Av någon anledning läste jag titeln som att sambon tog tre öl direkt efter jobbet, och tänkte att japp, där var något obra... Läste att det handlade om en öl (förmodligen bara ibland?) och svängde istället över till att det möjligen var något obra i TS förhållande till alkohol. Tydligen går min gräns nånstans vid 1 (-2?) öl ibland, så nu har jag lärt mig något nytt om mig själv!
Jag tycker alltså inte att en öl på eftermiddagen någon gång ibland är det minsta konstigt. Däremot kan det vara icke OK ändå om det påverkar ansvarsförhållandet i familjen, med skjuts osv. Handlar det dock om en öl som blir flera, och/eller en öl jämt, och/eller rejält supande på lediga dagar, då hade jag blivit bekymrad.
Jag tycker alltså inte att en öl på eftermiddagen någon gång ibland är det minsta konstigt. Däremot kan det vara icke OK ändå om det påverkar ansvarsförhållandet i familjen, med skjuts osv. Handlar det dock om en öl som blir flera, och/eller en öl jämt, och/eller rejält supande på lediga dagar, då hade jag blivit bekymrad.