Oense om vårdnaden aka fortsättning på oense om bodelningen-tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan tycka att TS inte ska behöva krångla med sin egen bilbarnstol för att tillmötesgå det där kräket och hans egna jävla idéer.
Vill han ta med sin dotter nånstans så ska han väl se till att göra det på ett säkert sätt. Ordnar han inte set säger det kanske en del om hans ärliga intresse för mini...
Och ja, jag hade definitivt krävt en för ändamålet godkänd stol, och det låter väl vettigt att låta försäkringsbolaget eller annan sakkunnig avgöra det.
 
Jag kan tycka att TS inte ska behöva krångla med sin egen bilbarnstol för att tillmötesgå det där kräket och hans egna jävla idéer.
Vill han ta med sin dotter nånstans så ska han väl se till att göra det på ett säkert sätt. Ordnar han inte set säger det kanske en del om hans ärliga intresse för mini...
Och ja, jag hade definitivt krävt en för ändamålet godkänd stol, och det låter väl vettigt att låta försäkringsbolaget eller annan sakkunnig avgöra det.
Tänker bara att "låna" ut sin stol är väl ett bättre alternativ än att erbjuda sig att skjutsa mini fram och tillbaka?
 
Jag kan tycka att TS inte ska behöva krångla med sin egen bilbarnstol för att tillmötesgå det där kräket och hans egna jävla idéer.
Vill han ta med sin dotter nånstans så ska han väl se till att göra det på ett säkert sätt. Ordnar han inte set säger det kanske en del om hans ärliga intresse för mini...
Och ja, jag hade definitivt krävt en för ändamålet godkänd stol, och det låter väl vettigt att låta försäkringsbolaget eller annan sakkunnig avgöra det.

Håller med... Sätt Kontaktpersonen på att kolla om saker är i sin ordning, det är ju därför den är med ?
Så är det en otillåten barnstol är det kontaktpersonen som får ta den smällen ! Och TS går fri...
 
Jag kan tycka att TS inte ska behöva krångla med sin egen bilbarnstol för att tillmötesgå det där kräket och hans egna jävla idéer.
Vill han ta med sin dotter nånstans så ska han väl se till att göra det på ett säkert sätt. Ordnar han inte set säger det kanske en del om hans ärliga intresse för mini...
Och ja, jag hade definitivt krävt en för ändamålet godkänd stol, och det låter väl vettigt att låta försäkringsbolaget eller annan sakkunnig avgöra det.
Jag utgår från att ett rimligt krav är att stolen ska vara laglig, vad försäkringsbolagen säger om de har åsikter utöver vad som är lagligt är ointressant från myndigheternas sida.
 
Håller med... Sätt Kontaktpersonen på att kolla om saker är i sin ordning, det är ju därför den är med ?
Så är det en otillåten barnstol är det kontaktpersonen som får ta den smällen ! Och TS går fri...
Källa på att kontaktpersonen har den rollen? Jag tvivlar starkt på att det är kontaktpersonen roll att ta ansvaret i det här läget.

Det är för övrigt mini som får ta smällen om olyckan är framme.
 
Då läste du förmodligen utan att förstå. "Ta smällen" uppfattade jag det som vara buffert o som inte kan ge exet övertaget gentemot TS i umgängestvisten.
Då tycker jag du ska läsa hela mitt svar och inte bara en lösryckt mening så inser du säkert att jag förstått det helt utan din förklaring, samt att jag ifrågasätter att det är kontaktpersonens uppgift att vara ansvarig för vad föräldrarna tar sig till och utrustningen/prylar de använder.

Mitt tillägg var för att betona att vems ansvaret är spelar mindre roll om olyckan är framme.
 
Då tycker jag du ska läsa hela mitt svar och inte bara en lösryckt mening så inser du säkert att jag förstått det helt utan din förklaring, samt att jag ifrågasätter att det är kontaktpersonens uppgift att vara ansvarig för vad föräldrarna tar sig till och utrustningen/prylar de använder.

Mitt tillägg var för att betona att vems ansvaret är spelar mindre roll om olyckan är framme.
Jag har läst hela ditt svar, precis som jag läser hela trådar innan jag svarar. Jag valde ut en del av ditt inlägg som jag besvarade, vilket torde vara ganska lätt att förstå/gissa sig till eftersom jag citerade det som jag svarade på. TS klarar sig förmodligen utmärkt utan vårat käbbel.
 
Då tycker jag du ska läsa hela mitt svar och inte bara en lösryckt mening så inser du säkert att jag förstått det helt utan din förklaring, samt att jag ifrågasätter att det är kontaktpersonens uppgift att vara ansvarig för vad föräldrarna tar sig till och utrustningen/prylar de använder.

Mitt tillägg var för att betona att vems ansvaret är spelar mindre roll om olyckan är framme.

Nu vet inte jag kontaktpersonens uppgifter ... MEN trodde den skulle rapportera hur mötena går och vad som händer under dom... Att minis pappa då använder (om den nu är det) olagliga saker under mötena borde det väl rimligen stoppas av kontaktpersonen som av vilken annan medmänniska..

Nu händer det ju förhoppningsvis inte men säg att den som har umgänget kommer berusad, då hoppas jag innerligt att en kontaktperson skulle stoppa ett umgänge, och det är ju inte ens olagligt att va berusad. Men olämpligt ... Att åka med barn i en felaktig barnstol är ju inte bara olämpligt utan som sagt även olagligt...
 
@corzette Jag kan inte föreställa mig att TS har nåt att vinna på att försöka få kontaktpersonen att hindra att pappan använder fel barnstol.

Huruvida barnstolen är olaglig eller ej vet ni väl inte ens än?
 
@corzette Jag kan inte föreställa mig att TS har nåt att vinna på att försöka få kontaktpersonen att hindra att pappan använder fel barnstol.

Huruvida barnstolen är olaglig eller ej vet ni väl inte ens än?
Jag tror också ts ska vars lite försiktig där. Det är lätt hänt att hon ses som besvärlig, vilket är en stor nackdel.

Jag hade nog avvaktat, och sedan lånat ut min egen stol.
 
Men varför ska ts låna ut sin stol? Om han bryr sig minsta lilla om sitt barn så köper han en egen, förslagsvis ny godkänd, My god hur snål är människan? Nä han verkar rätt dum i huvudet. Och som tex @trazel skrev så lär han väl inte nöja sig med att låna en stol.

Sorry @krambanan men jag blir provocerad över hur lite man kan bry sig om sitt barn (han alltså, absolut inte du!).

Jag hade för övrigt blivit vansinnig om mitt barns pappa hade kört vårt barn i en icke godkänd stol ifall vi skulle gå isär. Nej det lär troligtvis inte hända ngt men om det gör det så kan det ju gå illa.
 
Men varför ska ts låna ut sin stol? Om han bryr sig minsta lilla om sitt barn så köper han en egen, förslagsvis ny godkänd, My god hur snål är människan? Nä han verkar rätt dum i huvudet. Och som tex @trazel skrev så lär han väl inte nöja sig med att låna en stol.

Sorry @krambanan men jag blir provocerad över hur lite man kan bry sig om sitt barn (han alltså, absolut inte du!).

Jag hade för övrigt blivit vansinnig om mitt barns pappa hade kört vårt barn i en icke godkänd stol ifall vi skulle gå isär. Nej det lär troligtvis inte hända ngt men om det gör det så kan det ju gå illa.

Men att bli vansinnig är inte strategiskt klokt, helt enkelt. Inte heller att förvänta sig större engagemang eller tankeförmåga än vad han visat hittills. TS kommer att förlora på att inte hålla sig kall. Nej, han ska givetvis inte komma undan med vad som helst - men hon bör också verkligen akta sig för att kräva mer än vad han måste göra/ha. Och då ha jäkligt torrt på fötterna när hon gör det.
 
Men att bli vansinnig är inte strategiskt klokt, helt enkelt. Inte heller att förvänta sig större engagemang eller tankeförmåga än vad han visat hittills. TS kommer att förlora på att inte hålla sig kall. Nej, han ska givetvis inte komma undan med vad som helst - men hon bör också verkligen akta sig för att kräva mer än vad han måste göra/ha. Och då ha jäkligt torrt på fötterna när hon gör det.

Instämmer, det känns som om att just nu är det "förlora slaget men vinna kriget"-läge (bildligt talat). Exet verkar vara väldigt bra på att skjuta sig själv i foten men då får man hålla sig lite kall och låta honom göra det.
 
Men varför ska ts låna ut sin stol? Om han bryr sig minsta lilla om sitt barn så köper han en egen, förslagsvis ny godkänd, My god hur snål är människan? Nä han verkar rätt dum i huvudet. Och som tex @trazel skrev så lär han väl inte nöja sig med att låna en stol.

Sorry @krambanan men jag blir provocerad över hur lite man kan bry sig om sitt barn (han alltså, absolut inte du!).

Jag hade för övrigt blivit vansinnig om mitt barns pappa hade kört vårt barn i en icke godkänd stol ifall vi skulle gå isär. Nej det lär troligtvis inte hända ngt men om det gör det så kan det ju gå illa.


Jag har inte skrivit någonstans att han inte skulle nöja sig med att bara låna stolen, du syftar nog på @Korven . Jag skrev bara att det bästa kanske är att hålla sig till det som är överenskommet.
 
Just nu är läget så att stolen är en icke-fråga (även om jag ändå ska kolla med försäkringsbolaget) då jag kommer se till så umgänget sker här. Mini är verkligen mitt i separationsfasen nu. Inte ens trygga mormor som bott med oss sen dag ett duger mer än korta stunder. Så vet inte hur det ska vara i hennes bästa att åka till exet för umgänge tre ggr i veckan. Men stod lite skumt i pappret från TR (att umgängesstödet/kontaktpersonen ska samråda med oss om var och när - vad händer om vi är oense?) så ska kolla med min advokat också vad som gäller.

Idag hörde en gemensam vän av sig och sa att exet ville träffa Mini imorgon kväll med hen om det gick bra (kontaktpersonen har semester denna veckan så egentligen är det inget umgänge). Jag sa ok om det sker hos oss och jag får vara med i bakgrunden. Känns som det är bättre för Mini att få ett extra tryggt umgänge än att det ska gå två veckor utan att dom träffas innan det drar igång med mer umgänge.

Har haft mäklaren här idag igen och skrivit på papper om försäljningen. Håll nu tummarna att det blir sålt snabbt och att jag slipper dras med skulder efteråt.
 
Fy, fan vad sorgligt allt har blivit. :cry:
Din gård! Som du älskade och kämpade så för. :love: :cry:

Och nu måste du sälja. För att du är tvingad pga ditt ex som är en stor :turd:-hög. :rage:
Du har utstått ett helvete som ingen ska behöva uppleva.

Jag lider verkligen med dig! :heart
Jag hoppas du får ut så mycket som möjligt vid försäljningen, gärna en slant över. Det är alltid bra att ha en liten buffert.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 737
Senast: Lingon
·
Småbarn Jag har ju separerat från pappan till mitt barn sedan en tid tillbaka, och det börjar väl sjunka in att den relationen kommer alltid...
Svar
5
· Visningar
1 800
Senast: vallhund
·
Övr. Barn Först tänkte jag skriva inlägget som anonym- sen insåg jag att jag skiter i vilket, är det nån som vill vidarebefodra det jag skriver så...
Svar
6
· Visningar
3 682
Senast: Brandgul
·
Relationer Eller drake och enhörning kanske... Har anonymt nick men tänker inte himla om vem jag är och jag tror många räknar ut det, åtminstone de...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
26 334

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Tvättstugedrama
  • Redigera video

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp