Oense om vårdnaden aka fortsättning på oense om bodelningen-tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och folk snöade in på det för att jävlas menar du?

Och att jag (och andra) skulle förutse förklaringarna innan de kom? Personligen är jag inte tankeläsare eller läser hela tråden innan jag svarar på ett inlägg utan har vanligen läst fram till inlägget jag svarar på och jag har aldrig läst inläggen som ännu inte är skrivna.

Det var bara ett vänligt råd, då flera med mig uppenbarligen inte tolkade det som @Michaelsdotter avsåg, för att slippa missförstånd.
Nej inte för att jävlas men en ovilja eller oförmåga att se bortom den där meningen/uttrycket man hakade upp sig på i början. Ibland måste man läsa om och läsa rätt.

På dig lät det som om @Michaelsdotter var otydlig och därför var det så många som inte förstod. Jag säger tvärtom. Jag tycker hon var väldigt tydlig och lätt att förstå det var andra saker som stod i vägen för er förståelse än att @Michaelsdotter var otydlig.
 
Nej inte för att jävlas men en ovilja eller oförmåga att se bortom den där meningen/uttrycket man hakade upp sig på i början. Ibland måste man läsa om och läsa rätt.

På dig lät det som om @Michaelsdotter var otydlig och därför var det så många som inte förstod. Jag säger tvärtom. Jag tycker hon var väldigt tydlig och lätt att förstå det var andra saker som stod i vägen för er förståelse än att @Michaelsdotter var otydlig.
Okej, jag med flera är väl korkad. Tur att du finns som är så klok och talar om det för mig, för om du uppfattar det på ett vis så är det givetvis helt glasklart.
 
Tråkigt att du uppfattar det så det var bara ett råd i vänlig mening. Dvs ibland får man leta felet hos sig själv så att man inte behöver upprepa misstaget.
Så det är bara de som missuppfattar en text som kan göra fel? Och om många missuppfattar den så beror det absolut inte på texten?

Och du kan inte se att jag faktiskt skrev det jag gjorde i välmening då jag noterade problemet? Att det uppenbarligen var lätt att missuppfatta?
 
Varför hakar man upp sig så på hur folk uttryckt sig att det ska pågå en lång diskussion om det? Det kanske vore bättre med en "jaha, du menade så. Jag m.fl tolkade det annorlunda så jag tror att du får försöka vara tydligare nästa gång". Det blir gärna så otrevliga toner i dessa diskussioner.
 
Så det är bara de som missuppfattar en text som kan göra fel? Och om många missuppfattar den så beror det absolut inte på texten?

Och du kan inte se att jag faktiskt skrev det jag gjorde i välmening då jag noterade problemet? Att det uppenbarligen var lätt att missuppfatta?
Nej men det har jag heller inte skrivit.

Nej det var inte lätt att missuppfatta. Vad jag försöker förklara för dig är att "missförståndet" bestod i att folk hakade upp sig på någon detalj som egentligen var oviktig och sedan inte ville/klarade av att se bortom det.
 
Varför hakar man upp sig så på hur folk uttryckt sig att det ska pågå en lång diskussion om det? Det kanske vore bättre med en "jaha, du menade så. Jag m.fl tolkade det annorlunda så jag tror att du får försöka vara tydligare nästa gång". Det blir gärna så otrevliga toner i dessa diskussioner.
Det var det jag skrev :(. Och blev idiotförklarad.
 
Jag hade inga problem med att förstå vad @Michaelsdotter menade. Jag ser snarare problemet att flera snöade in på något som bara var ett uttryck och sedan inte kunde se längre än det, trots flera bra och tydliga förtydliganden.

Att kommunisera är jättesvårt. Jag upplever det titt och tätt att folk inte förstår vad jag menar. Om jag är emot en del av något är jag automatiskt emot allt. Om något är bra ofta, så är det alltid bra. Om jag säger att något kan komplettera så betyder det att jag säger att det är den enda lösningen. Om jag tror eller antar något så betyder det att jag bestämt sagt att det är på det viset. Det är väldigt svartvitt och alla nyanser går spårlöst förbi. Ibland undrar jag om jag borde skriva en hel roman för att det ska gå fram vad jag menar.
 
Jag hade inga problem med att förstå vad @Michaelsdotter menade. Jag ser snarare problemet att flera snöade in på något som bara var ett uttryck och sedan inte kunde se längre än det, trots flera bra och tydliga förtydliganden.
Jag håller med, hade inte heller några problem att förstå från första början. Men jag visste bara inte hur jag skulle formulera mig för att inte själv bli missuppfattad. :p (blev även lite chockad/skrämd över den hetsiga ton som kom fram emot Michaelsdotter...)
 
Att kommunisera är jättesvårt. Jag upplever det titt och tätt att folk inte förstår vad jag menar. Om jag är emot en del av något är jag automatiskt emot allt. Om något är bra ofta, så är det alltid bra. Om jag säger att något kan komplettera så betyder det att jag säger att det är den enda lösningen. Om jag tror eller antar något så betyder det att jag bestämt sagt att det är på det viset. Det är väldigt svartvitt och alla nyanser går spårlöst förbi. Ibland undrar jag om jag borde skriva en hel roman för att det ska gå fram vad jag menar.
Uppenbarligen lever du på en annan planet än mig.
 

Det är alldeles säkert bådatvå, jag har själv läst på pappren och chefen bad mig ansöka om båda.
Ansökan gjordes via den här sidan om du vill ha det, varför jag nu ska bevisa något. Lita på mitt ord, för jag har LÄMNAT IN BÅDE FÖR MISSTANKE OCH BELASTNINGSREG: OCH GÖR 1GÅNG PER ÅR!!!!

https://polisen.se/Service/Blankett...et/blankett-4427-hvbhem-belastningsregistret/
 
Det är alldeles säkert bådatvå, jag har själv läst på pappren och chefen bad mig ansöka om båda.
Ansökan gjordes via den här sidan om du vill ha det, varför jag nu ska bevisa något. Lita på mitt ord, för jag har LÄMNAT IN BÅDE FÖR MISSTANKE OCH BELASTNINGSREG: OCH GÖR 1GÅNG PER ÅR!!!!

https://polisen.se/Service/Blankett...et/blankett-4427-hvbhem-belastningsregistret/
Måste du skrika för det?
Om jag minns fel räcker det med vanliga ord att säga det och sen är det bra. Eftersom jag var osäker om jag mindes rätt eller fel kollade jag dessutom också på polisen.se och om du läser min länk ser du det står enbart belastningsregistret där. Får väl påpeka för mina ex kollegor det står fel på deras hemsida så slipper du skrika åt fler som råkar få upp denna länken.
 
Måste du skrika för det?
Om jag minns fel räcker det med vanliga ord att säga det och sen är det bra. Eftersom jag var osäker om jag mindes rätt eller fel kollade jag dessutom också på polisen.se och om du läser min länk ser du det står enbart belastningsregistret där. Får väl påpeka för mina ex kollegor det står fel på deras hemsida så slipper du skrika åt fler som råkar få upp denna länken.

Men snälla, från din länk (man måste dock klicka på HVB-hem för att få fullständiga texten):
Blankett för dig som ska arbeta i hem för vård eller i boende som tar emot barn, HVB-hem. Begäran om utdrag ur Polismyndighetens Misstanke och Belastningsregister, PM 442.7 (15-11-16).

Är lite dumt att sitta på ett forum och uttrycka sig tvärsäkert om saker man inte har koll på.
 
Det är alldeles säkert bådatvå, jag har själv läst på pappren och chefen bad mig ansöka om båda.
Ansökan gjordes via den här sidan om du vill ha det, varför jag nu ska bevisa något. Lita på mitt ord, för jag har LÄMNAT IN BÅDE FÖR MISSTANKE OCH BELASTNINGSREG: OCH GÖR 1GÅNG PER ÅR!!!!

https://polisen.se/Service/Blankett...et/blankett-4427-hvbhem-belastningsregistret/

Det är helt rätt att blanketten avser utdrag ur både MR och BR, men har man förekomst i MR skickas inte utdraget iväg!
OM du är misstänkt för ett brott ska du nämligen meddelas på annat sätt än om du av en händelse råkar beställa ett registerutdrag.
Alla utdrag med förekomst i MR måste behandlas manuellt - man tar kontakt med åklagaren och kollar status på ärendet. Ofta är förundersökningen nedlagd men körningen mellan polisens och åklagarens register är ännu inte gjord och misstanken försvinner vid nästa körning.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 737
Senast: Lingon
·
Småbarn Jag har ju separerat från pappan till mitt barn sedan en tid tillbaka, och det börjar väl sjunka in att den relationen kommer alltid...
Svar
5
· Visningar
1 800
Senast: vallhund
·
Övr. Barn Först tänkte jag skriva inlägget som anonym- sen insåg jag att jag skiter i vilket, är det nån som vill vidarebefodra det jag skriver så...
Svar
6
· Visningar
3 682
Senast: Brandgul
·
Relationer Eller drake och enhörning kanske... Har anonymt nick men tänker inte himla om vem jag är och jag tror många räknar ut det, åtminstone de...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
26 335

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp