Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En vad för något?I dagsläget skulle det bli en chodsky pes för min del.
Lika bra att bli nackad med en gång Det där ser ut som 3 långhårs schäfrar
En hund, duh
Google är min vän! Nu vet jag vad det är och varför jag inte hade en susning, dom är inte en FCI godkänd ras.En vad för något?
Google är min vän! Nu vet jag vad det är och varför jag inte hade en susning, dom är inte en FCI godkänd ras.
Fast Tjeckien har kanske någon form av hälsoprogram för dom,eller?Fast det låter ju jättelurigt att tänka på en sådan i nuläget: "Det finns uppskattningsvis ca 5000 individer i hela världen. Då antalet individer i Sverige är mycket få kan därför inte med säkerhet bedöma rasens hälsotillstånd." (SKK)
Tar en gammal favorit från AoH: Om du skulle köpa ny hund NU, vilken ras skulle det då bli?
(Vi förutsätter att det finns pangkombinationer inom alla intressanta raser )
Här skulle det bli en borderterrier, men frågar ni mig om en månad kanske jag har ändrat mig igen...
Ja, hela stycket låter så här:Fast Tjeckien har kanske någon form av hälsoprogram för dom,eller?
Det finns inte så många i Sverige, det är lite oklart men en bra bit under 100 skulle jag gissa på Tyvärr dör väldigt många chodskys unga av rasens många sjukdomar, vilket mörkas rejält så det får jag inte prata om vilket gör att det är svårt att ha koll på alla. Totalt har 325 chodskys registrerats.Fast det låter ju jättelurigt att tänka på en sådan i nuläget: "Det finns uppskattningsvis ca 5000 individer i hela världen. Då antalet individer i Sverige är mycket få kan därför inte med säkerhet bedöma rasens hälsotillstånd." (SKK)
Men gud så hemskt!Det finns inte så många i Sverige, det är lite oklart men en bra bit under 100 skulle jag gissa på Tyvärr dör väldigt många chodskys unga av rasens många sjukdomar, vilket mörkas rejält så det får jag inte prata om vilket gör att det är svårt att ha koll på alla. Totalt har 325 chodskys registrerats.
Absolut. Har kontakter inom rasen (likt en kriminell) men det är inte lätt att lirka fram information om hundar och sjukdomar då det mörkas extremt.Men gud så hemskt!
Absolut. Har kontakter inom rasen (likt en kriminell) men det är inte lätt att lirka fram information om hundar och sjukdomar då det mörkas extremt.
Lurigt, ja. Men med nog koll och bra kontakter så är det inte mindre lurigt än någon annan ras.Fast det låter ju jättelurigt att tänka på en sådan i nuläget: "Det finns uppskattningsvis ca 5000 individer i hela världen. Då antalet individer i Sverige är mycket få kan därför inte med säkerhet bedöma rasens hälsotillstånd." (SKK)
Haha, nog finns det viss likhet, men ett gäng skillnader också. Inte minst storleken.Lika bra att bli nackad med en gång Det där ser ut som 3 långhårs schäfrar
Med globala avelsprogram så kan man skapa/bibehålla en god avelsbas, men då krävs hängivna uppfödare o att det inte tas hippsomhappkullar efter individer som är söta/gulliga o inte har något att tillföra rasen/avelsbasen.Ja, hela stycket låter så här:
Både i Tjeckien och andra länder verkar man för att förbättra höftledsstatusen som är / har varit åt det sämre hållet. Vissa andra problem finns också som antagligen kan härledas till inavelsproblematik pga av det låga antalet. Det finns uppskattningsvis ca 5000 individer i hela världen. Då antalet individer i Sverige är mycket få kan därför inte med säkerhet bedöma rasens hälsotillstånd.
Hundmonstret eller kvinnan?Jag vet iallafall vad jag vill ha för nåt.
Kan ta båda, dom ser lika rara ut båda två.Hundmonstret eller kvinnan?