Oense om vårdnaden aka fortsättning på oense om bodelningen-tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fått bekräftat av banken att lånet kommer fixas nu. Fast inte förrän nästa vecka.

Idag var det umgänge igen med kontaktpersonen. Fick sms från henne igår att dom skulle vara här först då fick jag inte vara i huset sen när det kändes bra skulle dom ta med Mini till exet.

När dom kom skulle vi först bestämma lite nya umgängestillfällen så då var jag med. Exet försökte få det till att kontaktpersonen skulle fasas ut innan avtalets slut. Att det hade bestämts i tingsrätten. Han sa också att om jag flyttar kommer jag "få problem". "Då kommer vi bli osams på riktigt." Och om jag flyttar ska han söka ensam vårdnad (och boendet antar jag?). Och ville jag flytta borde jag tagit upp det i tingsrätten (det fanns med i både mitt snabbyttrande och i mitt svar på hans yrkande). Nu förstår jag varför han inte sagt något innan om det.

Iallafall efter en kvart gick jag ut för att dom skulle få ha Mini i fred som sagts av Familjerätten. Efter 10 min ringer exet och ber mig komma in. Han säger att pga det dåliga vädret kan dom lika gärna vara hos mig (regnar det in hos honom eller? :p) och då kan jag vara med om jag vill. Jag hör att Mini är ledsen. När jag kommer in är hon jätteledsen men hon lugnar sig fort hos mig sen gick resten av umgänget bra bara jag höll mig nära henne.
 
Fått bekräftat av banken att lånet kommer fixas nu. Fast inte förrän nästa vecka.

Idag var det umgänge igen med kontaktpersonen. Fick sms från henne igår att dom skulle vara här först då fick jag inte vara i huset sen när det kändes bra skulle dom ta med Mini till exet.

När dom kom skulle vi först bestämma lite nya umgängestillfällen så då var jag med. Exet försökte få det till att kontaktpersonen skulle fasas ut innan avtalets slut. Att det hade bestämts i tingsrätten. Han sa också att om jag flyttar kommer jag "få problem". "Då kommer vi bli osams på riktigt." Och om jag flyttar ska han söka ensam vårdnad (och boendet antar jag?). Och ville jag flytta borde jag tagit upp det i tingsrätten (det fanns med i både mitt snabbyttrande och i mitt svar på hans yrkande). Nu förstår jag varför han inte sagt något innan om det.

Iallafall efter en kvart gick jag ut för att dom skulle få ha Mini i fred som sagts av Familjerätten. Efter 10 min ringer exet och ber mig komma in. Han säger att pga det dåliga vädret kan dom lika gärna vara hos mig (regnar det in hos honom eller? :p) och då kan jag vara med om jag vill. Jag hör att Mini är ledsen. När jag kommer in är hon jätteledsen men hon lugnar sig fort hos mig sen gick resten av umgänget bra bara jag höll mig nära henne.


Heja dig! Bra jobbat med allt! Fram för allt umgänget! Skönt att ha en dom att luta sig emot angående kontaktpersonen?

Har du tjafset som kontaktpersonen håller på med (samt exet) inspelat? Samt ta upp detta med chefen att kontaktpersonen inte gör sitt jobb! Du vill ju slippa tjafset, inte ha ytterligare en person att tjafsa med.
 
Min advokat har rått mig till att härda ut umgänget denna korta period och inte "bråka" för mycket med familjerätten. Men han tycker dom beter sig väldigt lustigt. Blir ju en annan kommuns familjerätt som kommer hålla i vårdnads- och umgängesutredningen sen när jag flyttat iallafall. Han tyckte man kan påtala deras agerande då.

Idag är det iallafall umgänge igen. Det är ju nu sagt att dom ska vara här först en stund (jag får inte vara med) sen ska dom ta med henne "när pappan tycker det känns okej". Det är också sagt att om hon är ledsen ska dom komma tillbaka med Mini i "förtid".

Dom kom strax innan 13. Mini var lite skeptisk men inte ledsen. Prick 13 gick jag ut i stallet. 15-20 min senare hör jag in i stallet (stängda dörrar) att Mini är ledsen utanför. Tittar ut genom fönstret. Då har dom precis kommit ut ur huset och sätter in henne i bilen och åker. Allt medans hon gråter och är jätteledsen. Vad fan är meningen då med att dom ska vara här först? Nu blir det ju jag som sviker i Minis ögon för det är ju jag som går ifrån henne...Och det till ingen nytta alls för hon får ju ändå inte vara kvar där hon är trygg.
 
Hoppas Mini är tillbaka snart

När hon skulle vara tillbaka smsade kontaktpersonen att dom skulle köra nu från exet. Dom var här 10 min efter bestämd tid. Mini "hulkade" och var tårögd när dom kom med henne. Enligt exet hade hon blivit ledsen i bilen på vägen hem. Kontaktpersonen sa ingenting. Nu har jag fullt sjå med att varva ner henne så hon kan sova. Hon brukar sova 15.30-16 senast. Sist han haft henne hos sig somnade hon inte förrän 18. Hoppas det går fortare idag.
 
När hon skulle vara tillbaka smsade kontaktpersonen att dom skulle köra nu från exet. Dom var här 10 min efter bestämd tid. Mini "hulkade" och var tårögd när dom kom med henne. Enligt exet hade hon blivit ledsen i bilen på vägen hem. Kontaktpersonen sa ingenting. Nu har jag fullt sjå med att varva ner henne så hon kan sova. Hon brukar sova 15.30-16 senast. Sist han haft henne hos sig somnade hon inte förrän 18. Hoppas det går fortare idag.
jag är ju så hemsk så jag hade KLÄMT ut sanningen ur kontaktpersonen, bokstavligen :devil:
 
Har följt denna tråd i tysthet och känner svara att jag inte kan låta bli att skriva. Alltså vad är kontaktpersonen för en människa riktigt?!? Blir galen av att läsa hur hon beter sig!!! Nej, fy vad jag känner mig arg!! :rage:
Förlåt mitt utbrott! Tycker du är fantastiskt duktig TS! Jag hade inte klarat av att behålla lugnet och förnuftet så som du gör. All heder åt dig!
 
Fan vad ledsen jag blir att den enda som verkar vara på minis sida är du. Det skär i hjärtat att höra att de stoppar in ett gråtande barn i bilen när tryggheten (du) måste stanna kvar hemma och utom räckhåll för att trösta och hjälpa. Jag kan inte ens föreställa mig hur det måste kännas för dig. Hoppas verkligen det går fort med flytt och allt runtomkring så ni kan få ro, båda två!
 
När hon skulle vara tillbaka smsade kontaktpersonen att dom skulle köra nu från exet. Dom var här 10 min efter bestämd tid. Mini "hulkade" och var tårögd när dom kom med henne. Enligt exet hade hon blivit ledsen i bilen på vägen hem. Kontaktpersonen sa ingenting. Nu har jag fullt sjå med att varva ner henne så hon kan sova. Hon brukar sova 15.30-16 senast. Sist han haft henne hos sig somnade hon inte förrän 18. Hoppas det går fortare idag.
Så gräsligt att tvingas till det där- både för dig och din lilla tjej :(. Hoppas verkligen verkligen det får ett slut.
 
Jag är så ledsen och frustrerad att det ska behöva vara så här. Vet inte vart jag ska vända mig för att få hjälp! Det enda jag vill är att Mini ska slippa vara ledsen och rädd! Men då ska det vändas till att jag försöker hindra umgänge. Det är ju jag som såg till att det ens fanns ett umgänge första tre månaderna!

Ingen annan känner ju Mini heller och ser hur hon förändras när exet har henne och efteråt. Hon är en glad, nyfiken och tillitsfull tjej. Och hon förtjänar så mycket bättre än att behöva vara rädd och otrygg. Och jag är så rädd för vad detta gör med henne i längden.
 
Hela det där beteendet från pappan, alltså, för att styra upp någon form av vettig relation till mini framöver måste han ju totalt ändra sitt beteende. Kommer han att klara det? Det känns ju rakt igenom som ett maktspel.

Nä det kommer han aldrig klara för han förstår inte bättre. Och alla bara hjälper honom att bortförklara Minis ledsenhet hela tiden. "Det är nog tänderna. Hon har nog ont i magen." osv

Det är ett maktspel! Det är därför han blandar in massa andra människors i umgänget som sen ska vittna om "hur bra det går". Och det är därför han vill ha så mycket umgänge också. Så jag är bunden hela sommaren och kan inte göra något.
 
Nä det kommer han aldrig klara för han förstår inte bättre. Och alla bara hjälper honom att bortförklara Minis ledsenhet hela tiden. "Det är nog tänderna. Hon har nog ont i magen." osv

Det är ett maktspel! Det är därför han blandar in massa andra människors i umgänget som sen ska vittna om "hur bra det går". Och det är därför han vill ha så mycket umgänge också. Så jag är bunden hela sommaren och kan inte göra något.
Det är konstigt vilka proffs vissa är på barn. Jag hoppas innerligt att hon inte blir så pass påverkad att hon ser det som "normalt" om de ska fortsätta ses senare så hon tappar förmåga att uttrycka det i ord så att säga.

Finns det möjlighet att få en kontaktperson med lite stake som kan vara med dig åtminstone någon timme innan och se vem mini är med dig samt se förändringen med exet? Och rapportera det tydligt?

Jag är verkligen ledsen för situationen. Jag vet själv hur dåligt jag mår när mina barn, framför allt minstingen som man inte kan förklara saker för, blir sådär hysteriskt ledsna. Usch! Och att exet ens vill släpa iväg henne när det inte funkar.
 
Min advokat har rått mig till att härda ut umgänget denna korta period och inte "bråka" för mycket med familjerätten. Men han tycker dom beter sig väldigt lustigt. Blir ju en annan kommuns familjerätt som kommer hålla i vårdnads- och umgängesutredningen sen när jag flyttat iallafall. Han tyckte man kan påtala deras agerande då.

Idag är det iallafall umgänge igen. Det är ju nu sagt att dom ska vara här först en stund (jag får inte vara med) sen ska dom ta med henne "när pappan tycker det känns okej". Det är också sagt att om hon är ledsen ska dom komma tillbaka med Mini i "förtid".

Dom kom strax innan 13. Mini var lite skeptisk men inte ledsen. Prick 13 gick jag ut i stallet. 15-20 min senare hör jag in i stallet (stängda dörrar) att Mini är ledsen utanför. Tittar ut genom fönstret. Då har dom precis kommit ut ur huset och sätter in henne i bilen och åker. Allt medans hon gråter och är jätteledsen. Vad fan är meningen då med att dom ska vara här först? Nu blir det ju jag som sviker i Minis ögon för det är ju jag som går ifrån henne...Och det till ingen nytta alls för hon får ju ändå inte vara kvar där hon är trygg.
Alltså, det skär i hjärtat att läsa. Hur kan kontaktpersonen bete sig så här?!

Förstår att det kanske är bäst rent taktiskt att inte "bråka" men det är rent ut sagt förjävligt att det får gå till så här.

Det gagnar ju på inget sätt relationen far och dotter om de låter henne vara ledsen.

Hoppas verkligen att du tar dig ur den här soppan efter flytten. Kanske kan du ta "bråket" om kontaktpersonens usla agerande då?

All lycka till dig och Mini :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 737
Senast: Lingon
·
Småbarn Jag har ju separerat från pappan till mitt barn sedan en tid tillbaka, och det börjar väl sjunka in att den relationen kommer alltid...
Svar
5
· Visningar
1 800
Senast: vallhund
·
Övr. Barn Först tänkte jag skriva inlägget som anonym- sen insåg jag att jag skiter i vilket, är det nån som vill vidarebefodra det jag skriver så...
Svar
6
· Visningar
3 682
Senast: Brandgul
·
Relationer Eller drake och enhörning kanske... Har anonymt nick men tänker inte himla om vem jag är och jag tror många räknar ut det, åtminstone de...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
26 334

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp