Om du fick önska...

Sv: Om du fick önska...

*kl*

Jag hade verkligen inte tackat nej tíll en utomhusbubbelpool, om inte investerings- och driftskostnaderna var så höga. Sedan drömmer jag ibland om en blommande och välskött trädgård men inser att det lär dröja e´tt antal år innan det finns tid och pengar till det.

Mer realistiska planer nu är:
färdigmålat hus
uppsatt utomhusbelysning
börja med altan
snickra vidare på övervåningen

Åh, jag skulle vilja ta tag på vinden. Öppna upp till nock över vardagsrum och matsal, Resten av vinden skulle bli till ett mysigt loft med ett balkongräcke ned mot vardagsrummet. Däruppe skulle en mycket talför vän till oss kunna stå och hålla sina nyårstal.

Om jag vinner drömvinsten då!

Ojoj vi köpte vårt hus för tre år sen och jag har hur mycket drömmar och planer som hellst!

* Byte av alla golv.
* Tilläggs isolering och byte av fasad
* Toalett på övervåningen
* Bygga ut köket
* Fixa trädgården
* Bygga staket
* Göra om jordkällaren till en riktig vinkällare

Fuinns massor av mer saker men ekonimin sätter stopp. Men det gör inte så mycket jag är glad över att vi fått tag på ett stort fint hus jättebilligt och jag får fortfarande nypa mig i armen ibland när jag inser att huset är VÅRT!!!! :love:

Jag skulle kunna tänka mig att slå in någon vägg och ta över delar av grannens lägenhet. :angel: Min lägenhet är lite liten och saknar dessutom balkong.. Men det är också det enda jag egentligen saknar. :)

Nya tapeter och golv får jag så fort jag säger till hyresvärden, så det är ingen avlägsen dröm.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 634
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 813
Senast: cewe
·
R
Hundavel & Ras Försöker hitta en hundras som kan passa mig men hittar alltid något fel. Fel som i att trots att t.ex. rasbeskrivningen låter vettig så...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
15 443
Senast: Raderad medlem 148099
·
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 265
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII