Catharina Hansson: Avtalet som alla hästägare måste läsa

När du står där på djursjukhuset med en allvarligt sjuk häst – klarar du då att läsa igenom det finstilta i ett avtal och ta kloka beslut? Tänk efter före, och fundera på vad din häst ska behöva gå igenom, skriver Ridsports chefredaktör Catharina Hansson.

Jag har faktiskt en mental lista på vilka behandlingar jag tycker är rimliga och inte, i alla fall för mina två äldre hästar. I den har jag vägt in all information jag har om djuren, deras mentalitet och övriga hälsotillstånd.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Ridsports chefredaktör Catharina Hansson funderar kring klockringningen under OS-hoppningen i Paris, och hur sporten nu anpassar sig...
Svar
0
· Visningar
341
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter "Tänk om det funnits medaljer i gott omdöme", skriver Ridsports chefredaktör Catharina Hansson i den här krönikan, där hon vill lyfta...
Svar
0
· Visningar
379
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Självklart behöver ridskolorna ha en viktgräns om de ska fortsätta att driva sin verksamhet på samma sätt som hittills och även med...
2
Svar
38
· Visningar
2 670
Senast: Pilot
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter "Vi måste räta på våra syltryggar då och då, och även lyfta och vädra skiten under mattorna", skriver Ridsports chefredaktör Catharina...
Svar
0
· Visningar
378
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama