Oense om vårdnaden aka fortsättning på oense om bodelningen-tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har läst hela ditt svar, precis som jag läser hela trådar innan jag svarar. Jag valde ut en del av ditt inlägg som jag besvarade, vilket torde vara ganska lätt att förstå/gissa sig till eftersom jag citerade det som jag svarade på. TS klarar sig förmodligen utmärkt utan vårat käbbel.
Ja synd att du inte tog med hela inlägget, båda meningarna, då det du fått förklaringen innan du ifrågasatt :)
 
Nu vet inte jag kontaktpersonens uppgifter ... MEN trodde den skulle rapportera hur mötena går och vad som händer under dom... Att minis pappa då använder (om den nu är det) olagliga saker under mötena borde det väl rimligen stoppas av kontaktpersonen som av vilken annan medmänniska..

Nu händer det ju förhoppningsvis inte men säg att den som har umgänget kommer berusad, då hoppas jag innerligt att en kontaktperson skulle stoppa ett umgänge, och det är ju inte ens olagligt att va berusad. Men olämpligt ... Att åka med barn i en felaktig barnstol är ju inte bara olämpligt utan som sagt även olagligt...

Det är direkt övermäktigt att hålla rätt på vilka barnstolar som godkända, att nappen är godkänd, att bilen inte har körförbud att leksaker är godlända osv. Det blir svårt att tillsätta tjänster om folk blr direkt ansvariga om man inte kollar upp allt. Det gäller så mycket mer än en bilbarnstol. Det framgår inte om bilbarnsrolen är laglig eller inte här utan endast vad försäkringsbolaget menar.

Rimligen är det faderns ansvar att kolla upp att det som används till mini är lagligt.
 
Fy, fan vad sorgligt allt har blivit. :cry:
Din gård! Som du älskade och kämpade så för. :love: :cry:

Och nu måste du sälja. För att du är tvingad pga ditt ex som är en stor :turd:-hög. :rage:
Du har utstått ett helvete som ingen ska behöva uppleva.

Jag lider verkligen med dig! :heart
Jag hoppas du får ut så mycket som möjligt vid försäljningen, gärna en slant över. Det är alltid bra att ha en liten buffert.

Tack! :heart

Ja det är sorgligt men försöker tänka att saker händer av en anledning. Något bättre väntar förhoppningsvis Mini och mig. Och ärligt talat nu när jag tänker på att slippa ansvaret för en hel gård med massa djur så känns det helt okej med lägenhet, en hund och hästarna inackorderade ett tag. Förhoppningsvis blir det en ny gård i framtiden. Kanske till och med tillsammans med en ny man. :o
 
För övrigt gick umgänget helt super idag. Mini var glad, trygg och fick tanka mamma när hon behövde. Hon satt till och med nöjd i knäet på våran gemensamma vän och sist hon träffade honom var hon max ett par veckor gammal. Annars är hon lite skeptisk till främlingar just nu. Exet var respektfull mot mig och vi kunde till och med småprata lite. Om det var ett spel för vännen bryr jag mig inte ens om.

Tänk om det kunde få fortsätta så här istället? Och exet också kunde se skillnaden och för Minis skull släppa egot. Och iallafall låta henne vara i den miljön hon är trygg även om jag inte är med.
 
Har hittat den perfekta lägenheten för oss. :love: Frågan är om det ens är möjligt att få låna till den innan gården är såld?

Den kostar nästan lika mycket som gården. Är svårt med bostäder dit jag ska flytta. Finns ont om dom så en lägenhet kostar från 1 miljon (en två i mindre attraktivt område). Hyreslägenheter går nästan inte alls få tag i.
 
Har hittat den perfekta lägenheten för oss. :love: Frågan är om det ens är möjligt att få låna till den innan gården är såld?

Den kostar nästan lika mycket som gården. Är svårt med bostäder dit jag ska flytta. Finns ont om dom så en lägenhet kostar från 1 miljon (en två i mindre attraktivt område). Hyreslägenheter går nästan inte alls få tag i.
Vi har gjort så när vi har sålt så kolla med banken.
 
Ska ringa banken på måndag. Kan ju inte få mer än ett nej.

Måste ta tag i härvan med familjerätten på måndag också om min advokat hinner hjälpa mig. Efter hur bra förra umgänget gick tänker jag inte ge mig förrän exet träffar Mini här tills vidare. Jag kan kompromissa genom att inte vara med utan bara finnas tillgänglig i närheten ifall jag behövs. Men någon slags trygghet ska Mini få ha kvar.
 
Kom på att det är nog kört. Exet har ju fortfarande inte tagit över blancolånet. Så jag kan ju glömma få låna något. Nu har jag ju inte ens ett avtal att hänvisa till eftersom han brutit det. :mad:
 
Men du har väl avtal på att han ska ta över det? Har han brutit det avtalet så får du ju gå till din advokat med det.
Ja men det bröt han. Sen bestämdes det för över två veckor sen tillsammans med båda våra ombud (efter MUFen) att han skulle fixa det snarast men han har fortfarande inte tagit över det.
 
Jag har också fått ok att köpa innan nuvarande boende är sålt, prisbilden på objekten är relativt lika (dock är inte lägenheten värderad nu men köpt för ett år sedan).
 
Handläggaren på FR är hal som en ål och nu ska hon så klart ha semester. Funderar på att ta det vidare med hennes chef.

Är det verkligen helt orimligt att som vårdnadshavare få bli iallafall informerad om att det avtalet vi hade inte kommer följas? Och är det verkligen helt orimligt att ett barn på nio månader ska få ha någon slags trygghet under umgänget med sin pappa?
 
@krambanan hans ovilja att följa ingångna avtal, som detta med blancolånet, borde knappast vara till hans fördel i vårdnadstvisten.

Jag tycker att man ska kunna lita på ingångna avtal och att som FR ändra runt utan att ens kolla med dig är under all kritik.

Nä det håller jag med om.

Ja speciellt när en av anledningarna till kontaktperson var just att han gör lite som han själv vill och att han inte följer det vi kommit överens om.
 
Har pratat med min nuvarande bank idag. Tid bokad för att kolla på vad jag kan ev låna till ny bostad nu. Även pratat med min gamla bank och dom ska ringa mig men jag kommer inte kunna göra så mycket mer än att be hen ringa exet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 737
Senast: Lingon
·
Småbarn Jag har ju separerat från pappan till mitt barn sedan en tid tillbaka, och det börjar väl sjunka in att den relationen kommer alltid...
Svar
5
· Visningar
1 800
Senast: vallhund
·
Övr. Barn Först tänkte jag skriva inlägget som anonym- sen insåg jag att jag skiter i vilket, är det nån som vill vidarebefodra det jag skriver så...
Svar
6
· Visningar
3 682
Senast: Brandgul
·
Relationer Eller drake och enhörning kanske... Har anonymt nick men tänker inte himla om vem jag är och jag tror många räknar ut det, åtminstone de...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
26 334

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp