Oense om vårdnaden aka fortsättning på oense om bodelningen-tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh, så frustrerande att det ska vara på det där viset. Inget i det här är anpassat för små barn och på något märkligt sätt verkar det vara mer viktigt att pappan ska träffa barnet än att saker och ting kan få ske för barnets bästa.

Jag har ju själv erfarenhet av separation och att bli "övergiven" som barn, gång på gång. Det ledde till en otroligt låg/obefintlig grundtrygghet, vilket har tagit mig många år att komma tillrätta med. Den ångestproblematik jag fick höll på att leda mig in i förtidspension. Lyckligtvis hittade jag ett sätt att komma på rätt köl och mår idag bättre än någonsin. Så det går ju att rätta till skador som uppstår. Och en lite bisarr sak är att om jag inte hade fått de skador jag fick som barn, hade jag kanske inte utvecklats så mycket som jag gjorde. Det gav mig faktiskt erfarenheter som jag är glad att jag fått.
 
Idag är det umgänge. Det var sagt 13-15.

12.44 smsar jag exet och erbjöd honom huset då det hänger regn i luften. (Det var sagt att dom skulle vara här första tillfällena. Om fint väder skulle dom gå ut med barnvagnen annars skulle jag åka iväg så dom kunde vara inne.) Han svarar bara Nej det är lugnt.

12.53 kommer han och kontaktpersonen. För att göra en lång historia kort så säger hon till mig att pappan har bestämt att ta med sig Mini hem till sig idag. Jag försöker protestera men får inget gehör från varken exet eller kontaktpersonen. Så stressad som fan får jag plocka ihop blöjor, ombyte och mat (hon skulle precis få lite att äta innan dom kom). Och sen tog han henne och åkte!

Vi ska till tingsrätten på onsdag...
 
Idag är det umgänge. Det var sagt 13-15.

12.44 smsar jag exet och erbjöd honom huset då det hänger regn i luften. (Det var sagt att dom skulle vara här första tillfällena. Om fint väder skulle dom gå ut med barnvagnen annars skulle jag åka iväg så dom kunde vara inne.) Han svarar bara Nej det är lugnt.

12.53 kommer han och kontaktpersonen. För att göra en lång historia kort så säger hon till mig att pappan har bestämt att ta med sig Mini hem till sig idag. Jag försöker protestera men får inget gehör från varken exet eller kontaktpersonen. Så stressad som fan får jag plocka ihop blöjor, ombyte och mat (hon skulle precis få lite att äta innan dom kom). Och sen tog han henne och åkte!

Vi ska till tingsrätten på onsdag...

:eek: Kan ju sluta hur som helst !

Tur jag inte är i dina skor just nu... Men du har buke som stöd !
 
Idag är det umgänge. Det var sagt 13-15.

12.44 smsar jag exet och erbjöd honom huset då det hänger regn i luften. (Det var sagt att dom skulle vara här första tillfällena. Om fint väder skulle dom gå ut med barnvagnen annars skulle jag åka iväg så dom kunde vara inne.) Han svarar bara Nej det är lugnt.

12.53 kommer han och kontaktpersonen. För att göra en lång historia kort så säger hon till mig att pappan har bestämt att ta med sig Mini hem till sig idag. Jag försöker protestera men får inget gehör från varken exet eller kontaktpersonen. Så stressad som fan får jag plocka ihop blöjor, ombyte och mat (hon skulle precis få lite att äta innan dom kom). Och sen tog han henne och åkte!

Vi ska till tingsrätten på onsdag...

Men herregud!!!?!!?

Mitt hjärta skräckstannade alldeles nyss.
 
Idag är det umgänge. Det var sagt 13-15.

12.44 smsar jag exet och erbjöd honom huset då det hänger regn i luften. (Det var sagt att dom skulle vara här första tillfällena. Om fint väder skulle dom gå ut med barnvagnen annars skulle jag åka iväg så dom kunde vara inne.) Han svarar bara Nej det är lugnt.

12.53 kommer han och kontaktpersonen. För att göra en lång historia kort så säger hon till mig att pappan har bestämt att ta med sig Mini hem till sig idag. Jag försöker protestera men får inget gehör från varken exet eller kontaktpersonen. Så stressad som fan får jag plocka ihop blöjor, ombyte och mat (hon skulle precis få lite att äta innan dom kom). Och sen tog han henne och åkte!

Vi ska till tingsrätten på onsdag...
Det är ju absolut så det inte får gå till. Ta upp saken med KPs chef!
 
Idag är det umgänge. Det var sagt 13-15.

12.44 smsar jag exet och erbjöd honom huset då det hänger regn i luften. (Det var sagt att dom skulle vara här första tillfällena. Om fint väder skulle dom gå ut med barnvagnen annars skulle jag åka iväg så dom kunde vara inne.) Han svarar bara Nej det är lugnt.

12.53 kommer han och kontaktpersonen. För att göra en lång historia kort så säger hon till mig att pappan har bestämt att ta med sig Mini hem till sig idag. Jag försöker protestera men får inget gehör från varken exet eller kontaktpersonen. Så stressad som fan får jag plocka ihop blöjor, ombyte och mat (hon skulle precis få lite att äta innan dom kom). Och sen tog han henne och åkte!

Vi ska till tingsrätten på onsdag...

Låt mig höra att du spelade in detta!!!
 
Idag är det umgänge. Det var sagt 13-15.

12.44 smsar jag exet och erbjöd honom huset då det hänger regn i luften. (Det var sagt att dom skulle vara här första tillfällena. Om fint väder skulle dom gå ut med barnvagnen annars skulle jag åka iväg så dom kunde vara inne.) Han svarar bara Nej det är lugnt.

12.53 kommer han och kontaktpersonen. För att göra en lång historia kort så säger hon till mig att pappan har bestämt att ta med sig Mini hem till sig idag. Jag försöker protestera men får inget gehör från varken exet eller kontaktpersonen. Så stressad som fan får jag plocka ihop blöjor, ombyte och mat (hon skulle precis få lite att äta innan dom kom). Och sen tog han henne och åkte!

Vi ska till tingsrätten på onsdag...
Fy! Uppdatering?
 
Det här låter inte bra. Jag tycker det är mycket märkligt om inte kontaktpersonen har instruktioner om hur dessa umgängen skall handteras och som jag har förstått det så skall mötenena ske i Minis invanda miljö, dvs där hon bor.

En fråga som dyker upp, har exet och kontaktpersonen träffats på egen hand och eventuellt kunnat göra en egen avtale om att ta med Mini till exets bostad och därmed bryta det avtal som jag antar fanns. Jag tycker du skall kontakta KPs chef och informera hen om vad som hände idag.

Jag kryssar alla fingrar jag har för att allt går bra och att Mini kommer hem till avtalad tid.:heart
 
Mini kom hem i tid (till och med lite tidigare då exet skulle jobba igen). Berättar mer sen.

Min advokat är iallafall underrättad och hoppas få tag i hon på familjerätten på måndag morgon.
Glad att höra att Mini är hemma igen!:heart
Bra att du har underrättat advokaten och stå på dig i förhållande till hon på FR.
 
Jag fattar inte. När ska det ta slut. Han verkar redan ha manipulerat kontaktpersonen. Jag orkar inte. Vad fan gör man? :cry:
 
Jag ångrar att jag inte bara skötte umgänget själv på offentlig plats med någon med mig. Börjar förstå att folk inte gärna blandar in myndigheter.

Funderar på att maila familjerätten istället för att ringa. Så jag får hennes svar skriftligt. Vad tycker ni?
 
Mini kom hem i tid (till och med lite tidigare då exet skulle jobba igen). Berättar mer sen.

Min advokat är iallafall underrättad och hoppas få tag i hon på familjerätten på måndag morgon.
Låt din advokat ta hand om det här.

Har ni skrivit ner hur/när/var umgänget skall ske?

Alltid ha allt skriftligt och låt allt gå genom advokaten. Har ni skriftligen kommit överens hur umgänget skall ske (bra när föräldrarna inte kan samarbeta) så kan ingen i efterhand hitta på egna grejer. Dessutom är det till deras nackdel om dom inte följer ingångna avtal.
 
Låt din advokat ta hand om det här.

Har ni skrivit ner hur/när/var umgänget skall ske?

Alltid ha allt skriftligt och låt allt gå genom advokaten. Har ni skriftligen kommit överens hur umgänget skall ske (bra när föräldrarna inte kan samarbeta) så kan ingen i efterhand hitta på egna grejer. Dessutom är det till deras nackdel om dom inte följer ingångna avtal.

Inget skriftligt mer än att vi ska ses allihop hos mig. Men jag har så klart allt inspelat från mötet på familjerätten. Och jag lyssnade på det igår igen. Vi bestämde att dom första gångerna (inget speciferat antal men vi skulle ha 2-3 tillfällen med umgänge innan MUFen bara och där kan ju annat bli bestämt) skulle vara hos mig då kontaktpersonen är ny för Mini så hon ska få vara i sina trygga miljö iallafall.

Du tycker inte jag ska maila familjerätten heller då?
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 737
Senast: Lingon
·
Småbarn Jag har ju separerat från pappan till mitt barn sedan en tid tillbaka, och det börjar väl sjunka in att den relationen kommer alltid...
Svar
5
· Visningar
1 800
Senast: vallhund
·
Övr. Barn Först tänkte jag skriva inlägget som anonym- sen insåg jag att jag skiter i vilket, är det nån som vill vidarebefodra det jag skriver så...
Svar
6
· Visningar
3 682
Senast: Brandgul
·
Relationer Eller drake och enhörning kanske... Har anonymt nick men tänker inte himla om vem jag är och jag tror många räknar ut det, åtminstone de...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
26 334

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp