Om jag hade ditt avelssto!

Sv: Om jag hade ditt avelssto!

jätterolig tråd :)


Retzina: jag hade lagt Cabachon på Stina tror jag, hade velat se hur fin den fölungen hade blivit :love:



självklart får man lägga in ett sto som ej har "betäckningsålder" Hippocampus :)
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Och till Bamora väljer jag Quaterback :laugh:
201383_01.jpg

Det skulle jag med välja till Bamora. :D
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

så här kommer mina "hingstval":

Phaloma - Bellagio

Wayana - Dalwhinnie

Zamona xx – Ludwigs Champion

Bamora – Florencio I

Peak´s 2-åring– JJ RayBan

Retzina´s sto – Cabachon

Blue Flame – Grey Top
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Åh den här tråden är så rolig!! Ser ut som många tycker Ludwigs Champion :D Jag har lite idé-torka just nu (fölvakar så min hjärna är inte riktig med...) men jag återkommer när jag tänkt lite till!
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Mina val:
Phaloma - Bellagio
Wayana- Connery
Zamona xx - Jaguar Mail
Bamora - Quaterback
Peak's häst - Shooting Star
Retzina's häst - Cabachon
Blue Flame -Corlensky G
myfairlady91s 09a - Corlensky G
myfairlady91 07a - Bon Balou ;)
myfairlady91 05a - Embassy I
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

*KL*

Mitt sto, welsh cob, 147 cm.
e: Coednewydd Galileo ee: Coednewydd Black Magic
u: Ross Samba ue: Geler Sambo

8:a på ben och typ, 7 på skritt och trav.

Högdräktig på bilderna.
Sondag_Nu_var_det_laaangesen_jag_skrev_ngt_har_O_Cadi_har_nu_borjat_fylla_juvret_Sa_nu_tror_jag.jpg


33091_1303663932.jpg


Även andra hingstförslag än welsh cob är välkommet :)

svårt :D Vallas Caracas tycker jag är fin (det kan bero på att det är en av få ponnyhingstar jag kan :p )
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Min lillskit (än så länge, född -10) e Odermus R-Rhett Butler xx - Battleburn xx

Bild säger väl inte så mycket i denna ålder. Hon ska betäckas som 3åring hoppas jag.
32427043.jpg
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

*KL*

Mitt sto, welsh cob, 147 cm.
e: Coednewydd Galileo ee: Coednewydd Black Magic
u: Ross Samba ue: Geler Sambo

8:a på ben och typ, 7 på skritt och trav.

Högdräktig på bilderna.
Sondag_Nu_var_det_laaangesen_jag_skrev_ngt_har_O_Cadi_har_nu_borjat_fylla_juvret_Sa_nu_tror_jag.jpg


33091_1303663932.jpg


Även andra hingstförslag än welsh cob är välkommet :)

Nu har jag inte full koll på Welsh Cob-stammar men jag hade valt Armanis Shooting Star :love:
Betäckte med honom för några år sedan men tyvärr tog det sig inte. (p.g.a. stoet)
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Min lillskit (än så länge, född -10) e Odermus R-Rhett Butler xx - Battleburn xx

Bild säger väl inte så mycket i denna ålder. Hon ska betäckas som 3åring hoppas jag.
32427043.jpg

Cardento - för att han är så förvärvningssäker och jag tror att planen är att behålla så då har du dels en supertävlingshäst och om det blir ett sto så har du ngr roligt att bygga på sen:)

För försäljning så Bravour - långbent och både rör sig samt hoppar riktigt bra!
 
Senast ändrad:
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

kl

Kul då tar jag mina flickor

Gabrielle , A-premierad e Weltbürger - Bellini - Cyrano

74151_122229354504464_100001521995100_150043_6286948_n.jpg


gabbie101023332.jpg


Grace OnTheRocks , 2010 e Dalwhinnie - Weltbürger - Bellini

c6R39-7051a89ca1139e52c15ca61b71186.jpg

rserrttan3.jpg


Sist men inte minst
Meja, 2010 e Faustinus - Chess - Baffin xx , mormor tävlat fälttävlan, mamma hoppar riktigt bra, lillan rör sig bra och kan nog gå inom alla tre grenarna skulle jag tro! Svart ädel liten tjej som nog blir ca 1.63- 1.65.
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

intressant, hästens mamma betäcktes med Cardento 2006 :D
Jag vill behålla.

Då skulle jag inte tveka på att ta en riktigt förvärvningssäker hingst! De yngre vet vi inte ännu om de ger barn som går hela vägen och det är lika bra att avla för att få en stjärna.. bättre att din egen kapacitet begränsar än att hästens gör det:D
Sen vet man ändå inte vad man får men men förutsättningarna blir bättre med en avelsmatador:)
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

till escudomärren hade jag tagit Bravour, för att avla på en häst som både kan hoppa o röra sig eftersom jag tror att hon kan röra sig med tanke på stammen! Alternativt Canterbury då han är lite lättare i typen o jag tycker det är svårt o avgöra hur grov hon är.

till corlenskymärren hade jag tagit chicos boy.

till for pleasure märren hade jag tagit antingen stalypso eller plot blue.

Till lillskiten ;) Hade jag tagit plot blue, chicos boy eller varför inte cardento. Ridbarhet med mkt scoop o bra typ. Därför hade jag kanske tagit cardento som andrahand.
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

till gabrielle o grace hade jag tagit bellagio. Till meja hade jag tagit shooting star eller canterbury.

till sandro hit stoet hade jag velat ha connaisseur, tuschinski eller Amperé. Jag är mkt nöjd med min connaisseurunge. Har verkligen allt på rätt ställe. Föddes helt korrekt i benen trots det var mammas första föl.
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

Intressanta val!

Till Bamora så skulle jag nog gärna testa Sir Donnerhall I. Funderade på Jazz och det skulle kunna bli grymt men också otroligt mycket Ferrari.

Till Myfairladys Corlensky G dotter skulle jag gärna ta Irco Mena,
Escudo och Contender damerna Corlensky G.. Hmm till "tyskan" vet jag inte riktigt ännu.
 
Sv: Om jag hade ditt avelssto!

kl

Jättekul tråd!
Mitt fullblodssto e: Hiltis hut-niniski. Hoppas bäst men matte vill ha dressyrhäst.

sara_95193151.jpg
 

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela...
2
Svar
21
· Visningar
5 397
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 306
Senast: cassiopeja
·
Avel Som trådrubriken avslöjar, handlar detta om ston, i avel...Jag letar/säljer inte något själv, men fördriver ofta tiden med att titta...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 089
Senast: fridshem
·
Avel Jag är rätt säker på att jag kommer få en del negativa komentarer nu och det är jag beredd på, kritisera mig gärna men snälla förklara...
2
Svar
26
· Visningar
4 194
Senast: yennork
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp