Oense om vårdnaden aka fortsättning på oense om bodelningen-tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså - han är jävligt raffinerad må jag säga.
Jag tycker han jobbar bra på att kontrollera dig och försöka sätta dig i klistret - dvs få det till att du är omöjlig att samarbeta med.

Japp. Han vet precis vad han gör. Men det visar ju också att Mini inte är den intressanta utan det är mig han vill åt.
 
Nästa gång han gör så - dvs säger att han inte kan någon dag, men du är övertygad om att han kommer skicka ett sms senare där han helt plötsligt har ändrat sig - kan du inte bara svara honom något lätt "ok, trist. Då planerar jag in annat de tiderna :) ".

Då har du gett honom tider, - som han avisat - men sen också berättat att det inte fungerar att komma och ändra sig senare för du har annat planerat i så fall.

Ja så gjorde jag förra gången. Fast då hade jag ju gjort andra planer också för då gick det nästan två dygn mellan "kan inte" och "kommer iallafall". Så nu var han snabb.
 
@krambanan

Jag kommer inte ihåg riktigt nu hur kontakten med exets föräldrar har varit men skulle det kunna vara ett alternativ att du pratar med exempelvis hans mamma om bilbarnstolen och förklarar din oro. Kanske (med lite/mycket tur) kan hon köpa en bilbarnstol i present till honom om han exempelvis fyller år inom en snar framtid? Förstår ju att det är ett långskott, men om barnstolen kommer någon annanstans ifrån än från dig kanske han tar emot den med gott humör?
 
@krambanan

Jag kommer inte ihåg riktigt nu hur kontakten med exets föräldrar har varit men skulle det kunna vara ett alternativ att du pratar med exempelvis hans mamma om bilbarnstolen och förklarar din oro. Kanske (med lite/mycket tur) kan hon köpa en bilbarnstol i present till honom om han exempelvis fyller år inom en snar framtid? Förstår ju att det är ett långskott, men om barnstolen kommer någon annanstans ifrån än från dig kanske han tar emot den med gott humör?

Hans pappa lever inte. Och hans mamma har bestämt sig för att jag är boven. Hon var dessutom med när vi pratade om bilbarnstolen och hon skulle aldrig våga gå emot honom. Men tack för ett bra förslag.
 
Hans pappa lever inte. Och hans mamma har bestämt sig för att jag är boven. Hon var dessutom med när vi pratade om bilbarnstolen och hon skulle aldrig våga gå emot honom. Men tack för ett bra förslag.
Det kanske är mini som önskar sig en :idea: Det känns trist att säkerheten är så lågt prioriterat hos honom :( jag håller tummarna för att de inte smäller med mini i bilen.

Tillägg: jag läste förresten en annons på bilstol, äldre modell, där förankringsband var borta där annonsören rekommenderade just det. Spännband. Kan ju falla sig så att han gått på en sådan nit och dessutom nu är extra tjurskallig. Förresten, vad är det för krokar i spännbandet? Tänker att det åtminstone kanske kan gå att få honom att sätta krokar som inte riskerar att lossna när de glappar?
 
Det kanske är mini som önskar sig en :idea: Det känns trist att säkerheten är så lågt prioriterat hos honom :( jag håller tummarna för att de inte smäller med mini i bilen.

Tillägg: jag läste förresten en annons på bilstol, äldre modell, där förankringsband var borta där annonsören rekommenderade just det. Spännband. Kan ju falla sig så att han gått på en sådan nit och dessutom nu är extra tjurskallig. Förresten, vad är det för krokar i spännbandet? Tänker att det åtminstone kanske kan gå att få honom att sätta krokar som inte riskerar att lossna när de glappar?

Ja Mini kanske skulle önska sig det av farmor i 1 års present. Fast jag tror inte hon vågar köpa en för exet skulle ta det som kritik direkt om att hans inte duger. Och kommer det från mig så tror jag farmor kommer sätta sig på tvären bara för att. Men ska försöka iallafall.

Är vanliga "öppna" krokar. Så ja dom kan ju hoppa ur. Har mest fokuserat på att försöka få honom att förstå att spännbandet tål bara 500 kg (statisk belastning) och Mini + stol väger fort mer än det vid en krock. Och tar han ett grövre spännband så riskerar det att slita sönder stolen istället. Men ska försöka påtala det om krokarna också vid tillfälle. Tack.

Har förresten hittat lite om monteringsanvisningar på snarlik (bara lite nyare modell) stol. Där står att i baksätet måste stödbenet användas! Och dom visar bilder på banden (och det är inga spännband direkt). Vi ska ha umgänge idag så tänkte försöka få en chans att glo lite på hans stol och kolla om det finns anvisningar på den och se om jag hittar datum- och säkerhetsmärkningen.
 
Vem stalkar? :confused: "Ligga i fatet" har dessutom en negativ betydelse - att något ligger dig i fatet betyder att det är till nackdel för dig. Ditt inlägg är dessvärre svårbegripligt.
När jag växte upp var betydelsen att man fick en fördel, undrar när ett sådant begrepp vänds till motsatsen?
En hel del härinne verkar anse att det är OK att knata runt på folks gårdsplan/tomt o leta bevis, glo genom fönster o öppna dörrar så länge syftet är gott. Lagen fungerar inte så.
 
När jag växte upp var betydelsen att man fick en fördel, undrar när ett sådant begrepp vänds till motsatsen?
En hel del härinne verkar anse att det är OK att knata runt på folks gårdsplan/tomt o leta bevis, glo genom fönster o öppna dörrar så länge syftet är gott. Lagen fungerar inte så.
Fast vänta nu, vem var det du menade stalkade vem? För om jag kommer ihåg rätt så var det ju bara Han som sprang runt och hade sig på @krambanan s tomt. Det enda hon gör är ju att hon vill ta reda på mer info om bilstolen och om hon gör det medans den står på hennes tomt så är det väl ändå inte stalking??
 
@vallhund Jag tycker förvisso att all energi som läggs på denna barnstol är bortkastad men jag håller absolut inte med om att TS ens skulle vara i närheten av något som kan kallas stalkning. Inte heller har jag sett nån uppmuntra TS till att springa runt på nåns tomt för att leta bevis.

Däremot kan ju vissa saker uppfattas som "tjafsiga" såklart, både från TS och exets sida.
 
När jag växte upp var betydelsen att man fick en fördel, undrar när ett sådant begrepp vänds till motsatsen?
En hel del härinne verkar anse att det är OK att knata runt på folks gårdsplan/tomt o leta bevis, glo genom fönster o öppna dörrar så länge syftet är gott. Lagen fungerar inte så.
Är det någon i denna tråden som påstått att Ts skall göra det :confused:
 
När jag växte upp var betydelsen att man fick en fördel, undrar när ett sådant begrepp vänds till motsatsen?
En hel del härinne verkar anse att det är OK att knata runt på folks gårdsplan/tomt o leta bevis, glo genom fönster o öppna dörrar så länge syftet är gott. Lagen fungerar inte så.

Det uttrycket har aldrig haft en annan mening (https://sv.wiktionary.org/wiki/ligga_i_fatet), däremot kan det ju varit felanvänt genom din uppväxt.

Är det någon som stalkar är det ju ex:et som springer runt på TS gård.
 
igt.
@vallhund Jag tycker förvisso att all energi som läggs på denna barnstol är bortkastad men jag håller absolut inte med om att TS ens skulle vara i närheten av något som kan kallas stalkning. Inte heller har jag sett nån uppmuntra TS till att springa runt på nåns tomt för att leta bevis.

Däremot kan ju vissa saker uppfattas som "tjafsiga" såklart, både från TS och exets sida.
HUR allvarlig är egentligen bristen i barnstolen? Har det nämnts i tråden så ber jag om ursäkt för då har jag missat det. Men OM det är en så pass allvarlig brist, att Mini kan mista livet eller bli svårt skadad just på grund av denna detaljen, då är det ju jätteallvarligt och viktigt. (Frågan ställs inte just till dig @niphredil utan är ett inlägg kring frågan om hur mycket energi som är vettig att lägga ner på just barnstol-detaljen).

Jag själv var nog rätt pedantisk kring den detaljen då jag hade småbarn.......
 
@Lena Furberg Ja, alltså givetvis ska barnet inte sitta och åka i en farlig barnstol. Men TS uppger att det inte går att tala med exet om det, kontaktpersonen var väl inne och petade lite i det men inte så mycket mer än så, och polisen har visat noll intresse (och säger att det inte ens är säkert att en ev polis som stannar honom ens ser eller fattar att den sitter fel). Vad exakt ska TS göra? (obs, ärlig undran. För resonemanget verkar stanna i hur dumt det är vad han gör, vilket jag håller med om!, men inte så mycket i vad TS faktiskt kan GÖRA)
 
@Lena Furberg Ja, alltså givetvis ska barnet inte sitta och åka i en farlig barnstol. Men TS uppger att det inte går att tala med exet om det, kontaktpersonen var väl inne och petade lite i det men inte så mycket mer än så, och polisen har visat noll intresse (och säger att det inte ens är säkert att en ev polis som stannar honom ens ser eller fattar att den sitter fel). Vad exakt ska TS göra? (obs, ärlig undran. För resonemanget verkar stanna i hur dumt det är vad han gör, vilket jag håller med om!, men inte så mycket i vad TS faktiskt kan GÖRA)

Ren fråga nu, Men om hon nu säger rätt ut att han inte får ta med sig Mini i bilen innan han har en ny stol med godkänd fastspänning (och då menar jag möjlighet att bevisa det med fabrikatets bruksanvisning eller liknande), kan det vändas mot henne sen? Hon ställer sig ju inte emot vare sig umgänge eller att han får åka iväg, bara att det inte ska ske i just den stolen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 735
Senast: Lingon
·
Småbarn Jag har ju separerat från pappan till mitt barn sedan en tid tillbaka, och det börjar väl sjunka in att den relationen kommer alltid...
Svar
5
· Visningar
1 800
Senast: vallhund
·
Övr. Barn Först tänkte jag skriva inlägget som anonym- sen insåg jag att jag skiter i vilket, är det nån som vill vidarebefodra det jag skriver så...
Svar
6
· Visningar
3 682
Senast: Brandgul
·
Relationer Eller drake och enhörning kanske... Har anonymt nick men tänker inte himla om vem jag är och jag tror många räknar ut det, åtminstone de...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
26 332

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp