Just idag skulle jag gladeligen köpa mig min 4:e heeler - absolut Fråga mig imorgon igen, så kanske mina nuvarande 3 är till salu istället
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tar en gammal favorit från AoH: Om du skulle köpa ny hund NU, vilken ras skulle det då bli?
(Vi förutsätter att det finns pangkombinationer inom alla intressanta raser )
Här skulle det bli en borderterrier, men frågar ni mig om en månad kanske jag har ändrat mig igen...
Mindre och nättare än schäfer och även jag har dagar då jag är galet sugen på en sådanLika bra att bli nackad med en gång Det där ser ut som 3 långhårs schäfrar
Rastafari googieSka jag behöva äga den också, eller får jag leva i själva fantasiscenariot? I så fall vill jag ha en Komondor. Rastafari dog man! Coolaste ever...
Ska jag köpa en ny hund som ska ingå i familjen så blir det troligen en schäfer igen.
Tar en gammal favorit från AoH: Om du skulle köpa ny hund NU, vilken ras skulle det då bli?
(Vi förutsätter att det finns pangkombinationer inom alla intressanta raser )
Här skulle det bli en borderterrier, men frågar ni mig om en månad kanske jag har ändrat mig igen...
Oh, shit. Även jag har slängt blickar på dem men det känns som ett alldeles för okänt kort hittills.Det finns inte så många i Sverige, det är lite oklart men en bra bit under 100 skulle jag gissa på Tyvärr dör väldigt många chodskys unga av rasens många sjukdomar, vilket mörkas rejält så det får jag inte prata om vilket gör att det är svårt att ha koll på alla. Totalt har 325 chodskys registrerats.
En bergamasco då? Lite behändigare storlek och, tror jag i alla fall, lite behändigare temperament .
Jag skulle lätt kunna tänka mig en Kommondor men maken slår på tvärnit! Går inte att övertyga honom om rasens förträfflighet...och jag måste väl erkänna att dom är i största laget...
Finns ju flera rastafarihundraser, här en bergamscoJag skulle lätt kunna tänka mig en Kommondor men maken slår på tvärnit! Går inte att övertyga honom om rasens förträfflighet...och jag måste väl erkänna att dom är i största laget...
Finns ju flera rastafarihundraser, här en bergamsco
En mindre variant är ju Berger des pyrenées à poil long. Ingen är dock lämplig att ha i sängen efter ett par timmar i laggårn.
Kan man välja en specifik hund?
Det där är tydligen en varghybrid och jag har fallit för dom, lite speciella men MYCKET snälla och kramgoa.
Finns ju flera rastafarihundraser, här en bergamsco
En mindre variant är ju Berger des pyrenées à poil long. Ingen är dock lämplig att ha i sängen efter ett par timmar i laggårn.