Om jag hade ditt avelssto!

Sv: Om jag hade ditt avelssto!

det är bara o säga till när du vill ha äran så att säga! :) Jag tror mkt på Apache som hingst.

Fiorano, jag har funderat mkt på Belissimo, men, han verkar vara ute ur ropet. Han har ingen mer lovande unghäst än belamour vad jag har "stött" på. O Herzendieb på henne! Billigt och bra :)

Anita, bara o köpa :P
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

KL

Vilken rolig tråd! Vad hade ni lagt på mitt sto e. Flemmingh - Shogun** - Aderlass?

1254495367_resized.jpg


1262465510_resized.jpg


Filmsnutt: Stina Fina

På Wayana hade jag lagt Ampere.



Till Blue Flame hade jag valt Corlensky G.

Peaks Damino 2 åring hade fått gå till Shooting Star.

Bamora hade fått gå till Sir Donnerhall II.

Zamona** hade fått gå till Ludwigs Champion.

Phaloma hade fått gå till Belagio.
Stina skulle självklart gå till Hesslegardens Rubin.
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

*kl*

Wei vad kul! Medans jag går igenom allas ston så kan ni få spåna på min madam :D

Molinna (36) e. Bernstein - Zinsky xx - Jaguar - Kaliber - Cyrano - Brabant

Tävlat 1.20 hopp och CNC* fälttävlan. Tuff dam i lyxförpackning med enorm hoppvilja och kvicka framben, inga supergångarter men favorit "övning" inom dressyren är att öka traven så mycket det bara går :p Första avkomman tyder dock på att hon kan fylla sin plats i dressyraveln också.

PICT8803.jpg

02-03Hemma5.jpg

PICT7690.jpg

PICT8576.jpg
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Och jag tänker på Shoting Star till ditt Berntein-sto, då han har bra hoppresultat, tror han kom fyra på hannoveranerförbundets bruksprov, och riktigt bra gångarter.
 
Senast ändrad:
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Och jag tänker på Shoting Star till ditt Berntein-sto, då han har bra hoppresultat, tror han kom fyra på hannoveranerförbundets bruksprov, och riktigt bra gångarter.

Han vann väl gångartsdelen men vet inte hur han placerade sig på hoppningen? Han är väldigt intressant han ocksåbplus att både han o JJ ska ha ett starkt möderne!
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Båda är med bland mina egna kandidater :) (jag vet, är sent ute, börjar bli dags att bestämma sig om man ska ha nåt föl nästa år :o )
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Vilken rolig tråd!!!

Mina ston:
Grandezza e. Grannus-Carprilli-Aktuell
Lämnar stooora föl, några tävlar hopp i tyskland.
2is6u89.jpg



Parodie e. Cor de la Bryere-Pik Koenig-Pik As xx
St.pr.st 9-8-9 på gångarter , 9 i ridbarhet och 8,5 i hopp, mkt starkt mödrene som lämnat många godkända hingstar!
2cwsmrl.jpg



Raksi e. Jaguar-Jazz-Flamingo
Lämnat bra i både hopp och dressyr, dock lite små avkommor...
34hgac7.jpg
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Molinna: Sir Donnerhall. Tror att det hade blivit en fin kombination. :)

Grandezza: Canterbury. Eftersom hennes avkommor dessutom rör sig trevlig.

Raksi: Tycker du gjorde ett bra val i år. :p Men för att ge ett annat förslag så kanske BH Hotline. Vet dock inte om han får upp storleken..
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Dalwhinnie har jag faktiskt funderat mycket på. Dessutom blir det lite linjeavel på Akzent II, vilket inte gör mig något alls då jag har fått för mig att hans avkommor präglas av hög ridbarhet.

Många bud på Shooting Star till min annars. Har inte gillat honom speciellt mycket tidigare, men har börjat bli omvänd.. Så får kanske överväga honom seriöst till nästa säsong. :D
 
Senast ändrad:
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Hade jag haft tid,plats och råd hade jag lånat magen och använt Sir Oldenburg på din fina dam.. :love:

på myfairladys fuxsto - Lux Z
på skimmeln - Bravour och på den bruna Arlando Z

på Retzinas flemminghsto - Herzendieb
(och på den Lilla Röda - Belamour :angel: )

På fullblodet i början av tråden - Ludwigs Champion

Jag kan absolut inget om stammar, så det kan ha blivit helfel stammässigt.. :o


På detta sto då?

e: Ludwigs Champion - Mas Media** - Groom Dancer**

IMG_9567.jpg


IMG_9558.jpg


IMG_9554.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

jag är så himla nöjd med min bebis så jag skulle gärna rekommendera Connaisseur till dig! Han verkar kunna tillföra det du behöver, alternativt shooting star. Även om våra ston typmässigt inte är desamma, så verkar de ha många andra likheter, med hoppteknik o temperament, så jag tror att vi kan använda ganska lika hingstar.

Gradezza: Stakkato eller kannan?

Parodie: Herzendieb, canterbury, eller shooting star. Lätta rörliga hästar som kan hoppa bra!

raksi. stedinger. För storlek och för att bibehålla både gång o hopp!
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Lägger in mina:
-09 Black Coffee - Master - Marabou x
224278_1707098599450_1297592654_31424753_6518619_n.jpg


-00 Literat - Latino - Roberto
Horse_Leonie-big.jpg

Mamman lämnat Gp-häst i dressyr och en 1.60 hoppare

Mariaauto: Som några andra sagt tycker jag QB eller Jazz skulle vara intressant på din :)
 
Senast ändrad:
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Hehe vad kul, hennes föl från detta året är efter Armanis Shooting Star :D
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Med ditt sto med tanke på föl till dressyr tänker jag på Bimaal, skimmel, som lämplig. Han har en underbart vägvinnande trav förutom att han är snygg i övrigt.

Avelsvärdesklass I ! 38 p (8-8-8-6-8). "Hingst av god rastyp med ett vackert, uttrycksfullt huvud, lång och bra ansatt hals, väl liggande bog, ngt långt kors, välbenad från sidan (nöjaktigt korrekt), spänd och ngt kort skritt, vägvinnande och luftig trav med bra påskjut". Domaren betonade "explosiv trav"... Med Bimaal blir det s k utavel efter vad jag kan se lite snabbt. Inte helt fel då stoet är linjeavlat i visst avseende (inte fel! :-)). Nu vet jag inte om Bimaal erbjuds till avel.

Ifall du är sugen på ett alternativ kan Gwarant, skimmel, vara ett bra val. Arabtyp 9/Överlinje & kropp 9/Extrimiteter & rörelsernas korrekthet 8/Skritt 7/Trav 9/ Mankhöjd 156 cm Med beröm för sitt mycket trevliga temperament & fina muskelansättning. Han har dock inga meriter, ännu, i dressyr efter vad jag vet. Här blir det linjeavel isåfall på Sakla - ett av de äldsta stolinjerna som finns i Sverige - om jag kommer ihåg rätt.

Sen finns Arasaa Farid, svart helegyptisk, 147 cm hög. Jag har inte noterat vilka dressyrmeriter han har, men jag tror att han har tävlats i dressyr.

Det är vad jag kommer på nu!
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

KL
Jag slänger in min dam här så får vi se vad ni kommer på, hopphäst med temperament men ett hjärta av guld.
Gärna hingst med lite mer gångarter.

e: Maistic - Uskudar Des Malais - Castello

14698490.jpg
[/url][/IMG]
 

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela...
2
Svar
21
· Visningar
5 397
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 306
Senast: cassiopeja
·
Avel Som trådrubriken avslöjar, handlar detta om ston, i avel...Jag letar/säljer inte något själv, men fördriver ofta tiden med att titta...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 089
Senast: fridshem
·
Avel Jag är rätt säker på att jag kommer få en del negativa komentarer nu och det är jag beredd på, kritisera mig gärna men snälla förklara...
2
Svar
26
· Visningar
4 194
Senast: yennork
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp