Sv: Öl

varför skulle man inte kunna ge hästen öl eller en vodka sup, det är ju "samma" effekt som när veterinären ger lugnade. här på gården finns mjölk kor, bla var det en ko som klämde ut livmoder paketet efter en kalvning, veterinären var ut och stoppade in ett igen, stunden senare var paketet ute igen, så höll det på in och ut ett bra stund, tills dom fyllde kossan med alkohol, tro det var renat, kossan var väldigt full OCH fick :Dk annat att tänka på så paketet blev kvar där det skall vara & hon ha fått kalv igen.

detta betyder att djur far inte illa av denna behandling, Men man ska väl inte överdriva och ge varje dag :)

bara en tanke. jag ska pröva själv någon gång:D

När jag läste detta blev jag alldeles paff! Hur fasiken lyckas man medd en sån sak?
Lite synd om hästen dock men kan inte låta bli att skratta lite men om det gick bra md henne är det väl ok att skratta lite ;)

Hehehe, nä det var verkligen inte synd om henne för hon fick både fruktsallad och chips som tilltugg, och bakis överlever man. :p

Förresten så var hon med på min 30-årsskiva också men hon fick vara kvar i boxen tills vi dukat bort alla godsaker hon inte borde äta eller dricka, hon fick bara en öl och tro´t eller inte, efter den försökte hon vara med och DANSA. :rofl:

*ja jag hade festen i stallet* :D

Vad avundsjuk jag är på din häst som har/haft ett sådant omväxlande liv.

Kan du inte lägga ut en bild på henne ? ? ?

Nej det spelar ingen roll hur den ser ut utan jag som älskar fjordar blev bara nyfiken på hur den ser ut i allmänhet....

Fast jag kanske bara blev lite nostalgisk och avsaknad av mina älskade gamling som jag hade förmånen att få tillbringa 20 år av livets alla händelser tillsammans med.... inte för att jag hade en sådan upplevelse som att hon "stal" bål med tilltugg....

Och min förfrågan har ju egentligen ingenting med tråden att göra så det var väl en dum förfrågan.....

Jag har inga kort kvar från den tiden, när jag flyttade hit hade jag inbrott på gamla stället och alla kartongerna i hallen var det nån som la vantarna på och däri fanna bla. en del fotoalbum.

Hon var av den mindre, smäckrare typen, lynne som en Labrador med samma matglädje som en labrador, jag ger mig f*n på att hon var en muterad labbe.

Senast ändrad av en moderator:

Jag har inga kort kvar från den tiden, när jag flyttade hit hade jag inbrott på gamla stället och alla kartongerna i hallen var det nån som la vantarna på och däri fanna bla. en del fotoalbum.

Men fy vad tråkigt :cry: :devil:

Hon var av den mindre, smäckrare typen, lynne som en Labrador med samma matglädje som en labrador, jag ger mig f*n på att hon var en muterad labbe.

ASG :rofl::rofl::rofl:

En häst som är lugn, oavsett om det beror på att veterinären drogat den, eller om du hävt i den en burk öl, är lugn. Den lär inte stå där och tänka "oh shit oh shit oh shit varför är jag så lugn?? vad är det som händer?? oh shit oh shit oh shit".

:rofl: :rofl:

Haha, tillåt mig att skratta, men det låter ju helt sjukt! Ja, men det kanske funkar. Tack och lov är ju min häst väldigt snäll vid lastning och klippning, så där behövs nog ingen öl. Men hur många öl tror ni att man måste bjuda hästen på innan det får någon effekt? Måste väl vara rätt många va? Haha :rofl:

Vilket bra tips! Nästa gång kanske det inte tar tre timmar att lasta om jag förser mig och Lettir med en back öl:) Undrar om vi kommer iväg alls..

kl

*knallar in på bolaget imorgon och handlar 2 backar öl*

Jag och hästen ska nog se till att få en trevlig och välfungerande lastträning imorgon med andra ord:devil:

Kanske kan vara en idé att ge hästen en bärs eller tio innan dressyrträningen med sidoförflyttningar också??:p

Jag och hästen ska nog se till att få en trevlig och välfungerande lastträning imorgon med andra ord:devil:
*kan se framför mig hur dom två slocknat i transporten och ligger i en hög och sover och snarkar så transporten skakar* :angel: :rofl:

Det är väl humlen i ölet som gör en avslappnad/dåsig, inte alkoholen?
Helt korrekt uppfattat. Humlen i ölet gör effekten tydligare än om man bara häller i sig ren sprit...

Humle är just lugnande och man kan köpa torkad humle och ge, för en milt lugnande effekt. Jag har gett humle-te till en lite småstressad ponny för ett antal år sedan och det tog udden av hennes inre stress.

Liknande trådar

Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 868
Senast: Ajda
·
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 430
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 502
  • Låst
Hästhantering På förekommen anledning sitter jag och funderar på det här med hästar som springer på/över en människa, vilket ju i bland haft en...
16 17 18
Svar
351
· Visningar
16 170
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Burkmat
  • Valet i USA