gobina f. 2008 e don Primero- Magritte- Stratos**- Aleppo**. Moster åt den godkände hingsten Maserati 1204. Ca 166 cm hög men växer fortfarande. Ädel modell, bra ridbarhet, trevligt temperament. Tre bra gångarter, just nu med plus för galopen & skritten. Behöver en hingst med bra typ, ädelt huvud & och en bra hals.

Länk till ridfilm, OBS! Hon är riden "på riktigt" ca 1 månad, ej skodd på filmen.
http://www.youtube.com/watch?v=sx7ZIH72qJk
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

vad hade ni tagit till mitt sto f-09 e Escudo I - Contender - Diskus - Granit

32470143.jpg

till Henne hade jag valt Diarado eller Bravour


Mitt sto f-95 Landlord-Marco Polo-Avenir-Xebec xx
26692_436032870090_572305090_6116099_3680200_n.jpg

31527_432927240090_572305090_6022949_5479078_n.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

vad hade ni tagit till mitt sto f-07 e Corlensky G - Magritte - Anart - Callaghan

31048906.jpg

Jag tänkte Cosmeo var lite sugen på Eurocommerce Berlin men är osäker på hans lite burkiga typ (dumt att avla bort det vackra ädla i ditt sto)
Jag tänker långbent hingst med bra halsansättning. Kanske Heartbeat

Mitt sto f-06 Orlando-Landlord-Marco Polo-Avenir
163152_10150102320545091_572305090_7743603_2828285_n.jpg
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Vad hade ni tagit till mitt sto f-05 e For Pleasure - Jalisco B - Diableur - Licteur x

32263789.jpg


32263797.jpg

Nu tycker väl folk att jag är tråkig men Lux Z (pga av de bra typarna och hoppförmåga han lämnar) eller något yngre då stammen lutar åt det äldre hållet t.ex Corlensky G

Mitt sista sto f-10 Calido-Orlando-Landlord-Marco Polo
28127_421757990090_572305090_5726114_5259649_n.jpg

28127_421763070090_572305090_5726256_5289233_n.jpg

dessa bilderna är som ni ser gamla men ni kanske får en uppfattning om hennes typ.
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

På Gladys hade jag tagit Master och Mercy skulle fått gå till Belamour.
:laugh:
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

*kl*

Vågar inte lägga in om hingst.. Kan absolut NADA om det... :P

Mitt sto:

Bozaida. Arab e. Sparto U. Borowka Ue. El Borr.
146cm i mkh. Mycket bra psyke, bra ben och bra massa. Något svag överlinje. Rör sig trevligt. Bra skritt och mycket bra galopp. Traven något kort och "springig". Hoppar mycket bra med bra teknik. Föl gärna till dressyr. helst över ponnymått.

29230265.jpg


29230269.jpg


29230304.jpg


haha. denna tråd hade jag heeelt glömt bort. Tack du som skrev om arabhingstar på min tant.

Men vad hade ni lagt om det skulle vara av annan ras? gärna halvblodshingst... :angel:
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

På Mercy hade jag valt Zuidenwind! Mkt bra typ samt 899 på gångarter på bruks i KWPN. Har dessutom en riktig mummastam med både rubinstein o jazzblod :d
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Bra typ, det ädla bevaras, bra höjd - över 170 cm, bra temperament - Rubinstein blodet som jag verkligen gillar:love:, fin ridbarhet och tre bra gångarter!

Rush Hour var mitt förstahandsval till Mercy men han är ju inte tillgänglig här i år samt har dålig fertilitet. Kan även tänka mig Bellagio åt Lotus - fast tror att det då blivit lite mer "sprak" mellan öronen än vad det blivit med Rush Hour;)

Haha ja mera sprak vill vi inte ha här :D

Nån som har något annat förslag på Lotus? Alltid spännande med olika tankar. Och det finns ju så många duktiga erfarna avelsmänniskor här!:idea:
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Knappt man vågar men...

Lyckas aldrig lägga upp bild här men hoppas länken ger en ide. Inte tal om föl än på ett tag men vill ändå ha ideer. Hon är e Conteur - Contender - Bolero - Argus, mao får det inte vara något "related to Contender at all". Går upp till 1,40, med vinster och placeringar på t.ex. Henriksdal, Skyrup m.m. Kvick och rädd om sig men skulle behöva bättre teknik bak. Hon har ett fantastiskt temperament. Saknar dock kapaciteten för S klass så det är ett önskemål att hingsten har rejält med det samt ner i storlek (176)och längd. Jag hamnar alltid på samma spår så vore kul om någon kom på ngt annat!

http://www.youtube.com/user/henriksdalst#p/c/50772854A157334E/3/5V4EPG48IOw
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

myfairlady91
Vad hade ni tagit till mitt sto f-05 e For Pleasure - Jalisco B - Diableur - Licteur x?

Men varför inte Mylord Carthago? :D
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Nu är jag helt oerfaren vad gäller hingstval men på ditt sto kom jag att tänka på Tornesch direkt. Han går ju höga klasser och lämnar relativt smått.
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Jag tänkte också på Tornesch men även Flipper D'Elle (hur hans bakbensteknik vet jag inte).
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Nu har jag kollat runt lite på de hingstar som tipsats på andra här i tråden och kom av en slump in på Monte Bellini. Blev helt plötsligt alldeles för sugen på att tillverka ett föl än vad som är möjligt i dagsläget.. *suck*

Vad tror ni om honom på min yngre e. Nobel? Det kändes som 'perfekt' när jag läste om honom iaf :D
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Norton D'Eole är verkligen en fantastisk hingst som kommer få mkt uppmärksamhet i framtiden tror de som var sett hans avkommor. Bror till Mylord Carthago men efter Cento o han ger bättre typ än Mylord.

Sök på tuben på Norton D'eole.

Tror han passar ditt sto.
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

I den bästa av världar så hade jag lagt Don Schufro på din Lotus.
Nu så skulle jag nog fundera på Highcruiser eller Hampton för att få in Caprimond då jag sett flera bra komb med Hertug eller Heslegårds Rubin som wildcard.
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

På Gladys hade jag tagit Master och Mercy skulle fått gå till Belamour.
:laugh:

++ amkm :D:D:p

Belamour har jag ju funderat på! Synd att varken han eller Master är i avel. Master finns väl på fryst - hade han levt så hade han absolut varit ett bra alternativ åt Gladys;)
 

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela...
2
Svar
21
· Visningar
5 397
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 306
Senast: cassiopeja
·
Avel Som trådrubriken avslöjar, handlar detta om ston, i avel...Jag letar/säljer inte något själv, men fördriver ofta tiden med att titta...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 094
Senast: fridshem
·
Avel Jag är rätt säker på att jag kommer få en del negativa komentarer nu och det är jag beredd på, kritisera mig gärna men snälla förklara...
2
Svar
26
· Visningar
4 194
Senast: yennork
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp