Om jag hade ditt avelssto!

Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Finns det ingen stans man kan se dräktighetsprocenten hos hingstarna?
Dahlwinnie betäckte 60 hästar 2009 och det gav bara 32 föl. Är lite lågt att prova så här sent på säsongen.:crazy:

Titta på språngrulla från förra året (hoppas länken fungerar) så hade han 82% dräktigt. Det tycker jag är helt ok :)

Gissar att du tittade på blup-sidan? Språngrulla var nytt förra året och jag tycker det är fantastiskt smidigt sätt att få information om hur föregående års dräktigheter ser ut.
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Åh - hade jag haft ett vackert fullblodssto hade jag gjort en anglo - så Business x.

Annars kanske något äldre meriterat svenskt - Rambo :)
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Länken fungerade. Det var ju jättebra info där. Tack.;)

Nu har jag 5 alternativ

Belamour
Zuidenvind
Hohenstaufen
JJ Rayban
Warsteiner

Vilken borde passa bäst till mitt Napoleon sto om jag vill ha en högrest dressyrhäst med bra gång och förbättra stoet skritt? :confused:
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Vad hade ni hittat på med dessa:

Orlando - Indoctro - Joost

Landadel - Andalusier xx - Drusus

Monte Bellini - Cashman - Wilhelm Tell II
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Mitrolle, jag hade nog provat Corlensky G på båda dina. Tycker dina verkar så sympatiska, trevliga allroundhästar men kanske behöver lite längre ben? (precis som mina då :p ) Jag har haft ett sto för länge sen efter Castello- Herkules så Herkules ligger mig varmt om hjärtat.

Fiorano, till ditt sto hade jag nog valt en hingst med mycket arbetsvilja och som visat sig lite på tävlingsbanorna. Kanske Hermes? Det blir kanske ingen stor häst, men det är trevligt med lite mindre hästar också. Jag hade nog kunnat tänka mig Lambourgini också då jag haft en sympatisk, lättriden häst efter honom och hört att han ger trevliga allroundhästar.

Eller så hade jag lagt något mer hoppinriktat, hon är ju trots allt efter QE :)
Är hon hoppad något förrestän?

Tack ni som gett mig tips, Bellagio blev jag genast sugen på och även Don Romantic... har inte vågat tänka så stort innan som DR men lillan är ju så liten o nätt så kanske ändå. Annars tror jag själv mitt stora sto borde passa med Floricello eller kanske Hermes.
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

KL

Vilken rolig tråd! Vad hade ni lagt på mitt sto e. Flemmingh - Shogun** - Aderlass?

1254495367_resized.jpg


1262465510_resized.jpg


Filmsnutt: Stina Fina

Hoppar in i tråden en sväng igen och leker ägare till ett stoooort stuteri med många fina ston! :D

Om jag hade ägt din Stinafina så hade jag nog funderat på att lägga Rausing på henne :laugh:
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Kl.

Vad hade ni lagt på min lilla skrutt om hon var två år äldre?

Kuusama f. 10 e: Camaro M - Martini - Cavalotti. Mamman har placeringar i MSV hopp och ska ha startat MSV dressyr och svår hopp. Hon verkar bli ädel, men ganska hög och rör sig med mkt bakbensaktivitet. Har galopperat över bommar som hon hoppar över lätt och elegant. Som det ser ut nu så har hon en något låg halsansättning men i övrigt verkar hon bli fin i exteriören efter vad jag kan se med mina högst partiska ögon :P

32473886.jpg


32473841.jpg
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

vad hade ni tagit till mitt sto f-09 e Escudo I - Contender - Diskus - Granit

Jag är ju fantastiskt dålig på hopphingstar, men det är väl lika bra att "träna" ;)

På den här ovan hade jag funderat på Diamant de Revell

På -07an e Corlensky G hade jag det vart intressant med Diarado

den sista vet jag inte riktigt, än...
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

*kl*

Vem hade ni tagit till en dam med stammen Rubinstein - Consul (trak) - Donnerhall - Pik Bube?
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Till Gabrielle hade jag velat testa Ampere

Grace OnTheRocks kanske till Johnson

Och till Meja får det bli Briar
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Aidas Corlensky G , Bravour, Sandro Gold eller Canterbury

Känns verkligen seriöst att spotta ur sig hingstar så här:D

Här fick jag också lite nytänkande :laugh: Roligt!
Corlensky och Canterbury finns med bland de jag själv funderar på. (C G verkar vara favoriten till Blue Flame)
Bravour och Sandro Gold ska jag titta närmare på. (tror att de i "verkligheten" går bort exteriört dock.)

Håller med om att det känns så där seriöst :p Men det är roligt att titta runt lite på andra stammar och hästar än vad man är van vid :laugh:
Men vi får ta det för vad det är! Svårt att hitta en passande hingst efter enbart stam och eventuell bild!
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

*KL*
Rolig tråd!! Spännande med alla olika tankar :)

Är det nån som är sugen på att fundera ut nån lämplig hingst till mitt sto Lotus e:Blue Hors Hertug-Tip Top? Syster på mödernet med godkända hingsten Maserati. Märr av bra, feminin mindre modell, ok benställ o mkt bra gångarter, visad med 88799, fick 1p avdrag för att hon vid tillfället inte var mer än 158cm. Klok dam som vet vad hon vill, men behöver en hingst som har gott o lugnare temperament, då Lotus själv kan vara lite nervig och svårriden. Fått en avkomma -07 e Bocelli som jag är mkt nöjd med.

äsch...lyckas inte lägga upp bilder nu heller :(*
 
Senast ändrad:
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Blue Flame: Emmerton, han lämnar både gång och hoppning, och det är ursnygga pampiga hästar ofta:).

Mitt sto e Quite Easy-Tabac. 161 cm, bedömd som sexåring med 88787=38p (hade kunnat trava för en åtta om hon hade haft en bättre visare:o) Behöver ridbarhet och bra inställning till arbete.

Jag skulle titta lite närmare på Damsey till Tetris, skulle kunna vara en hingst som kan komplettera henne bra. (Om Rosevelt hade funnits kvar i landet så hade jag nog funderat på honom med)

Emmerton är en ny bekantskap som jag själv inte tittat på till Flamman tidigare :)
 
Senast ändrad:
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

*kl*

Vem hade ni tagit till en dam med stammen Rubinstein - Consul (trak) - Donnerhall - Pik Bube?

Ditt sto radar ju alla "de största" så jag skulle lägga till Jazz själv eller någon av hans söner. Kanske bara för att det vore coolt att ha alla de linjerna med :p
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Till lillskiten ;) Hade jag tagit plot blue, chicos boy eller varför inte cardento. Ridbarhet med mkt scoop o bra typ. Därför hade jag kanske tagit cardento som andrahand.

Vad roligt, har inte tänkt på någon av dem! (Har funderat lite, o mest då på Irco Mena faktiskt). Tack! Meningen är att min märr och hennes avkommor ska bli fälttävlanshästar men vi får väl se vad hon tycker om min idé :angel: Annars blir det hoppning.
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Rolig tråd :-)
Slänger in mina två medan jag klurar på hingstar.
Inga bilder tyvärr.
-05 e. Phin Phin - Kroongraaf - Calvados - Le Mexico. Haft två föl. 170, stor av sportmodell. Tråkig halsansättning. Enorm kapacitet, men önskas ngt mer ryggverkan. Tre stora fina gångarter.
-02 e. Forrester - Espri - Winnetou - Wulf. Dräktig. 167 cm, snygg ädel modell med lite hingstkaraktär. Kvick och modig häst, men önskar mer scoop/kapacitet. Tre bra gångarter.

05an, Calido kanske?
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Till Gabrielle hade jag velat testa Ampere

Grace OnTheRocks kanske till Johnson

Och till Meja får det bli Briar

Bara hoppas att han finns kvar nästa år för då blir det han:)

Om tre år kommer jag ta Totilas- sonen då jag hoppas hoppas att det är Brinken som har köpt honom:D
 

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela...
2
Svar
21
· Visningar
5 397
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 306
Senast: cassiopeja
·
Avel Som trådrubriken avslöjar, handlar detta om ston, i avel...Jag letar/säljer inte något själv, men fördriver ofta tiden med att titta...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 094
Senast: fridshem
·
Avel Jag är rätt säker på att jag kommer få en del negativa komentarer nu och det är jag beredd på, kritisera mig gärna men snälla förklara...
2
Svar
26
· Visningar
4 194
Senast: yennork
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp