Om du skulle köpa hund NU?

Allt snack om goldens gjorde mig sugen på en sån här snygging :love:
ad9967646f076d13bc0787c8bacee79e

Eller en sån här
9050649-GHUAL.jpg

Kanske en sån här
4685939_orig.png

Eller en sån här
swempabett.jpg

Även en sån här :o
Malte_slottsparken-681x800.jpg

Eftersom jag precis tagit jaktlicens och vill ha någonting till tävlingslydnad och jakt på sjöfågel så hade en jaktgolden eller -labbe suttit fint. Har även planer på att jaga rådjur så då får jag väl antingen hitta en ras som funkar till båda eller skaffa två hundar.

Om jag nångång skaffar hund vill jag ha en Chow chow! :love: Min syster har en och jag har verkligen fastnat för den rasen. Så fina fluffisar, lugna, snälla och coola. Skäller sällan dessutom.

Idag har jag akut belgarbrist så - en terv!!
Kunde jag klonat Gaston så hade det varit klappat och klart :love: . Kanske inte hade varit världens smartaste rasval egentligen men hey, en långnäsa är väl aldrig fel :heart?

Malle! Men det känns ändå som lite för mycket hund (då har jag ändå BC idag ;)), speciellt som jag är beroende av dagmatte/husse.

Tar en gammal favorit från AoH: Om du skulle köpa ny hund NU, vilken ras skulle det då bli?
(Vi förutsätter att det finns pangkombinationer inom alla intressanta raser :up:)

Här skulle det bli en borderterrier, men frågar ni mig om en månad kanske jag har ändrat mig igen...:angel:
Kämpar just med den biten. Letar lämplig gårdshund som kan fungera som hönsvakt, hänga med på ridturer, åka med i bilen till träningar, jobba med vardagsdressyr/lekar och även vara så pass av vakthund att den funkar som avskräckande för icke välkomna individer som inte har nåt gott att tillföra...ja, ni fattar! :cautious:

Tackade just nej till att bli fodervärd för en Maremmatik. Den är för stor, tik och fodervärd är inget för mig. Avskräckande för icke välkomna är väl det enda som stämde där...Västgötaspets ligger bra till liksom Lancashire Heeler men frågan är om de är avskräckande...O_o

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 134
Senast: Nota
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
705
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 957
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 443
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 30