Oense om vårdnaden aka fortsättning på oense om bodelningen-tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Svar #2 Det handlar inte det minsta om "bindningar till exet" utan väldigt enkelt om minis säkerhet i bilen under färd. Inget annat. OM stolen är "farlig" spelar resten av den här komplicerade tvisten ingen roll, tycker jag. Att Mr X sen försöker göra en maktaffär av det hela är för jävligt.
Ok. Då vräk då dina känslor över någon och påstå sedan att er relation inte är en gegga.
 
Ja, och jag hoppas ju att farligheten inte är akut! Även fast det stod tidigare att stolen är farlig. Jag hoppas bara att allt eländet snabbt får ett slut och Ts och mini får leva sina liv i fred och frid!
Alltså akut är det ju inte så länge dom inte krockar. Men då å andra sidan kan det vara för sent.
 
Svar #2 Det handlar inte det minsta om "bindningar till exet" utan väldigt enkelt om minis säkerhet i bilen under färd. Inget annat. OM stolen är "farlig" spelar resten av den här komplicerade tvisten ingen roll, tycker jag. Att Mr X sen försöker göra en maktaffär av det hela är för jävligt.
Båda gör en " maktaffär" av stolen. TS är ivrigt påhejad i tråden i den maktkampen. Flera i tråden är enligt min mening att betrakta som aktiva deltagare i det maktspelet.
 
Båda gör en " maktaffär" av stolen. TS är ivrigt påhejad i tråden i den maktkampen. Flera i tråden är enligt min mening att betrakta som aktiva deltagare i det maktspelet.
Jag försöker bortse från just den aspekten. Ju! Genom att enbart se hur en felaktigt monterad bilbarnstol påverkar minis säkerhet. Maktaspekten är ju helt bisarr i sammanhanget och jag upplever personligen att det inte är Ts som kör maktspelet utan x:et och detta utan att se till barnets bästa.
 
Jag försöker bortse från just den aspekten. Ju! Genom att enbart se hur en felaktigt monterad bilbarnstol påverkar minis säkerhet. Maktaspekten är ju helt bisarr i sammanhanget och jag upplever personligen att det inte är Ts som kör maktspelet utan x:et och detta utan att se till barnets bästa.
Och ändå eldar du på om stolen.
 
Men AKUT. Välj dina ord, TS är ju redan orolig. Min gissning är att exet oftast inte krockar.
Ok - med "akut" menar jag att stolens säkerhet inte är så dålig att den inte klarar ens en krock i medelhastighet. Ungefär. Hur ofta folk krockar tycker jag är oväsentligt. En krock räcker. Eller att nån annan krockar med en. Är stolen rätt ok trots allt behöver ingen oroa sig, eller hur?
 
Skrev inte TS lite längre upp att exet varit inblandad i x antal allvarliga bilolyckor redan? Hur vet vi att han inte körde i något av de fallen? Är det kanske därför TS är extra nojig, för att hon har all anledning i världen att vara det?

Att han körde behöver inte betyda att han var vållande.

TS noja är väl en anledning till att inte oroa henne ännu mer i tråden, att verkligen trycka på hur FARLIGT det är.
 
Att han körde behöver inte betyda att han var vållande.

TS noja är väl en anledning till att inte oroa henne ännu mer i tråden, att verkligen trycka på hur FARLIGT det är.
Det har du förvisso rätt i. Men TS vet ju också saker om exets bilkörning som vi andra inte gör. Och om HON upplever att hon har anledning att oroa sig gällande säkerheten, varför ska vi då ifrågasätta det?
 
Nu är ju bilbarnstolen en återkommande fråga i tråden, helt oavsett vem som "eldar". En fråga man kan ha åsikter kring. Liksom kring allt annat.
 
Men det är väl ingen som ifrågasätter? Tycker alla konstaterar att det är dåligt med den där stolen.
Tycker att x antal personer har antytt att det är bättre att hon släpper det och låter exet åka med Mini i sin "egen" bilbarnstol. Vilket är helt absurt, i mina ögon. I slutändan är det upp till TS och om hon upplever att det är en för stor risk för Mini så har hon säkert rätt i det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 733
Senast: Lingon
·
Småbarn Jag har ju separerat från pappan till mitt barn sedan en tid tillbaka, och det börjar väl sjunka in att den relationen kommer alltid...
Svar
5
· Visningar
1 800
Senast: vallhund
·
Övr. Barn Först tänkte jag skriva inlägget som anonym- sen insåg jag att jag skiter i vilket, är det nån som vill vidarebefodra det jag skriver så...
Svar
6
· Visningar
3 681
Senast: Brandgul
·
Relationer Eller drake och enhörning kanske... Har anonymt nick men tänker inte himla om vem jag är och jag tror många räknar ut det, åtminstone de...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
26 327

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Köp av häst
  • Dressyrsnack 17
  • Regler sportkörning

Omröstningar

Tillbaka
Upp