Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vill bara kolla om du är medveten om att en fullmakt kan tas tillbaka på sekunden? Med en så oberäknelig motpart som ditt ex skulle jag verkligen, verkligen se till att få ensam vårdnad.
Säg till om du behöver hjälp. Jag kan både städa, passa barn och home stagea.
Jag med!
Kan man säkert men om det ger så mycket är en annan sak. Obstruerar han för mycket så förlorar han ju bara på detBara en fundering. Om man nu kommit överens under den muntliga förberedelsen, kan man då "ångra sig" efteråt?
Ja alltså det är ju jag som har den enskilda vårdnaden. Den tänker jag inte ge upp.
För mig, som visserligen är helt okunnig, så låter det som att det mesta gick din väg ändå. Kommer bara umgänget igång så tror jag fortfarande att han kommer att tappa intresset för sin dotter rätt snabbt. Han har ju visat sig vara en sketstövel på de flesta punkter hittills, så varför skulle han plötsligt förvandlas till engagerad pappa?Exet hade backat jättemycket på sitt umgängesyrkande. Nu yrkade han på två ggr i veckan à 3-4 timmar MED umgängesstöd. Enligt honom och hans ombud hade dom förankrat det med både kontaktpersonen och familjerätten. Vi tog en paus och överläggde och domaren ringde FR.
Till domaren sa hon på FR att 3-4 timmar var för långt umgänge med tanke på barnets ålder men att dom kunde ställa upp med umgängesstöd 3 ggr i veckan à 1-2 timmar. Så jag gick med på det. Min advokat såg till att det blev ett förordnande på umgängesstöd och att det inte bara skrevs in i rapporten. Sen blev det samarbetssamtal också. (Exet vräkte ur sig att det var jag som vägrat innan men det hade han inget för). Inte för jag eller mitt ombud tror det kommer ge något men det ger mig lite tid att flytta i lugn och ro innan en vårdnads- och umgängesutredning. Detta umgänget skulle gälla till 31/8. Sen ny MUF 21/9. Jag kommer flytta 1/9.
Känner nu att jag var lite snäll och säkert kunde fått ner umgänget till två ggr i veckan men tror det är större chans att exet visar sin rätta sida snabbare med mer umgänge. Tror inte han kommer orka/klara av det i längden. Hoppas jag kan få igenom en annan person som umgängesstöd bara.
Domaren pratade lite om ensam vårdnad men med fullmakt till den andre som ett alternativ vi kanske kunde komma överens om på samarbetssamtalen. Det kändes positivt för min del.
Har idag på fm underrättat FR om vad som hände på senaste umgänget också. Blev mail för hon var inte tillgänglig förrän i em. Hemlig kopia till min advokat. Får väl se vad jag får för svar. Nu blir det ju ännu viktigare att kontaktpersonen/umgängesstödet är neutral. För nu ska hon ju finnas där för Mini.
Sen efteråt träffades vi med ombuden för att göra upp om saker och lån. Så nu är äntligen det klart också. Han lämnade sitt skräp här och tog mycket av värde men vi enades om att det fick vara så. Allt som är hos mig är nu mitt och det han tog är hans. Han kunde ju inte ens specificera vad han saknade utan behövde "tillgång till förråden för att kolla". Sen precis när vi bestämt att låta sakerna vara så börjar han tjafsa om en sak som fanns hos mig. Han såg inte glad ut när hans ombud påpekade att han får se till att ta över blancolånet nu också. Men nu kan jag iallafall göra mig av med skiten.
På måndag kommer mäklaren. Då ska här vara i skick för fotografering.
Har blivit av med en gris iallafall. Och har en av hästarna på annons. Bara två katter, en kanin och en stor gris som behöver nytt hem innan flytten.
Jag blir lite irriterad nu på Familjerätten. Hon visste ett par dagar innan umgänget att dom ville ta med henne och ställde sig positiv till detta! Men ingen informerar mig?!?
Och nu är det jag som blir beskylld för att inte samarbeta. Hon har dessutom flertalet gånger när vi pratat sagt att umgänget ska ske där Mini är trygg dvs hemma hos mig. Nu helt plötsligt vänder hon?
Är mer grejer men jag orkar inte ens sammanfatta allt just nu. Är bara förbannad. Har vidarebefordrat min advokat och hoppas han hinner ringa innan dagens umgänge.
För mig, som visserligen är helt okunnig, så låter det som att det mesta gick din väg ändå. Kommer bara umgänget igång så tror jag fortfarande att han kommer att tappa intresset för sin dotter rätt snabbt. Han har ju visat sig vara en sketstövel på de flesta punkter hittills, så varför skulle han plötsligt förvandlas till engagerad pappa?
Ja, jag menade inte att du inte var nöjd, jag bara bluddrade om vad jag tänkte ...Jag är så klart jättenöjd att jag fick igenom umgängesstöd! Och att domaren verkar vara inne på ensam vårdnad men med fullmakt. Det är ju det viktigaste för mig.
Ja, jag menade inte att du inte var nöjd, jag bara bluddrade om vad jag tänkte ...
...
Domaren pratade lite om ensam vårdnad men med fullmakt till den andre som ett alternativ vi kanske kunde komma överens om på samarbetssamtalen. Det kändes positivt för min del.
...
Kan du tänka dig att erbjuda att köra barnet tills det ordnat sig? Kolla med barnets försäkringsbolag om det står något?Bilbarnstol är Volvos gamla. Dvs den har många år på nacken och är bara godkänd i Volvo. Exet har ingen Volvo. Hur kan man vara så snål att man inte tänker på sitt barns säkerhet? Vad händer med försäkringar om han krockar med Mini i den?
Hur hanterar jag detta? Exet och FR kommer ju tycka jag är värsta gnällkärringen. Men jag kommer aldrig förlåta mig själv om något händer! Ännu en fråga för min advokat kanske nästa vecka?
Kan du tänka dig att erbjuda att köra barnet tills det ordnat sig? Kolla med barnets försäkringsbolag om det står något?
Kolla även vad lagen säger om det.Ja absolut. Är bara några km.
Ja jag tänkte ringa dom imorgon om dom har öppet.
Ja absolut. Är bara några km.
Ja jag tänkte ringa dom imorgon om dom har öppet.