Jag vet, vis av bukeerfarenhet
, att man ska tycka att det är helt okej, att alkohol är som att dricka en cola, att det är svennigt och beiget och trist att inte gilla när folk dricker alkohol etc etc etc. Tyvärr hjälper det inte mig, jag tycker ändå inte om det. Så nej, jag hade inte uppskattat om min sambo hade satt sig på dagarna och druckit öl efter jobbet, särskilt om han inte vet säkert att han inte kommer att behöva köra någonstans. Jag tycker inte att det är fel att dricka öl framför barn - så det är ingen moralism över barnperspektivet som jag är ute efter. Jag uppskattar bara inte att vara i en miljö där det liksom suktas efter öl jämt. "Nu är vi på semester - var kan jag dricka öl?", prio nr 1 liksom.
Och nej, jag kan inte förklara detta bättre och ja, jag har säkert SÅ fel men äsch, spela roll. Jag är inne på
@honung s linje lite känner jag och är glad över att jag lever med någon som resonerar som jag gör. Får vi barn så kommer de barnen inte att se oss dricka öl (eller vin) till vardags, helt enkelt för att ingen av oss gör det. Av Buke har jag förstått att det riskerar att göra våra barn totalalkade i framtiden
.