Jisses!Du kan inte vräka dina nojor, försöka styra vad personen gör - och sen påstå att det inte handlar om eller sker i RELATIONEN. Gegga och gränslöshet är vad det blir av det. Förstås. Vad annat?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jisses!Du kan inte vräka dina nojor, försöka styra vad personen gör - och sen påstå att det inte handlar om eller sker i RELATIONEN. Gegga och gränslöshet är vad det blir av det. Förstås. Vad annat?
Ok - jag skriver att barnets säkerhet i bilstolen är en fråga om just barnets säkerhet. Inget annat när det kommer till kritan. Ingen "gegga" (vad du menar med det) och ingen"gränslöshet" ( vad du nu menar med det??) utan den ganska enkla frågan om en stol följer lagstadgade säkerhetsföreskrifter eller ej. Så enkelt, helt geggabefriat.Du kan inte vräka dina nojor, försöka styra vad personen gör - och sen påstå att det inte handlar om eller sker i RELATIONEN. Gegga och gränslöshet är vad det blir av det. Förstås. Vad annat?
Skulle din stol vara hans för att han betalar underhåll? Om det får honom att använda din stol istället så låt honom tro det. Då är ju problemet löst.
Men AKUT. Välj dina ord, TS är ju redan orolig. Min gissning är att exet oftast inte krockar.
Och mitt gilla var på att om det får honom att använda din bilbarnstol utan en massa tjafs så låter du honom tro det. Inte det andraJa tydligen. Så tänker jag med.
Han har totalkvaddat två bilar som jag vet om (singelolyckor), kört ihjäl en person, varit av med körkortet två ggr, kör för fort (inte lite för fort), facebookar när han kör (till och med när han körde hem oss från BB) så han nästan kört i diket med mig i bilen osv Dessutom är han förbjuden att fortsätta köra lastbil (dom hotade plocka körkortet från honom) pga sina koncentrationssvårighter och sömnproblem.
Spännbanden han har är i bästa fall såna som klarar 500 kg statisk belastning. Han använder bara ett spännband. Du behöver inte köra särskilt fort för att komma upp i den vikten på Mini + stol.
Och mitt gilla var på att om det får honom att använda din bilbarnstol utan en massa tjafs så låter du honom tro det. Inte det andra
Jag har svarat ungefär att det är ju jättebra isåfall att han kan använda den också nu.
Jag förstår att du är orolig. I min värld låter det väldigt befogat.Ja tydligen. Så tänker jag med.
Han har totalkvaddat två bilar som jag vet om (singelolyckor), kört ihjäl en person, varit av med körkortet två ggr, kör för fort (inte lite för fort), facebookar när han kör (till och med när han körde hem oss från BB) så han nästan kört i diket med mig i bilen osv Dessutom är han förbjuden att fortsätta köra lastbil (dom hotade plocka körkortet från honom) pga sina koncentrationssvårighter och sömnproblem.
Spännbanden han har är i bästa fall såna som klarar 500 kg statisk belastning. Han använder bara ett spännband. Du behöver inte köra särskilt fort för att komma upp i den vikten på Mini + stol.
Alltså. Jag befarar att det här bara är ett av många problem som inte riktigt har någon lösning. Och att det är vad du tvingas hantera. På det ena eller andra sättet.Dessutom är jag ensam vårdnadshavare och har vissa skyldigheter för Minis säkerhet. Hur ska jag motivera att jag visste om att stolen inte var korrekt monterad och orolig men lät honom köra henne iallafall?
Alltså. Jag befarar att det här bara är ett av många problem som inte riktigt har någon lösning. Och att det är vad du tvingas hantera. På det ena eller andra sättet.
Om det (främst, enbart?) är hur det hela ska motiveras - för vem, rätten? - som är problemet, så är det ju ännu ett ovanpå de andra, som snarare är att han gör något du tycker är dumt och som du vill råda över. Och då får du honom på halsen i högre grad än om du lämnar åt honom att göra sitt. Det är väl läget, ungefär.
Jag ser inte att mer indignation över bilstolen bidrar till något. Andra är bättre på det än jag.
Bra att du väljer dina strider med omsorg
Det här är riktigt riktigt klokt skrivet tycker jag. Många är vi framförallt kvinnor som hamnar i det här träsket, alldeles i onödan. Att vi gör såhär, geggar in oss i relationer på det här sättet där faktiskt bilstolen är ett alldeles lysande exempel som illustrerar just hur kvinnor förväntas och är relationsbärare hela tiden medan männen kan segla iväg på egen hand.Du kan inte vräka dina nojor, försöka styra vad personen gör - och sen påstå att det inte handlar om eller sker i RELATIONEN. Gegga och gränslöshet är vad det blir av det. Förstås. Vad annat?
Ja, jag vet inte alls när det gäller det rättsliga. När jag försökte gå i samarbetssamtal med min unges pappa, lade han ut texten väldigt mycket om mina brister - bland annat när det gällde säkerhet - och han tyckte att det borde motivera en vårdnsdstvist till sin egen fördel.Det är absolut inte främst eller enbart för att kunna motivera det i rätten. I första hand är det Minis säkerhet. Men det ligger hela tiden och gnager i bakhuvudet. Om jag gör si eller så hur ska jag då motivera det om det anses "fel" eller som att jag "bråkar". Hade vi inte legat i tvist hade jag kanske agerat lite annorlunda.
Vem har rått henne att lägga ner det?Jag förstår inte riktigt de som argumenterar för att TS ska "släppa" bilbarnstolsproblemet. Det handlar ju inte om att han struntar i att ta på Mini en mössa eller ger henne saft att dricka, det handlar om något som är direkt livsfarligt om det vill sig illa. Uppenbarligen är exet inte att lita på bakom ratten heller, vilket gör det ännu märkligare att råda TS att lägga ner. Oavsett vårdnadstvist, oavsett känslor mellan TS och exet så är det ju fullt rimligt av TS att lägga kraft på bilbarnstolen.
Jag tycker det är flera i tråden som rått TS till det.Vem har rått henne att lägga ner det?
Om du menar mig så är jag mer inne på att se vad tjat om stolen gör eller kan göra i relationen mellan henne och exet. Tjatet gör att relationen fortsätter att präglas av ömsesidiga försök till kontroll. Det gäller oavsett om TS har rätt eller fel ifråga om stolen.