Oense om vårdnaden aka fortsättning på oense om bodelningen-tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har aldrig lyckats hittills genom att prata eller visa fakta så tyvärr tror jag inte jag kommer någonstans så nu heller. Nu är han ju mer anti mig och alla jag säger än någonsin. Dessutom kommer han bara använda det mot mig sen. Att jag "jagar" honom och bråkar.
Hur tror du då inte att han kommer att vända det mot dig om polisen stoppar honom och kollar barnstolen? Han kommer ju att förstå att det är du som tipsat.
 
Erbjöd två olika tider för umgänge imorgon men exet kan inte tydligen. "Så blir det när du inte vill samarbeta smidigt" skrev han också. :rofl:

Han föreslår ingen annan dag/tid själv heller.
 
Hur tror du då inte att han kommer att vända det mot dig om polisen stoppar honom och kollar barnstolen? Han kommer ju att förstå att det är du som tipsat.

Förstå kanske men hur ska han bevisa det? Tips till polisen sker anonymt. Det finns fler än jag som är oroade över stolen. Dessutom skulle det ske som en rutinkontroll. Och jag kan ju visa i tingsrätten också att jag faktiskt försökt prata med honom först om det.

Men jag tar gärna emot andra förslag på vad jag kan göra. För om olyckan är framme kommer iallafall inte jag förlåta mig själv om jag inte gjorde allt för att få Mini att åka säkert.
 
Erbjöd två olika tider för umgänge imorgon men exet kan inte tydligen. "Så blir det när du inte vill samarbeta smidigt" skrev han också. :rofl:

Han föreslår ingen annan dag/tid själv heller.

Ja hur han kan få det till att du inte samarbetar är ju lustigt... Takes 2 to Tango....
Tråkigt att hans tjafsande är så vanligt att det numer är vardag för dej, men bra att du inte tar det lika "personligt" längre !
 
Ja hur han kan få det till att du inte samarbetar är ju lustigt... Takes 2 to Tango....
Tråkigt att hans tjafsande är så vanligt att det numer är vardag för dej, men bra att du inte tar det lika "personligt" längre !

Det lustiga är att jag är övertygad om att jag kommer få ett sms senare idag med att han "magiskt" löst det så han kan iallafall. Så brukar det funka nämligen.

Nä jag vet ju att han är helt ute och cyklar uppe i det blå. Svårt att ta det personligt då. Det enda som slår igenom ibland är rädslan att han ska lyckas manipulera saker så det ser ut som det verkligen är så som han tror.
 
Förstå kanske men hur ska han bevisa det? Tips till polisen sker anonymt. Det finns fler än jag som är oroade över stolen. Dessutom skulle det ske som en rutinkontroll. Och jag kan ju visa i tingsrätten också att jag faktiskt försökt prata med honom först om det.

Men jag tar gärna emot andra förslag på vad jag kan göra. För om olyckan är framme kommer iallafall inte jag förlåta mig själv om jag inte gjorde allt för att få Mini att åka säkert.
Det förstår jag! Jag hade också mått skitdåligt över det. Men det verkar ju ändå inte som att polisvägen ger något.

Jag är nog lite på samma linje som @niphredil. Här får du rådet RING 112 och när du pratar med polisen så är deras intresse ljumt. Du får orealistiska förhoppningar här som leder dig till handling som krockar med verkligheten och självklart blir du ledsen och besviken. Jag tror det är bättre om du söker råd av din advokat.

Sen undrar jag: hur länge ska den här skiten pågå egentligen? Håller vårdnadstvister på i all evighet?
 
Det förstår jag! Jag hade också mått skitdåligt över det. Men det verkar ju ändå inte som att polisvägen ger något.

Jag är nog lite på samma linje som @niphredil. Här får du rådet RING 112 och när du pratar med polisen så är deras intresse ljumt. Du får orealistiska förhoppningar här som leder dig till handling som krockar med verkligheten och självklart blir du ledsen och besviken. Jag tror det är bättre om du söker råd av din advokat.

Sen undrar jag: hur länge ska den här skiten pågå egentligen? Håller vårdnadstvister på i all evighet?
Jag vet en som hållt på i 8 år
 
Förstå kanske men hur ska han bevisa det? Tips till polisen sker anonymt. Det finns fler än jag som är oroade över stolen. Dessutom skulle det ske som en rutinkontroll. Och jag kan ju visa i tingsrätten också att jag faktiskt försökt prata med honom först om det.

Men jag tar gärna emot andra förslag på vad jag kan göra. För om olyckan är framme kommer iallafall inte jag förlåta mig själv om jag inte gjorde allt för att få Mini att åka säkert.
Jag rekommenderar gruppen Bilbarnstolar på fb, där kanske du kan få tips. Många där är oerhört kunniga.
 
Jag ska lämna den här tråden nu och jag önskar dig, TS lycka till. Innan jag lämnar vill jag dela med mig av min erfarenhet av separationer där en eller båda parter gjort det de kunnat för att samla bevis för att visa att den andra inte är lämplig förälder till deras gemensamma barn. I de fall jag varit närstående har det bara resulterat i mer bitterhet och barnen har tagit det som att det är deras fel att föräldrarna inte kan hålla sams. Det är inget föräldrarna velat naturligtvis, men de kan inte ändra barnens känslor. Därför har jag varit påstridig med att du, ts, borde framhäva dina goda egenskaper istället för att jaga efter bevis på hans brister, för minis skull.
 
Jag ska lämna den här tråden nu och jag önskar dig, TS lycka till. Innan jag lämnar vill jag dela med mig av min erfarenhet av separationer där en eller båda parter gjort det de kunnat för att samla bevis för att visa att den andra inte är lämplig förälder till deras gemensamma barn. I de fall jag varit närstående har det bara resulterat i mer bitterhet och barnen har tagit det som att det är deras fel att föräldrarna inte kan hålla sams. Det är inget föräldrarna velat naturligtvis, men de kan inte ändra barnens känslor. Därför har jag varit påstridig med att du, ts, borde framhäva dina goda egenskaper istället för att jaga efter bevis på hans brister, för minis skull.
hEE2F66A1
 
Jag rekommenderar gruppen Bilbarnstolar på fb, där kanske du kan få tips. Många där är oerhört kunniga.

Jag är med där och har fått mycket hjälp av dom. Tack för tipset.

Jag ska lämna den här tråden nu och jag önskar dig, TS lycka till. Innan jag lämnar vill jag dela med mig av min erfarenhet av separationer där en eller båda parter gjort det de kunnat för att samla bevis för att visa att den andra inte är lämplig förälder till deras gemensamma barn. I de fall jag varit närstående har det bara resulterat i mer bitterhet och barnen har tagit det som att det är deras fel att föräldrarna inte kan hålla sams. Det är inget föräldrarna velat naturligtvis, men de kan inte ändra barnens känslor. Därför har jag varit påstridig med att du, ts, borde framhäva dina goda egenskaper istället för att jaga efter bevis på hans brister, för minis skull.

Tack och ja jag förstår vad du menar. Här är det dock en förälder som utsätter sitt barn för fara vid flertalet tillfällen och inte är lämplig att ha hand om henne själv i nuläget. Han är nonchalant med hennes säkerhet och vissa grundläggande behov (trygghet, sömn, rena blöjor osv). Han är dessutom aggressiv, våldsam och psykiskt labil. Detta måste jag kunna bevisa eftersom han stämt mig på vårdnad, mer umgänge och dessutom snart boendet.

Och det blir ju lite "skriva av mig" och "ösa ur sig" här. Så jag förstår också om det kan upplevas som jag är helt insnöad på vad han gör och inte även när det gäller till synes oviktiga detaljer. Jag lovar att i verkligheten är fokus övervägande på vad jag gör och hur Mini ska ha det så bra som möjligt.
 
Det förstår jag! Jag hade också mått skitdåligt över det. Men det verkar ju ändå inte som att polisvägen ger något.

Jag är nog lite på samma linje som @niphredil. Här får du rådet RING 112 och när du pratar med polisen så är deras intresse ljumt. Du får orealistiska förhoppningar här som leder dig till handling som krockar med verkligheten och självklart blir du ledsen och besviken. Jag tror det är bättre om du söker råd av din advokat.

Sen undrar jag: hur länge ska den här skiten pågå egentligen? Håller vårdnadstvister på i all evighet?

Nä jag har släppt polisspåret. Och jag ringde inte 112. Så drastiskt var jag aldrig. ;)

Stackars advokaten får ständigt frågor av mig. Kommer bli en dyr nota till slut det här. :nailbiting:

Våran tvist har ju knappt börjat. Efter nästa MUF 21/9 så kommer det antagligen bli en vårdnads-, umgänges- och boendeutredning. En sån tar fyra månader (antagligen längre mest jul- och nyårshelgerna). Sen är det huvudförhandling. Sen kanske någon överklagar. Sen kan han alltid stämma mig igen om han fortfarande inte är nöjd. Så ja det kan bli långvarigt. :crazy:
 
Nä jag har släppt polisspåret. Och jag ringde inte 112. Så drastiskt var jag aldrig. ;)

Stackars advokaten får ständigt frågor av mig. Kommer bli en dyr nota till slut det här. :nailbiting:

Våran tvist har ju knappt börjat. Efter nästa MUF 21/9 så kommer det antagligen bli en vårdnads-, umgänges- och boendeutredning. En sån tar fyra månader (antagligen längre mest jul- och nyårshelgerna). Sen är det huvudförhandling. Sen kanske någon överklagar. Sen kan han alltid stämma mig igen om han fortfarande inte är nöjd. Så ja det kan bli långvarigt. :crazy:
Nejdå, jag såg att du inte följde rådet att ringa 112. :up:

Men fy fan vilken evighetsprocess! Jag förstår om du blir vansinning. Mini hinner ju börja på gymnasiet innan det där är klart.

Vad är MUF?
 
Nejdå, jag såg att du inte följde rådet att ringa 112. :up:

Men fy fan vilken evighetsprocess! Jag förstår om du blir vansinning. Mini hinner ju börja på gymnasiet innan det där är klart.

Vad är MUF?

Muntlig förberedelse. Dom ser om man kan komma överens och bestämmer lite hur det ska se ut (umgänge osv) tills det är huvudförhandling.
 
Fick precis ett sms att dom kan komma imorgon iallafall nu. :p
Nästa gång han gör så - dvs säger att han inte kan någon dag, men du är övertygad om att han kommer skicka ett sms senare där han helt plötsligt har ändrat sig - kan du inte bara svara honom något lätt "ok, trist. Då planerar jag in annat de tiderna :) ".

Då har du gett honom tider, - som han avisat - men sen också berättat att det inte fungerar att komma och ändra sig senare för du har annat planerat i så fall.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 736
Senast: Lingon
·
Småbarn Jag har ju separerat från pappan till mitt barn sedan en tid tillbaka, och det börjar väl sjunka in att den relationen kommer alltid...
Svar
5
· Visningar
1 800
Senast: vallhund
·
Övr. Barn Först tänkte jag skriva inlägget som anonym- sen insåg jag att jag skiter i vilket, är det nån som vill vidarebefodra det jag skriver så...
Svar
6
· Visningar
3 682
Senast: Brandgul
·
Relationer Eller drake och enhörning kanske... Har anonymt nick men tänker inte himla om vem jag är och jag tror många räknar ut det, åtminstone de...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
26 333

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp